Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thorens TD320 kan ikke lide 180g (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har anskaffet mig en ældre Thorens TD320 Mk. I og har egentlig været godt tilfreds, men på det seneste er der kommet en skurende lyd fra pladespilleren, når jeg har afspillet særligt tunge plader. Jeg har før oplevet samme lyd, når jeg har brugt "kosten" lidt for hårdt på vinylen. Nu kommer lyden imidlertid med regelmæssige mellemrum, svarende til en omgang på pladespilleren, når jeg spiller plader på 180 gram eller derover. Kan det være remmen? Eller ophænget? Eller noget helt tredje? Jeg er lidt af en nybegynder ang. pladespillere, så gode råd er velkomne!

__________________
I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
Til top Vis Mr. Brownstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Brownstone
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Lyden skyldes pladetallerknen der presses ned på overpladen af den "faste" del af kabinettet.

Det flydende ophæng er lavet med tre fjedre, der kan justeres. Hvordan det gøres er lidt forskelligt fra
model til model, men hvis du ikke har en manual, så google eller tjek www.vinylengine.com

Du kan løfte yderpladetallerknen af og se hvordan skidtet hænger sammen.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar. Det vil jeg kigge nærmere på.

__________________
I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
Til top Vis Mr. Brownstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Brownstone
 
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Så er fjedrene strammet. Det hjalp lige med det samme. Pudsigt nok skal man dreje skruen venstre om for at stramme op på ophænget.

__________________
I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
Til top Vis Mr. Brownstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Brownstone
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Så alt er OK nu? Fedt. Det er en god pladespiller, godt den blev strammet op
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Har du husket at justere det så det sidder korrekt?

En ting er at selve spillen står i vater, men hvis man piller ved balancen ryger det man har "udvatret" (staveplade tak)

Havde det samme med min 316, den kunne ikke tåle at få plade vægt på.

Det er lidt bøvlet, da man skal have det hele af og på nogen gange. Men det belønner sig i sidste ende.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
mc_allemann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har nøjagtig det samme problem. Er det skruerne, der sidder under de sorte plastickapsler på overfladen af chassiset, som du har strammet?

Mvh.
Peter Ahlburg
Til top Vis mc_allemann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc_allemann
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Dette emne har været diskuteret en del gange. F.eks. her, hvor der også er en instruktion i hvordan det flydende ophæng justeres.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53772

 



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
mc_allemann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen.

Mvh.
Peter
Til top Vis mc_allemann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc_allemann
 
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har langt om længe fået fat på et kort vaterpas, så jeg kunne få både hylde og flydende ophæng i vater. Ingen af delene var i vater, så det tog lidt tid at få på plads. Til gengæld var belønningen mere rum, bedre punktformighed og flere detaljer. Kan klart anbefales!

__________________
I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
Til top Vis Mr. Brownstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Brownstone
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes