| Forfatter |
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Da Audio Technica er en af de pickup mærker jeg aldrig har haft men kun hørt, har jeg besluttet mig for at vil prøve en.
Jeg har 3 forskellige i kikkerten.
1. AudioTechnica - AT F7
2. AudioTechnica - OC 9 ML-III
3. AudioTechnica - AT 33 EV
Jeg har lidt forskellige arme de kan komme i hvis det er, så det er på plads, men kender ikke rigtig lyden fra nogle af dem, og det er jo ikke sådan lige at høre dem før køb.
Så er der nogen der kender ovenstående pickupper og måske kan beskrive dem lidt ?
Ser frem til Jeres svar.
Mvh Mulan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AT-33-EV er en god pick up. 
Den første udgave af AT OC 9eren kunne godt være lidt lys og slank, men det kan jo være den tredie udgave er forbedret lidt her, men det er skam også en vældig god pick up. Men resten af din afspille kæde har jo også en del at sige, hvad slut klangen ender med. Din riaa gør jo også lidt af arbejdet. AT 33 EV skulle være god for nogle fine bas egenskaber.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
AT-33-EV er en god pick up. 04_170031_Audio_Technica_33EV.jpg">
Den første udgave af AT OC 9eren kunne godt være lidt lys og slank, men det kan jo være den tredie udgave er forbedret
lidt her, men det er skam også en vældig god pick up. Men resten af din afspille kæde har jo også en del at sige, hvad slut
klangen ender med. Din riaa gør jo også lidt af arbejdet. AT 33 EV skulle være god for nogle fine bas egenskaber. 
|
|
|
Ok lyder spændende OC 9 og 33EV koster det samme, så når vi er i den prisklasse er det jo et fedt vil blot have den bedste
pickup.
Jeg vil helst ikke have noget der er for slank i lyden, så måske det er 33EV.
Er der andre der har nogle erfaringer ?
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Uden at have hørt den, så tror jeg også jeg ville kigge lidt på varianten AT 33 PTG II.
Jeg har ihvertfald overbevist mig selv om, at det blir min næste PU. Den får bestemt også gode ord med på vejen.
Jeg har en AT OC 9 (den oprindelige) og den er ganske rigtigt som det nævnes, slank og fast i gengivelsen.
__________________ Air Bearing Rules
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PU valg afhænger af den arm du har !
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt en 33EV, så må vi se om jeg bliver glad for lyden.
Tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan, så må vi håbe, som A127 fudstændig rigtigt skriver, at den passer til din arm. Købte en selv, men måtte sælge den og ha´ en PTG-II da min arm var for tung til EV´eren (og min arm er ikke specielt tung). Optimalt nåletryk EV = 1.5 gram, PTG-II = 2.0 gram, men held og lykke, de lyder begge to fremragende  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriver har jeg flere arme, og har selvfølgelig tjekket at arnem kan bruges.
Men det var nu også mest lyd indtryk jeg var ude efter.
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Mulan, så må vi håbe, som A127 fudstændig rigtigt skriver, at den passer til din arm. Købte en selv, men
måtte sælge den og ha´ en PTG-II da min arm var for tung til EV´eren (og min arm er ikke specielt tung). Optimalt nåletryk EV
= 1.5 gram, PTG-II = 2.0 gram, men held og lykke, de lyder begge to fremragende . |
|
|
Men hvis du har haft begge, kan du så fortælle om hvad du oplevede med henblik på lydforskeld på de 2 ?
Mvh
Mulan
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydforskellen virker ikke så stor, men det er ikke en fair sammenligning, da EV´eren ikke havde optimale betingelser i min Stax-arm, dog virkede perspektivet større på PTG´en  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
Er det ud fra din arm på din technics grammofon du har valgt en AT 120E, for sådan som jeg kan se det er din pick-up det svageste led i dit setup. Jeg oplever at mange vinyl freaks synes at det er OK at bruge et "søm" som pick-up og en Riaa der er fra et andet år tusinde, så lyder det godt???? Der er sket noget med både pick-up , riaa og LP mastering inden for de 40 år du mener er guldalderen for LP plader. Har selv både Marantz ,Technics , JBL 100 og en del AT pick-up's på lager og det er ikke på højde med dagen standard.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skete det igen , den satans Alzheimer . Må beklage overfor Mulan og I andre, jeg huskede s´gu forkert, det var en AT-33ML-OCC jeg havde, ikke en EV, EV og PTG-II har samme anbefalede nåletryk, nemlig 2 gram, forskellen er EV = elliptisk nål og duralumin nålearm mod PTG-II´s micro linear nål og massiv forgyldt boron nålearm.
PS. Nogen som kan anbefale effektive hukommelsespiller???  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er en hvis forskel fra en AT 120E og så op til næsten alle andre AT pick-ups men jeg tror ikke der er den store forskel på de forskellige AT-33 modeller?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu da rart at se du også kan forvilde dig rundt, BoyDk.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er noget l**t, ikk´? , egentlig står det jo på dåbsattesten . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |