Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: AirPort Express (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Bør jeg som udgangspunkt forbinde min router og en AirPort Express med et netværkskabel når visionen er Wimp HIFI?

Afstanden mellem de to bliver vel en 7-8 meter og har trådløst fibernet i forvejen.

Jeg vil lige høre jeres erfaring inden jeg kryber ned i rockwoolen for at trække et netværkskabel hen over loftet og ned i hulmuren.

Kan jeg klare mig med det trådløse??
Til top Vis Geoff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geoff

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ja du kan sagtens klare dig med trådlødt.
Hvis du vil finde ud af om du kan høre forskel trækker du da bare et kabel over gulvet mellem dem for at prøve.

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2014 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Ja du kan sagtens klare dig med trådlødt.
Hvis du vil finde ud af om du kan høre forskel trækker du da bare et kabel over gulvet mellem dem for at prøve.

Jeg synes bare jeg læste et sted herinde at det var et nogo med trådløst når det gælde lossless.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hvis det er Apple lossless du tænker på så skulle der vel ikke værre problemer, tro at du tænke på high resolution og ja her kan AirPort Express slet ikke bruges (hverken med eller uden kable), og derfor skal man finde en anden løsning, som så kan gå hen og blive mange gange dyre end AirPort Express.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

mroerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2014 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Der findes masser af Wi-Fi netværk rundt omkring i de danske hjem, der fungere stort set problemfrit.
Der findes sikkert også mindst lige så mange, der kører mere eller mindre ustabilt. Det kan være små drop-outs fra enheder på andre etager, kælderen og lignende. Det kan også være mere eller mindre uforklarlige udfald en gang imellem, selvom der umiddelbart burde være fuldt signal.
Nogle gange kræves der også en lille genstart af routeren eller Wi-Fi Access Point'et, men dette er meget forskelligt fra model til model.
Jeg har f.eks. en YouSee Netgear router, som man er nødt til at "sparke" til en gang imellem.

Mit råd er derfor at du bør trække dig et ordentligt Ethernet-kabel, hvis det overhovedet er praktisk muligt. Dette skal bare være af typen Category 5e eller bedre (Cat 6 eller Cat 7). Det er vist ved at være svært at finde dårligere kabel end Cat 5e, men jeg støder alligevel på Cat 5 (uden e) en sjælden gang imellem. Lad være med at bruge det, selvom længder på 7-8m sikkert vil virke fint.

Jeg har selv trukket Ethernet kabler til stort set samtlige rum i huset, og kan nu glæde mig over alle de netværksdata, som jeg nu sparer min begrænsede Wi-Fi båndbredde for :-)

/Martin
Til top Vis mroerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mroerup

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvis det er Apple lossless du tænker på så skulle der vel ikke værre problemer, tro at du tænke på high resolution og ja her kan
AirPort Express slet ikke bruges (hverken med eller uden kable), og derfor skal man finde en anden løsning, som så kan gå hen og blive mange gange
dyre end AirPort Express.

Det er Winp Hifi jeg ønsker at streame via en Airport Express. Jeg har (officielt) en 50/50 mbit fiberforbindelse via Waoo og oplever aldrig udfald.

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2014 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvis det er Apple lossless du tænker på så skulle der vel ikke værre problemer, tro at du tænke på high resolution og ja her kan AirPort Express slet ikke bruges (hverken med eller uden kable), og derfor skal man finde en anden løsning, som så kan gå hen og blive mange gange dyre end AirPort Express.

Dvs. f.eks. Simple Audio eller Bluesound??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes