| Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er ærgeligt så mange mærker som kun lyder godt når de står 1-1,5 meter ude i rummet - og at mange hifiskribenter også tester dem på den måde.
Det er ofte helt umuligt at have en normal stue når HTerne skal stå næsten midt i det hele.
Hvorfor er der ikke flere konstruktører, ud over eks SA, der gør mere i at de bliver konstrueret til at stå med en afstand af 30 cm til bagvæggen?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at lytte lidt mere til Rega's nye modeller.. de klarer sig ganske glimrende uanset om de står 30cm eller 100cm fra bagvæggen.
nu er min opfattelse af flere af SA's højttalere, at de har det bedst med at stå et godt stykke fra bagvæggen.. men ikke 1-1½m.. udover mine gamle 3070 der først spillede til sit bedste ved mindst 100cm til bagvæg..
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naim designer alle deres højttalere til at stå klods op af bagvæggen. Placeres de anderledes yder de ikke optimalt. Før jeg stiftede bekendtskab med Naim troede jeg faktisk ikke det var muligt at designe en højttalere således at den kunne spille helt op af bagvæggen, men når nu det rent faktisk ER muligt, er det mig komplet uforståeligt at ikke alle producenter stiler efter dette. Er der ulemper forbundet med at designe højttalere til at stå op at bagvæggen? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, god tråd!
Har selv et par Audio Pro Blue Diamond V.2, med aktiv bas. Jeg bor hos mine forrældre, og har derfor kun et værelse på 12 kvm. men mine højtalere spiller, efter min mening, rigtig godt. jeg har nemlig skruet lidt ned for bassen, gøres bag på højtaleren, og på den måde kan de "tilpasses" rummet.
mvh: Kasper Bæk Sørensen
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Notes højttalerer er designet til at stå i hjørnet. Evox har vist
også godt af at stå op af bagvæggen. Og så er der diverse horn, men de
er typsik ikke placeringsvenlige alene pga. størrelsen:)
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Naim designer alle deres højttalere til at stå klods op af bagvæggen. Placeres de anderledes yder de ikke optimalt. Før jeg stiftede bekendtskab med Naim troede jeg faktisk ikke det var muligt at designe en højttalere således at den kunne spille helt op af bagvæggen, men når nu det rent faktisk ER muligt, er det mig komplet uforståeligt at ikke alle producenter stiler efter dette.
Er der ulemper forbundet med at designe højttalere til at stå op at bagvæggen? |
|
|
Hej
Med mindre man designer en kæmpe diffraktionsfri baffel à la Snell A - så får man et problem med de tidlige refleksioner fra bagvæggen. Og de ødelægger dybden i billedet.
NHT har da valgt en smart løsning - en bas bagerst/nederst på kabinettet og mellemtone/diskant placeret ude på et meget dybt kabinet. Om man så synes det er kønt....

Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Med mindre man designer en kæmpe diffraktionsfri baffel à la Snell A - så får man et problem med de tidlige refleksioner fra bagvæggen. Og de ødelægger dybden i billedet.
|
|
|
Jeps, det er nemligt rigtigt og ret let at høre. Det giver et boost i bunden på en bassvag højttaler, men der er en pris som betales....
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |