Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pro-ject Debut iii. Støj og statisk elekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
makamakalay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop fået mig en Pro-Ject Debut iii pladespiller. Den står på et lakeret TV-bord i træ med hjul på. Den giver rimeligt meget statisk
elektricitet, således at filtmåtten hænger i pladen. Det generer mig ikke så meget, men når jeg fx hører ved på siden af der hvor filten ligger, så
giver det meget statisk elektricitet. Kan der ske noget ved det?

Der var ikke jord i kablet og jeg har ikke sat det lille kabel på, som fulgte med til at sætte på anlæg. Dette er fordi jeg ikke har en forstærker, men
bare en Pro-Ject RIAA, som er koplet til mine midlertidige Logitech højtalere.

Desuden kommer der en del susen, hvilket sikkert skyldes dårlig kabelføring samt højtalere osv. Men denne støj bliver meget værre når jeg rører
ved armen. Skal det være sådan?
Til top Vis makamakalay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af makamakalay
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Den lille ledning SKAL tilsluttes stel på RIIA forstærkeren (mellem RIIA og grammofon)...det vil nok løse noget af dit problem.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
makamakalay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Den lille ledning SKAL tilsluttes stel på RIIA forstærkeren...det vil nok løse noget af dit problem.


mvh



Ok. Hvad kan jeg koble den til, hvis jeg ikke har noget anlæg. RIAA?
Til top Vis makamakalay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af makamakalay
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

makamakalay skrev:
tube mania skrev:
Den lille ledning SKAL tilsluttes stel på RIIA forstærkeren...det vil nok løse noget af dit problem.


Ok. Hvad kan jeg koble den til, hvis jeg ikke har noget anlæg. RIAA?

RIAA'en skulle gerne have en earth/ground skrue.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
makamakalay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

makamakalay skrev:
tube mania skrev:
Den lille ledning SKAL tilsluttes stel på RIIA forstærkeren...det vil nok løse
noget af dit problem.
Ok. Hvad kan jeg koble den til, hvis jeg ikke har noget anlæg. RIAA?


RIAA'en skulle gerne have en earth/ground skrue.



Super, tak.
Til top Vis makamakalay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af makamakalay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes