Hejsa
Jeg har for nyligt skiftet mit gamle Kenwood anlæg ud med en Pioneer VSX514 og en Pioneer DVD-370. Det er et lækkert low budget anlæg som jeg er meget tilfreds med.
Af højttalere kører jeg med mine gamle Dali909 som front og min brugtindkøbte Dali 202 og Dali SC-7.
Det spiller glimrende, men jeg synes at jeg oplever en smule knas engang imellem i lyden. Det er en hurtig gnist som opstår engang imellem. Det er ikke høje pop og knald, men følger volumen. Det er ikke tit, men det kommer engang imellem. Måske et par gange i en film fx. Det er hovedsageligt i front højttalerne, men synes også at jeg har oplevet det i surrounden, men er ikke sikker.
Fronten er tilsluttet med Taralabs Prism og baghøjtalerne er pt. bare tilsluttet med alm. installationskabel.
Taralabsen er monteret direkte i skrueterminaler i forstærkeren og monteret med billige banastik sådan har de vel været monteret i ca. 5 år (altså banastikkene). Jeg har ikke haft afmonteret stikkene, men kan det være nødvendigt at klippe en smule af kablet engang imellem for at udgå evt. ir eller anden korrosion?
Hvad kan det ellers skyldes? Forstærker? DVD? Synes ikke deter aktuelt når jeg hører CD, proktisk til kun under film afspilning, men igen, jeg er ikke 100% sikker på det kun er der.
Det er ikke forvrængning for det er i alle volumeniveauer.
Er der nogle tommelfingerregler for at undgå den slags? KAN det være støj på vores elnet da det er en SINDSSYGT gammel elinstallation og der kører en pæn portion andre apparater på samme fase. (ikke samme stik).
Det kunne tænkes det er når køleskab går i gang fx, men tror det næsten ikke.
Gode råd er yderst velkommen.
Gode råd til kabelindkøb til baghøjttaler er også velkommen 
På forhånd tak
Peter