Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 20:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fjernbetjening til B&O 6500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Timetraveler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej,
Hvilke fjernbetjeninger virker til system 6500, jeg har en Beo 4 men her kan jeg ikke rigtig finde funktioner til F.eks.
scanníng af radio kanaler.
Jeg ved at den der fjernbetjening der hedder 7000 passer til, men er der evt. andre jeg tænker på dem til system 5500, 6000 osv.
Og et spørgsmål til B&O Penta Mk III, her skal der bruge 8 polet DIN stik for at få display info med fra system 6500 er
det ikke korrekt forstået, køre Pt. med 7 polet DIN stik men her mangler displayet.

Pfh. tak

Jesper
Til top Vis Timetraveler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timetraveler

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Til Beomaster 6500 kan du bruge mange fjernbetjeninger.

For radio frekvenser bruges goto og << og >> funktioner.

Du burde med Beo4 via list option tilføje dem hvis ikke du har dem allerede.

For at se frekvenser skal du bruge enten Beolink 7000 eller MCP6500 aka master control panel hvilket er en billigere løsning
end 7000. Bare hold øje med om hængslerne på det nederste panel ikke hænger for meget da de ikke endnu kan skiftes ud.

For Penta III skal du nok bruge 8 pol og 7 pol DIN kabler men enhver B&O forhandler burde kunne give den rette
information for jeg har ikke brugt Penta til mit 6500 system endnu.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Timetraveler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz
Super, tak for dit svar og jeg beklager at mit spørgsmål røg i den forkerte kategori jeg kan desværre ikke flytte det nu..
Jeg døjer med at finde ud af min Beo4, jeg kan bla. ikke finde erstatningen for GoTo knappen som jo ikke er på Beo4.

Jeg har lavet et par 8 pol DIN kabler selv, hvor jeg har brugt netværkskabel, de virker dog ikke med displayet, men spiller fint, det er nok skærmen i kablet der mangler, mener jag har læst at de er følsomme over for støj.
Jeg må nok købe 2 stk. 3m kabler færdige, for jeg ved at displayet virker med original kabler.

Tak igen for dit svar til en Newbee B&o bruger
Til top Vis Timetraveler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timetraveler

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Du kan finde en beskrivelse af, hvordan man kan programmere radiokanalerne på en BM6500 med en Beo4, hvis du klikker på følgende link:

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/13164.aspx

Der sidder en kontakt i bunden af Penta'erne, som skal bruges til at fortælle dem, om de er tilsluttet et fjernsyn eller et anlæg ('Video' eller 'Audio'). Prøv
at kontrollere, om det er sat i den rigtige position. De burde nemlig virke med et 7-polet kabel så vidt jeg husker, da ben 8 bare er til overload.

/Dennis
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Timetraveler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis
Super med den vejledning, den forstår jeg og den virker
Nu starter anlægget IKKE på volumen 40 det er jo lidt højt.
Mht. Penta'erne så står kontakten i bunde rigtigt, og jeg har set at de virker før så jeg er 100% sikker på at de ikke er defekte.
Men jag har lige testet at hvis jeg sætter den højre i AUTO så lyser dioden grønt, men den stopper med at spille.
Hvis jeg sætter den venstre i AUTO så stopper den med at spille men dioden lyser grønt !
Måske jeg lige skal chekke mine kabler.. jeg havde selv regnet med at den fulde montering af et 7 pol DIN skulle være nok, men hvis nu data benene er kortslutte i det en kabel kunne det jo være godt det er søndag, jeg chekker det lige.

Mvh.
Jesper

P.s. det spiller fa..... lige så godt som jeg husker fra de glade 00   

Timetraveler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvor svært kan det være ?? når jeg frakobler kablet til min venstre Penta, og "genstarter" anlægget
så er der info i det højre display Så der er noget galt med det venstre kabel.. gud ved hvem der har loddet det . Ergo er et 7 polet DIN nok til info også.

Der er noget at lære om det her B&O link system

Mvh.
Jesper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes