Emne: Køb i udlandet ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Peter Dalgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg håber på lidt hjælp fra jeres side.
Jeg har på audiomarkt.de fundet et sæt højtalere jeg gerne vil købe. Sælger bor i Østrig. Vi er enige om prisen og fragt via DHL.
Men han skriver han har hørt meget dårligt om pay pal på det seneste, specielt på eBay, så han vil ikke bruge dette.
Audiomarkt fraråder pengeoverførelse via bank.
Han er nem at Google, men syntes det er for mange penge at miste, hvis jeg ikke modtager højtalerne.
Har i nogle alternativer som er acceptable for os begge.
På forhånd mange tak for input.
Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyy Peter, En sælger som forsøger sig med krumspring a´la "hørt dårligt om PayPal på det sidste" og bla bla bla, bør du gå langt udenom. Hvis sælger og køber er 100% ærlige mennesker, er der overhovedet intet galt med PayPal. Det skulle da lige være, at de vil ha´ et gebyr, og er lidt længe om, at sætte pengene ind på hans konto. Da du må betragte dig selv som ærlig, sååååhhhh????? Og svindlere kan være nemme at google, det betyder ikke, at de er mere ærlige af den grund, kun at dine muligheder er endnu mere begrænsede, når det drejer sig om udlandet. Så min opfordring til dig er: Drop den sælger
Eller som alternativ, da det var det, du efterlyste. Hop i en bil, kør ned til ham, se varen, betal kontant. Hvis han prøver at springe fra den også, fordi han ikke lige bor et fast sted eller lign.... __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2014 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar Boydk,
Han tilbyder at sende kopi af sit ID kort og mail adr til arbejde. Får 5 gode anmeldelser på audiomarkt.de.
Han har jo en pointe i at der er forekommet snyd fra købers side med pay pal på det seneste.
Er der ikke andre muligheder fx mht bank eller andet.
Ps. Der er sgu langt til Østrig på scooter efter et sæt ht'er incl stander ...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kopi af ID kan enhver "fake" og en mail-adresse?????  Du kan ha´ ret i, at der er langt til Østrig på scooter  , men træerne vokser ikke ind i himlen, og man har de muligheder, man har. Han stoler ikke på dig som køber, du stoler ikke nok på ham som sælger, til at du vil lave en bankoverførsel (hvilket jeg da også vil fraråde). Hvis du nu sendte ham et underskrevet dokument, hvori du hævder, at du på ingen måde vil annulere købet indenfor de 45 dages fortrydelsesret hos PayPal, var det så noget han kunne acceptere???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2014 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en ide. Det vil jeg foreslå ham.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt, at svindlere har opdaget PayPal som en måde at snyde, dette når man er på købersiden. Grunden til, at der er opstået denne mulighed for svindel er, at paypal stort set ALTID og helt ukritisk giver køber pengene tilbage, hvis køber indsender en klage til paypal. Køberen kan således modtage varen, og derefter indsende klage til paypal som uden videre trækker pengene hos sælger og fører dem tilbage til køberen, der har klaget. Køberen har så både varen og pengene.
Jeg er blevet kontakt af flere på det seneste ifm salg af musikinstrumenter på DBA, hvor køber straks tilbyder betaling via paypal, de kan selv stå for fragten osv. Der har været tale om midst 5-6 forskellige købere, som alle har fremsendt kopi af ID kort osv osv osv for at skabe tryghed. Det hele har bare virket lidt for nemt, og de har ikke stillet ét eneste spørgsmål til de pågældende instrumenter - hvilet er besynderligt. Når jeg så har skrevet til dem, at grundet megen svindel via paypal vil jeg kun acceptere kontooverførsel, eller anden betalingsform, der er sikker for mig som sælger har jeg intet hørt fra nogen af dem igen.
Med andre ord: Paypal er meget sikker for køber, og meget usikker for sælger, HVIS man er i kontakt med en køber, der vil svindle. Jeg forstår så udemærket den Østrigske sælger, min egen holdning er præcis den samme efter at være kontaktet af en del svindlere.
__________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2014 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten, kender du til andre muligheder så begge parter er dækket ind. Findes der evt en form bankoverførelse ?
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg kender ikke andre former.
Grundreglen ved overførsel fra konto til konto er, at den der overfører pengene (dig i dette tilfælde) har valgt at tage risikoen, og din bank kan som grundregel ikke hive pengene hjem igen.
Men ring til banken og fortæl om din udfordring. Måske de har en eller anden service der kan bruges... Det får man meget bedre rådgivning ud af, end at spørge hifi tosser på et forum __________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Netsmurf Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 24 August 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sende på efterkrav.
Således at fragtmanden ikke udleverer varen før du betaler for den.
Det koster lidt mere men giver fuld sikkerhed for alle.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen blev dette, da ingen af os stolede på den anden.
Jeg betalte 1/3. Han sendte den ene højtalere. Derefter 1/3 og han sendte højtalere nr 2 og stander og betalte resten da jeg modtog dem.
Den fungerede fint og var ikke meget dyrere. DHL eeconomy.
Har kun scooter, så det er for langt...
Har ikke fortrudt købet: KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Søren Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 25 August 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
Det er korrekt, at svindlere har opdaget PayPal som en måde at snyde, dette når man er på købersiden. Grunden til, at der er opstået denne mulighed for svindel er, at paypal stort set ALTID og helt ukritisk giver køber pengene tilbage, hvis køber indsender en klage til paypal. Køberen kan således modtage varen, og derefter indsende klage til paypal som uden videre trækker pengene hos sælger og fører dem tilbage til køberen, der har klaget. Køberen har så både varen og pengene.
Jeg er blevet kontakt af flere på det seneste ifm salg af musikinstrumenter på DBA, hvor køber straks tilbyder betaling via paypal, de kan selv stå for fragten osv. Der har været tale om midst 5-6 forskellige købere, som alle har fremsendt kopi af ID kort osv osv osv for at skabe tryghed. Det hele har bare virket lidt for nemt, og de har ikke stillet ét eneste spørgsmål til de pågældende instrumenter - hvilet er besynderligt. Når jeg så har skrevet til dem, at grundet megen svindel via paypal vil jeg kun acceptere kontooverførsel, eller anden betalingsform, der er sikker for mig som sælger har jeg intet hørt fra nogen af dem igen.
Med andre ord: Paypal er meget sikker for køber, og meget usikker for sælger, HVIS man er i kontakt med en køber, der vil svindle. Jeg forstår så udemærket den Østrigske sælger, min egen holdning er præcis den samme efter at være kontaktet af en del svindlere. |
|
|
Hej, Det lyder som noget vrøvl
Hvis du sælger en vare gennem paypal, og kan dokumenter forsendelsen og at varen er som beskrevet så får køber altså ikke medhold i en klage, hvis køber skriver han selv står for fragten, hvilket virker som en lidt underlig fremgangsmåde eller hvis køber skriver du skal sende som brevpost (uden track&trace) så er det købers problem hvis den bortkommer i posten, det bedste man kan gøre som sælger er at tage nogle billeder af varen lige før forsendelsen og altid sende som pakke, hvis varen er som beskrevet, så får køber ikke medhold.
__________________ Vh. Søren
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 25 August 2014 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Dalgaard skrev:
Har ikke fortrudt købet: KEF reference 201/2 |
|
|
Lidt OT, men er nysgerrig; Hvilken forstærker har du har på? Kan du spille højt, uden at presse forstærkeren ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|