| Forfatter |
|
Mr. Brownstone Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anskaffet mig en ældre Thorens TD320 Mk. I og har egentlig været godt tilfreds, men på det seneste er der kommet en skurende lyd fra pladespilleren, når jeg har afspillet særligt tunge plader. Jeg har før oplevet samme lyd, når jeg har brugt "kosten" lidt for hårdt på vinylen. Nu kommer lyden imidlertid med regelmæssige mellemrum, svarende til en omgang på pladespilleren, når jeg spiller plader på 180 gram eller derover. Kan det være remmen? Eller ophænget? Eller noget helt tredje? Jeg er lidt af en nybegynder ang. pladespillere, så gode råd er velkomne!
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden skyldes pladetallerknen der presses ned på overpladen af den "faste" del af kabinettet.
Det flydende ophæng er lavet med tre fjedre, der kan justeres. Hvordan det gøres er lidt forskelligt fra
model til model, men hvis du ikke har en manual, så google eller tjek www.vinylengine.com
Du kan løfte yderpladetallerknen af og se hvordan skidtet hænger sammen.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar. Det vil jeg kigge nærmere på.
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er fjedrene strammet. Det hjalp lige med det samme. Pudsigt nok skal man dreje skruen venstre om for at stramme op på ophænget.
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så alt er OK nu? Fedt. Det er en god pladespiller, godt den blev strammet op
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du husket at justere det så det sidder korrekt?
En ting er at selve spillen står i vater, men hvis man piller ved balancen ryger det man har "udvatret" (staveplade tak)
Havde det samme med min 316, den kunne ikke tåle at få plade vægt på.
Det er lidt bøvlet, da man skal have det hele af og på nogen gange. Men det belønner sig i sidste ende.
|
| Til top |
|
| |
mc_allemann Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nøjagtig det samme problem. Er det skruerne, der sidder under de sorte plastickapsler på overfladen af chassiset, som du har strammet?
Mvh. Peter Ahlburg
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mc_allemann Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen.
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har langt om længe fået fat på et kort vaterpas, så jeg kunne få både hylde og flydende ophæng i vater. Ingen af delene var i vater, så det tog lidt tid at få på plads. Til gengæld var belønningen mere rum, bedre punktformighed og flere detaljer. Kan klart anbefales!
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |