| Forfatter |
|
heyckendorff Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at renovere nogle gamle Onken Focal. Sagen er at den ene mellemtone er coatede med et eller andet, mens den anden er ucoated. Jeg vil gerne coate den der ikke er det i forvejen, men hvad bruger man til den slags. og hvad gør det typisk for lyden? Jeg går ud fra at den der allerede er coated er den oprindelige mellemtone, og den ucoatede er en ny enhed som den forrige ejer har sat i. Men der må jo være en grund til at den oprindelige er coated og derfor samtidig en god grund til at coate den der ikke er. Jeg kan huske jeg engang for mange år siden coatede en basenhed med vist nok en blanding af bostik trælim og sprit. Det så så vidt jeg husker skide godt ud, men jeg andede ikke hvad virkningen var. Hørere meget gerne om en løsning der kan købes i det lokale byggemarked
__________________ Mvh
Werner
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde nogle af de første enheder som kom til landet, og mener IKKE at de var coatede
Men jeg kan sagtens forestille mig at en coating kunne gøre godt - du kan bruge flydene bitumen af den slags som bruges til tagdækning, det jeg bruger hedder "Isopunkt" og er sort og tjæreagtigt
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel egentlig rimelig vigtigt, at coating af den anden enhed bliver mage til den første. Jeg kan huske en anden coating, der bestod af araldit og sprit og en, der bestod af hvid trælim, bamseline og opvaskemiddel, svjh.. Førstnævnte bliver meget stiv, sidstnævnte vedbliver at være lidt gummiagtig..
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Jeg havde nogle af de første enheder som kom til landet, og mener IKKE at de var coatede
Men jeg kan sagtens forestille mig at en coating kunne gøre godt - du kan bruge flydene bitumen af den slags som bruges til tagdækning, det jeg bruger hedder "Isopunkt" og er sort og tjæreagtigt
|
|
|
Det kender jeg godt. Men det den ene membram allerede er coatede med ser noget "mildere" ud så jeg må heller prøve at finde noget der minder lidt mere om det. __________________ Mvh
Werner
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Det er vel egentlig rimelig vigtigt, at coating af den anden enhed bliver mage til den første. Jeg kan huske en anden coating, der bestod af araldit og sprit og en, der bestod af hvid trælim, bamseline og opvaskemiddel, svjh.. Førstnævnte bliver meget stiv, sidstnævnte vedbliver at være lidt gummiagtig.. |
|
|
Også min pointe. Derfor kan jeg også godt udelukke Araldit/sprit kombinationen for den allerede coatede membran er stadig gummiagtig. Den har fra start været decideret klæbrig for der sidder en del støv fast på den nederste del af membranen. Jeg tror jeg vil lave et par eksperimenter med trælim + diverse. Ved du evt. hvilken lugt den Bamseline helst skal have?  __________________ Mvh
Werner
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var den gamle klassiske originale Bamseline, gav limen en blålig tone, men du kan jo også eksperimentere med typen af opvaskemiddel - lavtskummende eller .....  Jeg brugte svjh. noget gult stads. Så Bamseline med citron  __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Det var den gamle klassiske originale Bamseline, gav limen en blålig tone, men du kan jo også eksperimentere med typen af opvaskemiddel - lavtskummende eller ..... Jeg brugte svjh. noget gult stads. Så Bamseline med citron |
|
|
Citron lyder godt  __________________ Mvh
Werner
|
| Til top |
|
| |