Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Plademåtte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg anvender p.t. en plademåtte af filt, men tænker, at der må være noget bedre på markedet. Erfaringer fra andre efterlyses og modtages med tak.

Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

En ringmat plademåtte er noget bedre end en filtmåtte.
Jeg har selv oplevet fastere bund og mere luftigt lydbillede, med ringmat plademåtten. Jeg havde selv filt måtte i starten.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg anvender Thorhauge's CC MAT. Sort akryl som er svagt konkav. Bruger dog ikke den tilhørende puck på Gyrodec'en, men bare Michell's egen pladestrammer. Giver rigtig god kontakt til måtten og retter i hvert tilfælde alle mine plader helt ud, så pickuppen får så gode betingelser som muligt for at hente informationen op af rillerne.

Ved ikke om Rega lejet kan bære pucken, som trods alt vejer 700g.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv kork på mine 2 pladespiller, kork fik jeg det bedste resultat ud af.1966

 

Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

det vil være bedst med en helt anden tallerken på din Rega.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Achromat fra funk firm. Og det er helt klart den bedste måtte jeg har prøvet.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

to lag antiskrid måtte - koster 20 kr for en rulle 30 cm bred og 1m lang - nogle steder fåes den i andre farver end sort og hvid - husk do en ting - glem ikke din ålade på grammofonen natten over og især ikke med pladestrammer på for så klæber måtten sig fast

er den blevet støvet skyller man den bare - fedt billigt twaek


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

r-l-b

Det lyder sgu som en rigtig dårlig måtte hvis den klæber til pladerne men jeg tager også mine lp'er af når jeg har spillet dem og lægger dem tilbage i coveret.

        carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

det er en genial måtte - men skridmåtte materialet begynder at sætte sig fast på vinylen efter 8 timer med press - ved almindeligt brug er der bare rigtig god kontakt og en ingen spor efter måtten.

Da det er en slags vævet måtte gør to lag at du både får en rigtig god dæmpning og en rigtig god kontakt - jeg har prøvet den på både lenco som jo har syngende pladetallerkener, på thoren td 124, på rega glastallerken og på min garrard 301 er den permanent udstyr

det koster kun 20 kr. at prøve

Læg i øvrig mærke til måtten på denne well tempered sag til 26000 kr
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=57& ;products_id=329

samme princinp!


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

r-l-b

 Jeg er glad for min Platter Matter på min SL 1200 så jeg tror nok at jeg vil fravælge skridlaget på min pladespiller men i min kolonihave har vi det under hynderne i sofaen og der fungerer det rigtigt godt.

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kører kombi-metoden: kork øverst og skrid måtte under. Det bedste jeg har prøvet, ud af bla. carbon og deslige

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

platter matter er en af de måtter jeg har kaseret til fordel for antiskrid

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan, som r-l-b også anbefale de 2 lag antiskrid.

Det er overvældende godt.

Jeg har eksperimenteret lidt med yderligere coatning imellem de 2 lag antiskrid. Det er ganske vist noget fedtet stads at arbejde med og tørretiden er enorm lang, men anstrengelserne løfter antiskrid endnu en klasse op.

Efter min beskedne mening

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

TIP: hvis man vasker anti-skrid måtten et par gange, klister den ikke så meget mere.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Har selv skiftet fra Regas filtmåtte til Nottingham Analogue Spacemat - en væsentlig forbedring til 240 kr. hos Lydbutikken.

Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Lav en i bubbleplast. Hvis du køber et eller andet af mig skal jeg pakke det ind i bubbleplast :-)
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  


Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de mange input - nu har jeg noget at gå efter.
Venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Har lige fået en Achromat Funk ind a' døren, og selvom den nok ikke er den vilde upgrade som jeg havde håbet på, er der dog trods alt en markant lydforskel. Der bliver flere og tydeliger detaljer, ligesom bassen blir' strammet en lille smule op.

Før: En standard ultratung gummimåtte som fulgte med ploven fra ny.


__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes