Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 04:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Strømforsyning batteri? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wilhelm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 02 November 2012 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en "ny"dac. En lille fyr med ekstern strømforsyning. Dvs en netstik-trafo.
Jeg kunne godt tænke mig at give den en ny strømforsyning, men er blevet anbefalet af Niels Larsen, at prøve den af med en batteri strømforsyning
for at se om det vil gøre en forskel.
Så kommer spørgsmålet: er der nogen af jer der ligger inde med en batteristømforsyning på 12volt, som jeg kunne låne, som afprøvning?

Hilsen karten
Til top Vis Wilhelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelm
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 02 November 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hvis den kører på 12V og du har en bil er det jo nemt..........

Vil ikke tilbyde dig mit batteri, da det ku' hænde jeg kom til at savne det når jeg skulle hjem
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
Wilhelm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 02 November 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo en mulighed.
Men ville lige høre om der var andre forslag
Til top Vis Wilhelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelm
 
Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.

Bruger siden: 24 September 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 02 November 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Wilhelm skrev:
Ja det er jo en mulighed.
Men ville lige høre om der var andre forslag


Køb et scooterbatteri og en lille lader, det kan du få for mindre end 500,- samlet og så kan du forsøge når du har lyst.
Til top Vis Accept's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Accept
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 03 November 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Halløj

Jeg har hørt et NLE buffertrin til mine rør, der var drevet af batterier. Der sad 4 stk batterier i strømforsyningen af denne slags.

http://www.thebatteryshop.co.uk/np21-12-yuasa-12v-21ah-lead- acid-battery-578-p.asp

Det spillede overbevisende

Mvh

__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 03 November 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt en step up fra Sugden, der kørte på batterier. Altså almindelige AA batterier. Bortset fra lidt sus spillede den skam rigtigt godt. Disse batterier, som f.eks lad*op*gennelige batterier, er jo kommet op på 2700 ma/h. Så den vej er bestemt en god ide. Ud over bil/scooter ditto, selvfølgelig.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 03 November 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

For 200 kroner så kan vi alle da være med,
Batteri, 12V-4amp, vedligeholdelsesfrit
Batteri 12V-4amp vedlige.frit geltype
Når det er et lukket batteri/vedligeholdelses frit, så skulle der ikke komme knaldgas ud. (vil jeg da mene)


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 03 November 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Jeg har også hørt en step up fra Sugden, der kørte på batterier. Altså almindelige AA batterier. Bortset fra lidt sus spillede den skam rigtigt godt. Disse batterier, som f.eks
lad*op*gennelige batterier, er jo kommet op på 2700 ma/h. Så den vej er bestemt en god ide. Ud over bil/scooter ditto, selvfølgelig.  


Jeg ved ikke om moderne genopladelige batterier har det sammen problem, men da jeg for mange år siden leget med en batteri dreven MC pre amp, der støjede ganske almindelige batterier og støjen var lige fra små smæld til mindre knald, i en fast rytme.
Måske kunne det kun høres pga en MC pre amp høje følsomhed, men det var det jeg oplevede, og med andre ord, der skal et filter efter.
( "almindelige" brunstensbatterier 9 volt brugte jeg ) og jeg ved faktisk ikke om en bly eller andre typer batterier støjer


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 03 November 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
allanowich skrev:
Jeg har også hørt en step up fra Sugden, der kørte på batterier. Altså almindelige AA batterier. Bortset fra lidt sus spillede den skam rigtigt godt. Disse batterier, som f.eks
lad*op*gennelige batterier, er jo kommet op på 2700 ma/h. Så den vej er bestemt en god ide. Ud over bil/scooter ditto, selvfølgelig.  


Jeg ved ikke om moderne genopladelige batterier har det sammen problem, men da jeg for mange år siden leget med en batteri dreven MC pre amp, der støjede ganske almindelige batterier og støjen var lige fra små smæld til mindre knald, i en fast rytme.
Måske kunne det kun høres pga en MC pre amp høje følsomhed, men det var det jeg oplevede, og med andre ord, der skal et filter efter.
( "almindelige" brunstensbatterier 9 volt brugte jeg ) og jeg ved faktisk ikke om en bly eller andre typer batterier støjer
Den gang jeg lyttede til den Sugden step up, var det med helt almindelige batterier. De løb jo hurtigt tør. Med lad*op*gennelige ditto på f.eks Philips AA på 2700ma/h, er der mere holdbarhed i og flere kræfter. Man kan faktisk høre forskel på dem. Det har jeg prøvet med en Discman. Philips havde nogle almindelige batterier som Long Life, Powerlife og Extreme Life. Og så et lad*op*genneligt på 2300ma/h. Disse 4 typer testede jeg med for et ½ år siden.

Ud over den længere spilletid, som for Extremelife's vedkommende var hele 14 cd'er, så var der også mere ren og dynamisk karaktér over det. Konverteren i Discman'en lød simpelthen bedre med bedre og bedre batteri  under motorhjelmen. Med et Philips AA 2300 ma/h i, blev også diskanten mere fri og behagelig ved vilde passager i musikken.  

Long Life kunne spille 6 cd'er * PowerLife kunne æde 9 cd'er og Extreme Life som skrevet overfor.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes