| Sendt: 10 April 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg opdateret min DIY passive forforstærker med 2 stk, 25K 24 Step Ladder Mono Volume Control Attenuator. Før sad der ALPS 25 kohm monopots Seriekoblet i forforstærkeren, og de lød egentligt ret godt, men jeg hvde ved flere lejligheder hørt stepped volumenkontroler og de lød helt anderledes klart og rent, så jeg indkøbte 2 monopots med stepped modstande fra Welwyn. Og det har helt klart været umagen værd, efter en uges tilspilning er lyden i en helt anden klasse end før med ALPS pottene. Lydbilledet er ryddet op i alle planer, højde,dybde,bredde står klart defineret, instrumenter og stemmer har fået mere rum og luft omkring sig, dynamikken har fået en helt ny dimension, og overrasker med hastighed og slagkraft, og det så vigtigste at musikken flyder med lethed og naturlighed og uhørt dynamisk og helt uforceret. jeg er positivt overrasket over den forbedring jeg har fået for relativ lidt penge, ialt 50 $ incl forsendelse + lidt sølvloddetin.
PS. jeg ved godt at kabeltrækningen ser lidt kaotisk ud, men det er en DIY prototype, som jeg løbende arbejder i, så når jeg på et tidspunkt er færdig med den del, så skal der arbejdes på pænt kabellægning og et fint kabinet,bedre bøsninger og plated stjernestel.
se de 2 sidste billeder der illusterer forskellen mellem seriekoblet og stepped

__________________ Hifi hilsen Ramma
|