Sendt: 10 August 2011 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg har efter lidt overvejelse bestem mig for at bygge en Gamma1 DAC fra AMB
http://www.amb.org/audio/gamma1/
Det er mit første selvbyggerprojekt, og jeg håber derfor at der er et par venlige sjæle herinde som vil bistå med lidt vejledning. Jeg læser Energi på AAU, og jeg synes derfor dette kunne være et sjovt projekt sideløbende med studierne. Jeg læser pt. grundlæggende kredsløbsteori, så jeg har lidt forståelse for det, men kan selvfølgelig ikke sætte mig ind i hele virkemåden af DAC'en.
Jeg har bestilt printet og de dele man nu kan fra AMB, så næste skridt er at bestille komponenter. Men hvor er det nemmest at bestille fra? Det der for mig er problemet er at finde ud af hvilke komponenter der svarer til de listede på AMB. Modstande findes på EL-Supply i flere varianter, og hvilken jeg skal bruge er jeg ikke helt sikker på. Jeg ville også gerne købe det hele fra et samlet sted, men Farnell sælger fx. ikke til private. Jeg har lavet en lille liste med de komponenter jeg skal bruge, tror i at der er mulighed for at sende den til en af de danske forhandlere og få dem til at finde delene?
Til sidst håber jeg at blive lidt klogere på lodningen. Jeg har loddet en del før, men ikke ret meget på print. Skal der bruges Flux, og i så fald hvor og i hvilken for kan det købes? Hvilken type loddetin og loddespids skal jeg bruge, og hvor kan det købes?
Det blev til en del spørgsmål, men jeg ville være meget taknemmelig hvis nogen gad hjælpe mig på rette vej. I så fald vil jeg prøve at tage lidt billeder, så andre kan følge med.
På forhånd tusinde tak
Anders Kjergaard
|