| Forfatter |
|
Jens Mortensen Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender p.t. en plademåtte af filt, men tænker, at der må være noget bedre på markedet. Erfaringer fra andre efterlyses og modtages med tak.
Mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ringmat plademåtte er noget bedre end en filtmåtte.
Jeg har selv oplevet fastere bund og mere luftigt lydbillede, med ringmat plademåtten. Jeg havde selv filt måtte i starten.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender Thorhauge's CC MAT. Sort akryl som er svagt konkav. Bruger dog ikke den tilhørende puck på Gyrodec'en, men bare Michell's egen pladestrammer. Giver rigtig god kontakt til måtten og retter i hvert tilfælde alle mine plader helt ud, så pickuppen får så gode betingelser som muligt for at hente informationen op af rillerne. Ved ikke om Rega lejet kan bære pucken, som trods alt vejer 700g.
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv kork på mine 2 pladespiller, kork fik jeg det bedste resultat ud af.1966
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil være bedst med en helt anden tallerken på din Rega.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Achromat fra funk firm. Og det er helt klart den bedste måtte jeg har prøvet.

__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
to lag antiskrid måtte - koster 20 kr for en rulle 30 cm bred og 1m lang - nogle steder fåes den i andre farver end sort og hvid - husk do en ting - glem ikke din ålade på grammofonen natten over og især ikke med pladestrammer på for så klæber måtten sig fast
er den blevet støvet skyller man den bare - fedt billigt twaek
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b
Det lyder sgu som en rigtig dårlig måtte hvis den klæber til pladerne men jeg tager også mine lp'er af når jeg har spillet dem og lægger dem tilbage i coveret.
carsten
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en genial måtte - men skridmåtte materialet begynder at sætte sig fast på vinylen efter 8 timer med press - ved almindeligt brug er der bare rigtig god kontakt og en ingen spor efter måtten. Da det er en slags vævet måtte gør to lag at du både får en rigtig god dæmpning og en rigtig god kontakt - jeg har prøvet den på både lenco som jo har syngende pladetallerkener, på thoren td 124, på rega glastallerken og på min garrard 301 er den permanent udstyr det koster kun 20 kr. at prøve Læg i øvrig mærke til måtten på denne well tempered sag til 26000 kr http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=57& ;products_id=329samme princinp!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b
Jeg er glad for min Platter Matter på min SL 1200 så jeg tror nok at jeg vil fravælge skridlaget på min pladespiller men i min kolonihave har vi det under hynderne i sofaen og der fungerer det rigtigt godt. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører kombi-metoden: kork øverst og skrid måtte under. Det bedste jeg har prøvet, ud af bla. carbon og deslige
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
platter matter er en af de måtter jeg har kaseret til fordel for antiskrid
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mogens_oestjyll Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan, som r-l-b også anbefale de 2 lag antiskrid.
Det er overvældende godt.
Jeg har eksperimenteret lidt med yderligere coatning imellem de 2 lag antiskrid. Det er ganske vist noget fedtet stads at arbejde med og tørretiden er enorm lang, men anstrengelserne løfter antiskrid endnu en klasse op.
Efter min beskedne mening
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
TIP: hvis man vasker anti-skrid måtten et par gange, klister den ikke så meget mere.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv skiftet fra Regas filtmåtte til Nottingham Analogue Spacemat - en væsentlig forbedring til 240 kr. hos Lydbutikken.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lav en i bubbleplast. Hvis du køber et eller andet af mig skal jeg pakke det ind i bubbleplast :-)
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de mange input - nu har jeg noget at gå efter. Venlig hilsen Jens
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en Achromat Funk ind a' døren, og selvom den nok ikke er den vilde upgrade som jeg havde håbet på, er der dog trods alt en markant lydforskel. Der bliver flere og tydeliger detaljer, ligesom bassen blir' strammet en lille smule op.
Før: En standard ultratung gummimåtte som fulgte med ploven fra ny.
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |