Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Icon Audio PS3 RIAA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

I min jagt på en ny RIAA er mit skeløjede blik faldet på denne RIAA: http://www.iconaudio.co.uk/PS3.html

Nogen herinde der kender den?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Wymax,

Spiller over én i privaten.
Min er med både MM- & MC indgang, samt Jensen olie/papir copper, i ind- og udgang.

Til prisen (omkring 13.000 DKK, leveret til døren), har jeg svært ved at forestille mig noget tilsvarende.. Kan du leve med chassis' der bærer præg af at være lidt billige i det (form og fit), skal du vidst se efter de gamle Croft Macro'er el. Manley'er, for duften af cascode trin.  

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:
Spiller over én i privaten.
Min er med både MM- & MC indgang, samt Jensen olie/papir copper, i ind- og udgang.

Til prisen (omkring 13.000 DKK, leveret til døren), har jeg svært ved at forestille mig noget tilsvarende.. Kan du leve med chassis' der bærer præg af at være lidt billige i det (form og fit), skal du vidst se efter de gamle Croft Macro'er el. Manley'er, for duften af cascode trin.

Det er også den udgave jeg overvejer, plus rør upgrade (the full monty ).

Jeg er dog kommet lidt i tvivl når man læser om f.eks. ANT Kora 3T Ltd. som Hifi-World nærmest skamroser (hvilket de dog også gør med PS3), plus at jeg også har mulighed for at opgradere min Whest PS.30R til RDT - alt sammen for "nogenlunde" de samme penge.

Men rør er jo noget der ligger mit hjerte nært

På billederne ser PS3 kabinetterne ellers fine ud - ikke sådan luksus-agtige vindere af design-priser, men mere "robuste og tillidsværdige" i det. Det er vel ikke helt ved siden af?

Hvordan med brum - er der noget? Støj/susen? Andet at bemærke?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Har JJ ECC83 Gold (!!?) siddende i cascode-koblingen, herefter et NOS (GE) 6SN7. I strømforsyningen er der blot monteret "standard" rør. 
Denne kombi er tavs med minimal sus.

(Havde oprindelig bestilt den med Mullard ECC83, men Shaw kontaktede mig ved udgangstest, da ét af Mullard'erne genererede sus/støj og vi fandt sammen frem til ovenstående sammensætning). 
Alle eksemplarer bliver altså gennemtestet inden afsendelse. 

Det smukke i denne konstruktion, er helt klart at den er printfri, samt den rør-regulerede strømforsyning. Det giver et enormt dynamisk overskud, samt en ro, jeg ofte tror bliver beskrevet som "smooth"/"dark" etc. Men den kan fint spille med kant og punch om der forefindes i kildematerialet.
Skal nævnes, at jeg ikke lade den drive effektforstærkeren, men lader den føde en Manley Shrimp via 1m. signalkabler, godt med gain fra volumen (ALPS). Selv om udgangsimpedansen er forholdsvis lav, er den ikke på niveau med Shrimp'en. Dette kan også være en faktor der er med til at benævne den med ovenstående tillægsord..? 

Ang. kabinetterne: De er lidt skæve i det - det ene ben svæver en smule og låget buler lidt. Jeg har dog spillet over Croft så længe jeg har haft pladespiller, at det ikke generer mig, men har forståeælse for om man brokker sig over samme. Ingen siger dog, at det forholder sig på sådan med alle chassiser fra icon Audio?

Kan ikke kommentere på de andre konstruktioner du nævner. Blot, at kommer du fra halvledere og opamps, er det her noget helt andet, der muligvis tvinger ændringer frem andre steder i kæden for fuldt udbytte.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hos mig kører RIAA også igennem en forforstærker, da jeg også har tv-lyd sat til

Jeg kunne nemlig godt tænke mig netop lidt mere "smooth / dark" da mit anlæg er til den afslørende side. Whest spiller ganske udmærket, og er meget hurtig, men når jeg nu alligevel har rør i for- og effektforstærkere, så kunne det være fint med rør i RIAA'en også.

Det lyder da i hvert fald til at det er en god oplevelse at handle hos Icon Audio, så det kan være svært at lade være, må jeg indrømme  Nu må jeg lige se hvornår det bliver, forhåbentlig inden alt for længe.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej Wymax

Ser lige til sidst i dit indlæg, at det gerne skulle være med rør :-)

Ellers havde en NLE 22 måske været et godt bud, det er en kanon god riaa er jeg ret sikker på.

MVH
Jan

 

 

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:
Ellers havde en NLE 22 måske været et godt bud, det er en kanon god riaa er jeg ret sikker på.

Det var egentlig den jeg indledte mine drømme om en ny RIAA med  Den har jo alskens tilpasningsmuligheder, og lige nu kører jeg med en pickup belastningsimpedans på 800 ohm for at tæmme det lyse (som jeg tror højttalerne og pickup'en er mest skyld i), så her ville NLE 22 med alle sine muligheder være så tilpasningsmulig som ikke meget andet.

Men så har jeg også hørt at nogen synes at NLE (17'eren godt nok) er lidt "besk" i det, uden at jeg helt ved hvor meget eller lidt det skal forstås som - men det har nu ikke gjort at jeg p.t. har vendt den ryggen

Nej, jeg tror at jeg gerne vil prøve en RIAA med rør, for jeg er vældig glad for rør i forstærkerne. Thorhauge kunne jo også være en mulighed, men jeg har lidt svært ved at bedømme hvor god den er i forhold til f.eks. PS3 og andre konkurrenter.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Faldt tilfældigvis over en anden lækker ting i går aftes: http://www.musicalsurroundings.com/fosgate.html

Det specielle ved den er at den anvender halvdelen af hvert rør til hver kanal - man behøver altså ikke matchede rør, og heller ikke engang ens rør!

Forhandler herhjemme skulle være ArtSound, med en pris på 18.500 kr. - så helt billig er den jo heller ikke

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes