Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespilleren hopper! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasse M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet mig en ny pladespiller, og vidste godt at den ville være følsom overfor tramp i gulvet. Men det er sgu lige overdrevet nok. Jeg kan sgu næsten ikke ikke engang liste stille forbi, så hopper den i nummeret. Den står på et tv/hifi møbel, og det ved jeg godt ikke er optimalt. Jeg har ikke plademåtte, og pladestrammer endnu. Kommer det til hjælpe noget? Tænker lidt på en slags dupper under fødderne! På forhånd tak........

 

 

 

Til top Vis Lasse M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse M
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse.
Grammofonpladeafspilleren må op på væggen på en hylde. der er ikke rigtig nogen vej udenom.

Hygge,
Brok


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Lasse M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Tja det tænkte jeg nok, Troede bare måske jeg kunne undgå det....

 

Til top Vis Lasse M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse M
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke du kan.
Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger:
Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Tjek downforce...

EDIT: og det var trackingforce!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Det tror jeg ikke du kan.
Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger:
Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren


Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling  - prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

prøv at se om nåltrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og antiskating på det samme
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Brok skrev:
Det tror jeg ikke du kan.
Hvis dine trægulve er af den udbredte københavner-type (som mine), kan du vælge 2 løsninger:
Nyt gulv, afstivet og afkoblet efter alle kunstens regler, og det uden garanti for at problemet løses. eller op på væggen med pladespilleren


Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling  - prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.


Jessør, men nu lægges der jo netop ikke op til indkøb af ny grammofonpladeafspiller, men derimod afhjælpning af den aktuelle hoppetendens


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Et god tyk flise (50 x 50 x 5) kunne måske afhjælpe problemet tilstrækkeligt, med afkoblingsfødder (f.eks. SD-fødder eller Valhalla) imellem møbel og flise, og måske også flise og pladespiller, hvis denne ikke har bløde fødder.

Fødderne vil nok være en god ide uanset, og det er billigt at prøve med en flise.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Lasse M skrev:

Jeg har lige erhvervet mig en ny pladespiller, og vidste godt at den ville være følsom overfor tramp i gulvet. Men det er sgu lige overdrevet nok. Jeg kan sgu næsten ikke ikke engang liste stille forbi, så hopper den i nummeret. Den står på et tv/hifi møbel, og det ved jeg godt ikke er optimalt. Jeg har ikke plademåtte, og pladestrammer endnu. Kommer det til hjælpe noget? Tænker lidt på en slags dupper under fødderne! På forhånd tak........

 

 

 



Prøv også at skrue godt op i en svag passage i musikken. Hvis det hele begynder at gå i sving af sig selv, er der noget der kunne tyde på at pladespilleren er forsynet med en arm/pickup-kombination der resulterer i en alt for lav armresonans. Og så bliver den følsom overfor den almindelige 'skævhed/bløde buler' de fleste lp'er er plaget af. Dine bløde skidt over det svagt gyngende gulv kan også netop anslå den alt for lave armresonans.

Hvis det er en ny pladespiller, så er det retur til forhandleren, som forhåbentlig er i stand til at finde  en anden pickup der er lidt 'stivere' eller alternativt en arm der er lidt mindre tung...


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Når der fortælles han dårligt kan liste sig forbi på gulvet - er den eneste rigtige løsning at få den op på en væghængt hylde .

Nu er det jo også lidt uheldigt man ikke fortæller hvilken pladespiller det handler om

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Når der fortælles han dårligt kan liste sig forbi på gulvet - er den eneste rigtige løsning at få den op på en væghængt hylde .

Nu er det jo også lidt uheldigt man ikke fortæller hvilken pladespiller det handler om

 



Ja, temmelig uheldigt! Og jeg glemte helt at spørge ovenfor...


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Et god tyk flise (50 x 50 x 5) kunne måske afhjælpe problemet tilstrækkeligt, med afkoblingsfødder (f.eks. SD-fødder eller Valhalla) imellem møbel og flise, og måske også flise og pladespiller, hvis denne ikke har bløde fødder.

Fødderne vil nok være en god ide uanset, og det er billigt at prøve med en flise.



Evt. kan man erstatte afkoblingsfødderne med en cykelslange, som man så kan "justere på" med mængden af luft i slangen. Det har tidligere fået kombinationen af pladespiller og blødt trægulv til at makke ret

Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Tror vi skal have ham Lasse til lige at afsløre pladespilleren inden det gavner at komme med flere forslag :)

men - hvordan vil du få en cykelslange og et gyngende gulv til at gå i spænd .... 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Tror vi skal have ham Lasse til lige at afsløre pladespilleren inden det gavner at komme med flere forslag :)

men - hvordan vil du få en cykelslange og et gyngende gulv til at gå i spænd .... 

 



Som en form for flydende ophæng - blot under hele pladespilleren. Altså pladespilleren ovenpå flisen, flisen ovenpå cykelslangen og cykelslangen ovenpå racket.

Det er naturligvis kun en mulighed, såfremt vi ikke taler om et gulv, der er så gyngende, at det får flisen (og dermed pladespilleren) til at svinge så meget, at pickuppen ikke længere kan spore, men så galt er det forhåbentligt ikke
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jensen100 skrev:
prøv at se om nåltrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og antiskating på det samme

Pas MEGET på med sådan nogle anbefalinger. Det kommer an på pickup-typen. Alt fra 1g til 4g kan være det rigtige...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
Lasse M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se der har været mange gode forslag og jeg ved såmænd ikke om pladespilleren er forkert indstillet. den er lige købt igår hos audio consult på Frederiksberg, og Anders der har butikken havde skam vægten fremme til at afbalancere nålen. Det handler om en clearaudio concept, så det det er en plug and play pladespiller. Det er den første pladespiller jeg har, så jeg har jo ingen erfaring med det. Bare lige inden der er nogen som skal til at skælde ud. Jeg kan godt gå forbi uden der sker noget, men der skal ikke meget vægt på skridtet inden pick-uppen ter sig...... Hvad er anti skating? 
Til top Vis Lasse M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse M
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling
- prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.


Følsomhed for tramp og akustisk tilbagekobling har ikke samme årsag.

Jensen100 skrev:
prøv at se om nåletrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og
antiskating på det samme

nejnejnejnej NEJ NEJ NEJ   N E J   N E J   N E J   

Nilau har ret. Tjek at armresonans ikke er for lav. Jan Stevns m.fl. har osse ret. Det går altid bedst hængt op på væggen.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Lasse

 Du må se at få hængt den pladespiller op på vægen (hylde) for du vil simpelthen ødelægge dine plader og måske også din pick up.Derved opnår du også en meget bedre lyd !!

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Lasse M skrev:
Jeg kan se der har været mange gode forslag og jeg ved såmænd ikke om pladespilleren er forkert indstillet. den er lige købt igår hos audio consult på Frederiksberg, og Anders der har butikken havde skam vægten fremme til at afbalancere nålen. Det handler om en clearaudio concept, så det det er en plug and play pladespiller. Det er den første pladespiller jeg har, så jeg har jo ingen erfaring med det. Bare lige inden der er nogen som skal til at skælde ud. Jeg kan godt gå forbi uden der sker noget, men der skal ikke meget vægt på skridtet inden pick-uppen ter sig...... Hvad er anti skating? 

Som du forklarer det - er det vist ikke nogen vej uden om en hylde på væggen.

Antiskating er det der kompenserer for den sideværts kraft der påvirker armen når du spiller en plade

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes