| Forfatter |
|
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle vinylfreaks!
Jeg får i løbet af sommeren mulighed for at få "mit eget kontor". Da jeg har en Thule ia60 i overskud, har jeg tænkt mig at flytte den ind i det ca. 10 kvadratmeter lille værelse. Jeg vil have fat i et par små, men gode højtalere, og så finder jeg min grammofon Technics 5200 frem, så jeg også kan høre vinylskiver derinde. Har en Rega 3 i stuen.
Og så kommer det: Min forstærker har ikke grammofonindgang. Hvilken RIAA vil I foreslå, jeg skal købe (MM).
På forhånd tak. MVH Ludvig 
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Thorhauge kunne være et bud. Er selv rigtig glad for min riaa og mc fra hans billige serie.
Thorhauge
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Thorhauge laver noget rigtig fedt HIFI.
Jeg synes, at det er en lækker RIAA, han har konstrueret. Det er dog lidt overkill til mine 10 kvadratmeter. Jeg kan ikke forestille mig, at min Technics 5200 kan leve op til den. Jeg har to forskellige pickupper, en original Technics og en Ortofon VMS 20 - tror jeg nok det er. De har ikke spillet meget, og lyder ok.
Jeg kan se, at du selv spiller på en Thorhauge. Det må lyde rigtig godt hos dig! Hvis jeg nu vinder meget mere end de sædvanlige 35 kr. i Lotto, så kan det være, jeg skal give Thorhauge et lyt!
Venlig hilsen Ludvig
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen |
|
|
Hej!
Jeg har lige netop kigget på den Cambridge RIAA fra HIFIklubben. Den er jo nydelig, og spiller garanteret godt til prisen!. Måske jeg skulle investere i sådan en fyr? Det er lige før jeg tror, at den er bedre end min RIAA jeg har i stuen til Rega'en. Så kan jeg jo bytte rundt!
Mange hilsener fra Ludvig, og tak for venlig opmærksomhed. 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludvig skrev:
Hermann. skrev:
| Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen |
|
|
Hej!
Jeg har lige netop kigget på den Cambridge RIAA fra HIFIklubben. Den er jo nydelig, og spiller garanteret godt til prisen!. Måske jeg skulle investere i sådan en fyr? Det er lige før jeg tror, at den er bedre end min RIAA jeg har i stuen til Rega'en. Så kan jeg jo bytte rundt!
Mange hilsener fra Ludvig, og tak for venlig opmærksomhed. 
|
|
|
Du har altså hørt den, eller..?
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydelig spille denne 5200.
Er dit kontor til vinyl, foreslår jeg at du sælger din nuværende forstærker og anskaffer/bytter til det rette gear.
Foreslår det mest naturlige - en vintage receiver med alt indbygget, fra dengang vinyl var det man spillede, cost-no-issue - analogt fra nål til HT, eksempelvis Marantz, Pioneer, Sansui ..... koster det samme som en ny RIAA, men sikkert bedre. Perfect match til din 5200.
http://www.dba.dk/receiver-sansui-3300-klas/id-66059818/ ( feinscmecher recieiver, relæ der slår til efter et sek etc, har selv haft den for godt 30 år siden ) !!!
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Cambridgen fra HIFIklubben! Men den kan ikke være "ringere" end (B-tech).
For nogle år siden havde jeg en Sugden 48A med indbygget RIAA. Det spillede godt, syntes jeg. Men kendte heller ikke meget til andet. Og mine gæster syntes også det var fedt - i røg og damp.
I midtfirserne fik jeg min første cd-afspiller, og siden da har pladespilleren ikke snurret mange gange...
Jeg købte en Thule ia60 hos tapec. i Aarhus + en billig RIAA (B-tech), da jeg havde haft noget bøvl med Sugden'. Denne kombination spillede bedre end Sugden 48A - mente jeg. Jeg afhændede min Sugden til en kammerat, da jeg fik en ny forstærker igen (uden RIAA), og ikke ville have 3 forstærkere stående (for meget ROD).
Jeg har en kammerat og kollega, som havde en Rega 3, han ikke brugte, da han var gået 100% over til cd-mediet (Densen). Vi handlede, og min 5200 kom i plasticpose på en hylde blandt alt det andet ROD. Regaen spillede gennem B-tech og Thule og Lowther PM6a. Men Lowther er solgt til en flink højtalerhjemmebygger. Regaen er nu sat til min anden forstærker (B-tech/XTZ).
Jeg har ikke plads. Da min ældste datter flytter til Aarhus (UNI) regner jeg så med at overtage hendes lille kammer. Og måske flytte mine 500 lp'er derind også. Har pillet ledninger af ia60 og fået ryddet lidt op i ormegården - men er slet ikke færdig. Og har lige fået fat i den nye LP/cd/dvd med Jacob Bro. Og så var det jeg tænkte....
Den der Sansui ser spændende ud. Jeg er dog sikker på, at min kone nedlægger veto/brokker sig. Hun er ellers meget sød og forstående, og kan godt lide at lytte/spille høj musik - vi har næsten samme musiksmag (undtagen blues og hardcore Zappa osv.).
Mange venlige hilsener fra Ludvig
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo fortælle konen at der også er radio i
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 29 Maj 2010 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke at denne er noget mere spændende end Cambridge http://www.rega.dk/produkter_files/tilbehor/minifono.htm
Ellers kig på de billige fra Pro-ject, som efter min opfattelse er væsentligt bedre end Cambridge (har aldrig forstået dens
popularitet)
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også anbefale Rega's Mini-fono - den lyder rigtig godt.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg var ikke klar over, at REGA lavede deres egne phonoforstærkere. Hvor dum kan man være?
Har nu kigget på sagerne, og jeg ser, at REGA har en minifono til 595 kr. De har også en dyrere MM forstærker til 1650 kr. Mon ikke minifono er god nok til mig? REGA skriver selv, at den er rigtig god (selvfølgelig).
Og så skulle jeg jo mene, at den må passe til en REGA pladespiller!
Sidder lige nu og lytter til Alice In Chains "Dirt" og har lige lyttet til Morrissey "Swords" 2cd. Hov, det var vist et sidespring!
Takker for de mange "indspark".
Venlig hilsen Ludvig 
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Så har jeg bestilt en REGA minifono. Glæder mig til at lytte og sammenligne!
Har forøvrigt bestilt et par "små" højtalere (93.23) hos Fyndbörsen i Sverige, med hvem jeg tidligere har handlet. Der skulle være to-tre ugers leveringstid, men fik en ny mail om, at højtalerne allerede var pakket og afsendt.
Så venter jeg bare på at indrette "kontoret". Men det har lange udsigter...
Jeg afprøver det nye udstyr i stuen, når det ankommer. Måske skulle jeg have bestilt et sæt standere samtidigt. Nå, det får nu vente!
Venlig hilsen Ludvig
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye. Det skal nok blive godt. XTZ er jo bare godt, og Rega plejer altid at spille godt med Rega. Det burde ikke
gå helt galt.
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere meddele følgende:
Jeg har fået nye højttalere fra XTZ. Uden standere har jeg midlertidig placeret dem oven på mine gulvhøjttalere med noget liggeunderlagsskumgummi mellem. Den første omgang l.u.l.s.g. blev mast fladt pga. de små højttaleres vægt (+ 10 kg stk.). Men nu går det bedre..
Højttalerne er desværre placeret for højt, Men de spiller alligevel rigtig godt!
Fik en REGA minifono. Den er ganske udmærket. I lørdags spillede jeg en del lp'er. Bl.a. "Friday Night In San Fransisco" med de tre fantastiske guitarister Al, John og Paco.
Det lød bare sk... fedt! SÅDAN...
Spillede også Gentle Giant, Led Zeppelin, Gong osv
Venlig hilsen, og igen mange tak for "inputs"! Ludvig 
|
| Til top |
|
| |