Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny sub el. forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået sikringer til min jamo sub 200 subwoofer og sikringen går hver gang jeg tænder for subwooferen,
også selv om der ikke er noget signalkabel i subben.

Jeg brugte den sammen med en anden jamo sub 200 til mit sony/jamo surround anlæg.
Gir en bass med mindre forvrængning ved høje lydstyrke og bedre spredning af bassen.

Har også en jamo sub 200 subwoofer til min pc med en lille denon reciver og små vellydende boston acoustics a 23,
da bassen fra boston højtalerne ikke er så stor og højtaler kun kan klare ca 50 watt kontinuerligt
har jeg dæmpet bassen lidt pga max belastning,lydtryk, men også fordi de står i hver sit hjørne på min hylde
bag mine mange pc skærme og derfor godt kan tillade mig at dæmpe bassen lidt, uden at den bliver for svag.

Hvad vil i anbefale?

Finde en brugt forstærker, hel subwoofer til erstatning for den som ikke virker til mit surround anlæg (skal være en jamo sub 200)

Eller en billig brugt aktiv subwoofer som har indbygget delefilter (high pass filter),
som kan gøre at min boston a 23 kan deles ved 100-150hz via subwooferen
og bruge den jamo sub 200 jeg bruger til min pc med mit surround anlæg.

Kender i nogen aktive subwoofer der har indbygget delefilter som gør at man kan tilslutte fronthøjtaler
til subwooferen og så deler,dæmper den de dybe som min boston a 23 skal spille? (high pass filter)

Har givet 500kr pr stk for alle 3 subwoofer, dog fik jeg den ene subwoofer med 5 surround højtaler fra jamo

Jeg vil derfor ikke bruge pt mere end 500kr for en subwoofer,forstærker, da jeg er godt tilfreds med lyden og max lydtryk
fra en jamo sub 200
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes