Forfatter |
|
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Jeg står overfor et dilemma.. Jeg har set en forstærker til salg i England til en attraktiv pris. Men uden at udstille sælger, så virker han lidt suspekt af forskellige årsager.. Så jeg er lidt på mærkerne med hans forslag til forsendelse. Han giver mig et link til
www.awg-logistics.uk.to
og forklarer at denne forsendelsesmetode både beskytter køber og sælger. Dette kan man også læse sig til på linket. Men er der nogen her på hifi4all som har erfaring med dette selskab? Er det noget man kan stole på?
Mvh en små bekymret køber
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad får dig til at se ham som suspekt ?
Såvidt jeg kan se, er der ingen adr. eller telefonnumre på den hjemmeside, så det kunne man da spørge om. Man kunne også spørge om, hvem de samarbejder med i DK. Pakkes skal jo ud til dig.
Udfra dine oplysninger ville jeg IKKE handle..
|
Til top |
|
|
flechr8 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele virker lidt underligt fordi jeg finder annoncen på et tysk brugt handels forum. Herfra man kan så klikke på et kort og se en cirka placering af sælgers bopæl, som viser at han bor i Tyskland. Men i følge den tyske udgave af de gule sider, så bor der ikke nogen i Tyskland med det navn. Jeg skriver så til ham at jeg gerne vil køre derned og hente forstærkeren, til hvilket han svarer at han opholder sig i London og at han vil sende med awg-logistics og oven i købet betale fragten.. Men hvordan kan han sende forstærkeren hvis han ikke er hjemme? Desuden har jeg fundet et andet tysk forum hvor han i forbindelse med et andet salg skriver præcist det samme! Dette beviser dog ikke at han er en fusker. Det kunne jo være at han bare har mange handler og derfor bruger en standard formulering  Meeen jeg mindes at når noget virker for godt til at være sandt, så ER det for godt til at være sandt. Men som du nævner så virker det også underligt at man ikke kan ringe til awg-logistics?!?
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er tale om en meget dyr forstærker, kan du evt selv flyve der over. Det kan gøres for omkring 500 kr tur retur.
|
Til top |
|
|
flechr8 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt nok billigt. Ikke et dumt forslag. Det vil jeg forslå ham!
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
99% fusk.....men prøv da at spørge ham, hvor i London i kan mødes
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bed ham om at sende fotos af forstærkeren, hvor du specificerer, hvad han skal fotografere. Så vil jeg (næsten) æde et lp-cover på, at al kontakt
ophører.
Hvis han er meget opfindsom, så fortæller han sikkert en eller anden utroværdig historie om, at eventuelle fotos i annoncen er taget med et lånt
kamera/kameraet er i stykker/han har ikke noget kamera - heller ikke i mobiltelefonen osv. osv.
Det lyder mistænkeligt, som de oplevelser jeg havde, da jeg var interesseret i en meget dyr mc-trafo. Annonce i Tyskland, men bopæl i UK. Sendte
også beredvilligt fotos, men en hurtig google viste, at de var kopieret fra forskellige hjemmesider. Da jeg så bad om yderligere detaljefotos - blot for
at drille - så hørte jeg ikke yderligere.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 05 Januar 2015 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps - alle advarselslamper lyser. Du rådes også af mig til at droppe det. Du kan drille ham lidt, hvis du vil - eller droppe det, inden du kommer ud i noget skidt.
Vi har set mønstret dér og lignende mønstre mange gange.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AWG Logistics ser nu da meget troværdigt ud  , det fjerner da heller ikke det faktum, at jeg ville fraråde dig at "lege med" ham Tyskeren/Englænderen. Men hæftede mig ved følgende frase på AWG´s hjemmeside. Især den sidste linie er interessant. Hvis Det er AWG der står for opkrævningen af pengene, og de lader dig pakke varen op og tjekke, inden du betaler, så er der jo hverken forudbetaling, pengeoverførsel eller andet at være bange for, eller???
How do we protect you ?
» Internet fraud costs victims millions of dollars each year. Protect yourself with our Purchase Protection Program.
We protect both the buyer and seller with a simple, 5-step trust process. Buyers can inspect merchandise before the seller is paid. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AWG Logistics ser MEGET suspekt ud, hvis det havde været et legitimt engelsk firma, ville det sikkert have en hjemmeside der endte på co.uk, og ikke en uk.to (.to er fra Tonga). Jeg ville holde snotten fra denne gut.
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
AWG Logistics ser MEGET suspekt ud, hvis det havde været et legitimt engelsk firma, ville det sikkert have en hjemmeside der endte på co.uk, og ikke en uk.to (.to er fra Tonga). Jeg ville holde snotten fra denne gut. |
|
|
awglogistics.com er et helt andet foretagende. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trækker følehornene til mig igen , ved nærmere googlesøgning kommer der absolut ikke noget frem om awg-logistics.uk.to (havde overset den dér med ".to"). Ville gerne slette mit indlæg, men det kan man bare ikke længere. Hæftede mig bare ved, at hvis der ikke skal penge op af lommen, før man står med varen i hånden, så er det jo ufarligt. Til trådstarter.... det er vist så godt som bevist, at dette nok er et af de sædvanlige scams. Bli´ fra den . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og AWG Logistics er en del af scammet.
Der er utallige eksempler på præcis denne fremgangsmåde. Et fragtselskab med fin og velproduceret hjemmeside, hvor alt virker legit. De står for
fragt og pengeoverførsler, men leverer sjovt nok aldrig varen... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
flechr8 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2015 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar alle.. Sjoveren fældede også lige sig selv i dag, da han skrev omkring forsendelsesmetoden - Der var forstærkeren pludselig blevet til en højttaler  Jeg gik så med på den og spurgte til hvordan kantophænget så ud på bassen, hvortil han svarede at det bare var tip top  Utroligt at en mand der gør sig så umage for snyde, ikke en gang gider at sætte sig ind i hvad han skal forstille at sælge!?! Jeg føler ikke længere at jeg skal beskytte han alias, og vil gerne advare andre på forhånd hvis de skulle komme i kontakt med ham. Manden kalder sig for Victor Brennan, og han er hermed blacklisted!
|
Til top |
|
|
K-Dog Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 14 Januar 2015 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale andre, såfremt I er i tvivl at kontakte jeres bank og høre, hvad de skal have for at være behjælpelig med en international remburs
handel.
Det korte af det lange er at afsender ikke får penge før modtager har varen. De sikrer i virkeligheden begge en del bedre. Det er meget brugt i
forbindelse med salg af højværdi varer til 3-land.
|
Til top |
|
|