Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Audio Technica? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Da Audio Technica er en af de pickup mærker jeg aldrig har haft men kun hørt, har jeg besluttet mig for at vil prøve en.

Jeg har 3 forskellige i kikkerten.

1. AudioTechnica - AT F7

2. AudioTechnica - OC 9 ML-III

3. AudioTechnica - AT 33 EV

Jeg har lidt forskellige arme de kan komme i hvis det er, så det er på plads, men kender ikke rigtig lyden fra nogle af dem, og det er jo ikke sådan lige at høre dem før køb.

Så er der nogen der kender ovenstående pickupper og måske kan beskrive dem lidt ?

Ser frem til Jeres svar.

Mvh Mulan

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

AT-33-EV er en god pick up.

Den første udgave af AT OC 9eren kunne godt være lidt lys og slank, men det kan jo være den tredie udgave er forbedret lidt her, men det er skam også en vældig god pick up. Men resten af din afspille kæde har jo også en del at sige, hvad slut klangen ender med. Din riaa gør jo også lidt af arbejdet. AT 33 EV skulle være god for nogle fine bas egenskaber.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

AT-33-EV er en god pick up. 04_170031_Audio_Technica_33EV.jpg">


Den første udgave af AT OC 9eren kunne godt være lidt lys og slank, men det kan jo være den tredie udgave er forbedret
lidt her, men det er skam også en vældig god pick up. Men resten af din afspille kæde har jo også en del at sige, hvad slut
klangen ender med. Din riaa gør jo også lidt af arbejdet. AT 33 EV skulle være god for nogle fine bas egenskaber.




Ok lyder spændende OC 9 og 33EV koster det samme, så når vi er i den prisklasse er det jo et fedt vil blot have den bedste
pickup.

Jeg vil helst ikke have noget der er for slank i lyden, så måske det er 33EV.

Er der andre der har nogle erfaringer ?
Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Uden at have hørt den, så tror jeg også jeg ville kigge lidt på varianten AT 33 PTG II.

Jeg har ihvertfald overbevist mig selv om, at det blir min næste PU. Den får bestemt også gode ord med på vejen.

Jeg har en AT OC 9 (den oprindelige) og den er ganske rigtigt som det nævnes, slank og fast i gengivelsen.

 



__________________
Air Bearing Rules
Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

PU valg afhænger af den arm du har !
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt en 33EV, så må vi se om jeg bliver glad for lyden.

Tak for hjælpen.
Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Mulan, så må vi håbe, som A127 fudstændig rigtigt skriver, at den passer til din arm. Købte en selv, men måtte sælge den og ha´ en PTG-II da min arm var for tung til EV´eren (og min arm er ikke specielt tung). Optimalt nåletryk EV = 1.5 gram, PTG-II = 2.0 gram, men held og lykke, de lyder begge to fremragende.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Som jeg skriver har jeg flere arme, og har selvfølgelig tjekket at arnem kan bruges.

Men det var nu også mest lyd indtryk jeg var ude efter.

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Mulan, så må vi håbe, som A127 fudstændig rigtigt skriver, at den passer til din arm. Købte en selv, men
måtte sælge den og ha´ en PTG-II da min arm var for tung til EV´eren (og min arm er ikke specielt tung). Optimalt nåletryk EV
= 1.5 gram, PTG-II = 2.0 gram, men held og lykke, de lyder begge to fremragende.


Men hvis du har haft begge, kan du så fortælle om hvad du oplevede med henblik på lydforskeld på de 2 ?

Mvh
Mulan
Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Lydforskellen virker ikke så stor, men det er ikke en fair sammenligning, da EV´eren ikke havde optimale betingelser i min Stax-arm, dog virkede perspektivet større på PTG´en.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

A127

Er det ud fra din arm på din technics grammofon du har valgt en AT 120E, for sådan som jeg kan se det er din pick-up det svageste led i dit setup.
Jeg oplever at mange vinyl freaks synes at det er OK at bruge et "søm" som pick-up og en Riaa der er fra et andet år tusinde, så lyder det godt????
Der er sket noget med både pick-up , riaa og LP mastering inden for de 40 år du mener er guldalderen for LP plader.
Har selv både Marantz ,Technics , JBL 100 og en del AT pick-up's på lager og det er ikke på højde med dagen standard.
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Og så skete det igen, den satans Alzheimer.
Må beklage overfor Mulan og I andre, jeg huskede s´gu forkert, det var en AT-33ML-OCC jeg havde, ikke en EV, EV og PTG-II har samme anbefalede nåletryk, nemlig 2 gram, forskellen er EV = elliptisk nål og duralumin nålearm mod PTG-II´s micro linear nål og massiv forgyldt boron nålearm.

PS. Nogen som kan anbefale effektive hukommelsespiller???



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Ja der er en hvis forskel fra en AT 120E og så op til næsten alle andre AT pick-ups men jeg tror ikke der er den store forskel på de forskellige AT-33 modeller?
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 06 Marts 2012 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det er sgu da rart at se du også kan forvilde dig rundt, BoyDk.   

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 06 Marts 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Ja, det er noget l**t, ikk´?,
egentlig står det jo på dåbsattesten.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes