Forfatter |
|
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et enkelt, måske latterligt, spørgsmål:
Får man en bedre lydcd hvis man køber SACD, selvom man ikke har en SACD maskine?? Kan det betale sig hvis man "bare" har to kanal??
MVH
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pedersen skrev:
Jeg har et enkelt, måske latterligt, spørgsmål:
Får man en bedre lydcd hvis man køber SACD, selvom man ikke har en SACD maskine?? Kan det betale sig hvis man "bare" har to kanal??
MVH
|
|
|
Afspilleren skal være "bygget" til SACD for at kunne afspille dem....
|
Til top |
|
|
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK! Tak for det hurtige svar....
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer ikke helt hvad Zanetti siger.
Næsten alle sacd skiver har nemlig et normalt cd spor som kan afspilles i en almindelig cdafspiller. Dvs hvis at du køber sacd´en i stedet for cd´en så er du fremtidssikret hvis at du i fremtiden køber en sacd afspiller.
De sacd skiver som du kan afspille i din normale cdafspiller står der hybrid disk på. __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOUSEL skrev:
Næsten alle sacd skiver har nemlig et normalt cd spor som kan afspilles i en almindelig cdafspiller. Dvs hvis at du køber sacd´en i stedet for cd´en så er du fremtidssikret hvis at du i fremtiden køber en sacd afspiller.
De sacd skiver som du kan afspille i din normale cdafspiller står der hybrid disk på.
|
|
|
Helt rigtig... men jeg tænkte også om en almindelig afspiller kunne afspille SACD kvaliteten!
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zanetti 
Nej det er rigtigt lydkvaliteten får du ikke med da man jo ikke kan afspille sacd laget.
Nogle mener dog at lyden alligevel er bedre på sacd skiverne også selvom at man ikke kan afspille sacd laget. Er der nogen der kan be eller af kræfte dette? __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOUSEL skrev:
Hej Zanetti 
Nej det er rigtigt lydkvaliteten får du ikke med da man jo ikke kan afspille sacd laget.
Nogle mener dog at lyden alligevel er bedre på sacd skiverne også selvom at man ikke kan afspille sacd laget. Er der nogen der kan be eller af kræfte dette?
|
|
|
Nej, der må jeg i hvert tilfælde være svar skyldig!!
Selvom min afspiller også tager SACD ejer jeg ikke en enste... flovt!!!!!
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, tit er dual-layer discens CD-spor underlødigt set i forhold til den originale CD-version, så lyder SACD nemlig rigtigt godt og så kan SONY sælge nogle flere!!! Steely Dan, Gaucho er et eksempel!!! SACD i stereo er tit bedre end 5.1, da surroundmaterialet er overdrevent og omsluttende. Man har følelsen af, at sidde i vejen for orkestret!!! Se tråden "invitition til brugertest" f. eks.!!! Efter min mening!
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer godt nok 7 sacd´er men der er ingen af dem som jeg også har på alm. cd så jeg kan nemlig ikke sammenligne dem. Måske er der andre der har prøvet dette.
Undskyld at jeg bruger din tråd til at spørge i Pedersen. __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok prøver lige at kigge i "invitation til brugertest" __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs den ovennævnte tråd af Otto, TC!!!
|
Til top |
|
|
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ellers ladet mig fortælle at CD-sporet på SACD'er skulle være bedre, fordi der er brugt samme master som til SACD stereosporet, og det tit er en bedre master end for rene CD'er.
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Har ellers ladet mig fortælle at CD-sporet på SACD'er skulle være bedre, fordi der er brugt samme master som til SACD stereosporet, og det tit er en bedre master end for rene CD'er. |
|
|
Ja det var også hvad jeg havde hørt. Det var derfor at jeg gerne ville høre om der var nogen der viste noget om det. __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
jeskris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Sonu DVD med SACD, men hvor dælen kan man købe SACD henne? FONA forhandler dem i hvert fald ikke fordi det ikke er noget de vil satse på og jeg har helelr ikke set dem andre steder.
mvh
Jesper __________________ Hvorfor skriver TV kanalerne nogen gange at der f.eks. er udfald på køgesenderen. Folk i Køge kan jo ikke se det alligevel?????
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og:
www.cd-wow.com
www.cdon.dk
Søg under musik, titel og skriv "sacd"
Fona og mange andre forhandler SACD, men da de ikke står seperat, kan det være svært at finde dem.
Mvh. Christian
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOUSEL skrev:
De sacd skiver som du kan afspille i din normale cdafspiller står der hybrid disk på. |
|
|
ikke en SACD skive har alm spor , du skal kikke efter SACD Muliti eller SACD hybrid cd
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke, at man kan sige noget helt generelt omkring kvaliteten af cd-laget på hybridskiver. Det afhænger af den enkelte produktion, men jeg må sige, at af alle de hybridskiver jeg har hørt og sammenlignet, er der ikke nogen af dem, der bekræfter konspirationsteorien om, at cd-laget skulle være lavet ekstra dårligt for at overdimensionere gevinsten ved sacd.
Tværtimod synes jeg oftere, at lyden på cd-laget ligner sacd-lyden mere end den gamle cd-skive pga ens master.
Som man også kan læse af diskussionerne i andre tråde, er der stor uenighed om lydkvaliteten, fx er jeg lodret uenig med F. Christians i, at Steely Dan's 'Gaucho' skulle have fået dårligere lyd af at være kommet på en hybrid-sacd. Jeg synes det nye cd-spor lyder længder bedre end cd-udgivelsen fra først i 1980'erne (vinyludgaverne kender jeg ikke). Den gamle har en meget spids lyd, både i bas og diskant.
Et andet eksempel, hvor cd-lyden er blevet anderledes, er nyudgivelserne af Police-pladerne, som efter min mening er sluppet af med nogle af de digitale børnesygdomme.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 August 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay og jeg er så ikke helt enige om hvad der skal til for, at man kan indleve sig i musikken! Måske vi gerne ser vores yndlingmusik, som værende blevet en tand bedre med dette nye format!!! Se evt. tråden "invitation til brugertest". De i den tråd nævnte pladeeksempler var for mig et første nærlyt, dog undtaget 1812!!! Hvis jeg havde SACD ville jeg gå efter nye live-indspilninger for her har SACD sin klare fordel, grundet det meget store headroom. Det slåes vel kun af de dyreste grammofoner og state of art vinyl og pick-up og ordentlig rack og rigtig god RIAA og frekvensstyrring!!! Så det skal nok vinde, når pladeindustrien tager sig gevaldigt sammen og fatter, at dårligt lydende CD-plader ligeså godt kan pilles ned fra nettet. Var det ypperste kvalitet ville folk også kun eje originalen, døgnfluer nok undtaget!!!
|
Til top |
|
|