| Forfatter |
|
Thomas Kring Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 06 Juli 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Da jeg selv spiller musik, og går op i at det jeg sætter på hjemme lyder ordenligt, så vil jeg gerne have lidt råd fra jer omkring købet af en pladespiller.
Indtil nu har jeg kun brugt mine 7-8 meter cd'er, Densen B-400 cd-afspiller, Densen B-100 forstærker og Vienna Acoustic højtalere til at høre musik på. Men jeg har også en del plader som jeg enormt gerne vil høre. Derfor vil det hjælpe enormt meget hvis jeg kan få lidt råd om hvilken pladeafspiller der passer godt til min forstærker og højtalere.
Jeg er på bar bund på dette område, men har kigget på Rega, som har fået fine anmeldelser. Prisen skal ikke være på mere end 4-5000 kr.
Håber meget der er en venlig sjæl som vil komme med lidt råd.
|
| Til top |
|
| |
mogens_oestjyll Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 06 Juli 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det forstås således, at en pladespiller inklusive riaa, pick up og selve pladespilleren maks må koste 4-5 k?
ER du også interesseret i brugt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klart interesseret i brugt. Prisen er uden RIAA, men helst med pickup. Det glemte jeg lige at nævne, tak.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit råd er at bruge lige så mange penge på din pladespiller som din cd spiller. Men dine 8 m cd kommer jo til at stå stille
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved godt at cd'erne måske kommer til at samle lidt støv - det er ret irriterende Men jeg regner stadig med at bruge cd'erne ret meget.
Men hvilken pladespiller kan der foreslås? Jeg købte mit Densen brugt, så mine 4-5000 kr til en (evt. brugt) pladespiller passer ret godt i prislejet i forhold til cd-afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde være muligt at finde en Rega P3-24, i det prisleje.
God solid spille som har en del år på marked, ikke helt uden grund!
Den tror jeg godt kunne passe ind i dit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første man ser på er en Technics SL-1200 MK2, defakto standarden på pladespillere - ikke på billeder men live - kan man af en eller anden grund ikke lide denne, ser man på den igen, kan man stadig af en eller anden grund ikke lide denne spille, ser man herefter hvad der så er på markedet. ( fås både i champagne sølv, og mørekgrå ) http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200
|
| Til top |
|
| |
K.Gade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pro-jects RPM 5 med en god pick-up tæsker det meste i prislejet, mener jeg!
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
K.Gade skrev:
Pro-jects RPM 5 med en god pick-up tæsker det meste i prislejet, mener jeg!  |
|
|
Hvad er det lige præcis det er den tæsker med  - der er jo intet - et kik i brugermanualen afslører at der absolut intet er, udover en lille motor og en arm med fiskesnørre. Har iøvrigt ikke noget støv låg ?? Hvis ikke, er den jo nærmest ubrugelig !
|
| Til top |
|
| |
K.Gade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke noget gedigent vrøvl!
Men leg du bare videre med dit DJ-set up...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Har iøvrigt ikke noget støv låg ?? Hvis ikke, er den jo nærmest ubrugelig !
|
|
|
Det var dog en underlig påstand...
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Har iøvrigt ikke noget støv låg ?? Hvis ikke, er den jo nærmest ubrugelig !
|
|
|
Af de ca. 12-15 pladespillere jeg har haft eller afprøvet inden for de sidste 10 år var/er kun få af dem med låg! De spillede næsten alle aldeles udmærket - dem uden låg for det meste bedst. Faktisk kan et låg være en "vibrations opsamler" som forværrer gengivelsen.
Men det er da rart at kunne lukke støvet ud - ellers er støvekluden opfundet.  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 - jeg ved du er glad for Technics - men lad os ikke gøre den tråd til en religionskrig - trådstarter spørger jo blot til råd.
I og med Thomas har "densen" kan han sikkert godt lide det lidt enkle og moderne look - så jeg vil lade være med at anbefale ham en Thorens TD 124 eller en Garrard
En Rega er da et meget godt bud - måske en af de større modeller brugt, eller blot en 3/24 med en rigtig god PU
Jeg har de første 5 pladespillere stående som jeg ikke bruger som vil kunne det samme, men de vil ligne fortidsuhyrer sammen med densen og det skal man også se på
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps ingen religionskrig her
Rega har et helt sikkert enkelt/lækkert design. Men jeg var i samme situation som dig, Thomas her for nogle mdr. siden. Jeg fik hørt lidt Rega P3 og P5 ukendt PU, og så hørte jeg Thorens. Jeg fandt pt. ud af, at med mit før komplette Primare setup, som er til den neutrale side, var Rega'en lidt for neutral at lytte til(står for egen regning). Hvis din præferenge er neutral lyd, så tror jeg du vil sætte stor pris på Rega's produkter.
Jeg valgte Thorens, som jeg synes havde den nostalgiske/varme lyd, som jeg forbinder med lp lyd.
Tag de her forskellige mærker med i baghovedet, lån og lyt dig frem. Det er det bedste råd jeg kan give dig.
Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode input allesammen! Jeg har lige været på ferie, så har ikke kunne følge tråden herinde den sidste uge. Men rart at se at i har gidet hjælpe. Jeg vil følge jeres råd og prøve at lytte til mærkerne i stedet for bare at læse om dem - det er nok lidt bedre grundlag i sidste ende  . Det lyder som om jeg ikke går helt galt i byen ved at lytte til Rega eller Project, så jeg vil prøve at finde dem her i Århus og så lytte til dem. Endnu engang tusind tak for hjælpen, Thomas
|
| Til top |
|
| |
olet Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
HMMMMM....Jeg har selv haft Rega i rigtig mange år(20) med andre mærker inden over som gæster. At sige at Rega er neutralt er jeg lidt uenig
i...Ved en shootout mellem Spacedeck og Rega P25 med samme pu på begge, var der sgu godt nok temmelig stor forskel. Regaen udløste
bemærkninger fra anden side om at den kørte alt for hurtigt og det var tydeligt at selve rytmerne virkede hurtige og langt fremme i
skoene(stroboskob viste dog normal hastighed). Spacedecken virkede langsom i sammeligning og med et meget større lydbillede end regaens,
der var mere opfront og smalt. Ved sammenligning(shootout) med en Thorens 320 mk III og samme Pu igen, var resultatet....at regaen var
hurtig og livlig...spilleglæde og fremme i skoene og Thorensen langt mere tilbagelænet og neutral - hvad det så end er. Ved sammenligning med
en Rega P9 (igen shootout) med samme pu på begge spiller var P25´eren igen længere fremme i skoene end P9´eren, der var langt mere
"neutral" sin fremførelse...dog meget bredere, tyndere og med mere tørt lydbillede. Af en eller anden grund så vender jeg stadig tilbage til P25
´eren, som ofte sammenlignes med en P5(uden seperat PSU) i moderne termer...Neutral...???ahhhhhh, det vil jeg ikke kalde den..livlig og med
drive er mere min oplevelse..men igen, så er det jo også lidt systemafhængig. Min næste grammo bliver mere neutral, da regas livlige spillestil
og heftige fokusering på rytmen og drive ind imellem kan blive lidt for meget...især piano bliver ofte lidt hårdt af den attack Rega har som
stil..ellers meget for pengene hos den producent. Bare lidt erfaringer fra en gammel vinylelsker  og ingen fundamentalisme her
Venligst __________________ Jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg, at jeg ved!
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig der husker forkert, eller kører Rega spiller bevidst en anelse for hurtigt, fordi det skulle fremme rytmefornemmelsen? Rega spiller skulle iøvrigt også fungere bedst sammen med Rega`s egne pickupper (som jeg generelt finder mørke og kedelige). Men jeg tror at Rega generelt er bedst med andet Rega.
EDIT: Neutralt er det vel ikke, men hvad er neutralt? De forskellige firmaer prøver med deres egne koncepter at give en så god musikoplevelse som muligt, men det lyder jo altsammen forskelligt. Og så er det jo op til en selv at vælge hvad man foretrækker.
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg vil lige give et B7 med. Jeg har for et par måneder siden købt en brugt LP12 som jeg er rigtig glad for. Den falder indenfor dit prisleje med PU. Bare min personlige mening. Jeg har ikke hørt de større Rega'er.
I øvrigt synes jeg personligt det er rart med et låg, det kan godt være at det forringer lyden, men på det niveau vi befinder os i, tror jeg nu det er minimalt i forhold til mange andre faktorer.
Det rigtig lækre i mine øjne med LP12 og for den sags skyld også rega, er at de helt sikkert er nemme at leve med. Det er en enkelt enhed uden eksterne motorer og den slags og så er betjeningen også nem, ikke så mange dikkedarer med arm o.s.v. Nu er jeg så også nået dertil, at jeg gerne vil have det skal være nemt at sætte en plade på. En 1210 lyder også en en vej at gå, der findes vist mange opgraderinger som skulle gøre den mere hifi-vendt.
|
| Til top |
|
| |