Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Sony PS-LX500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johanbs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har fået mig en Sony PS-LX500, som jeg er rigtig glad for men:

Pickup armen er lidt slatten (Kan ikke flytte sig automatisk men jeg tror bare jeg skal køre lidt mere hobbyolie rundt på det rør den kører på).

Når jeg sætter Phono kablerne i og jeg spiller fuld volume kan det kun spille [Ekstremt lavt!]. Skal jeg have købt mig en slags forstærker til at forstærke det signal?

Pft!

Mvh
Johanbs

Til top Vis Johanbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johanbs
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Johanbs skrev:
Hejsa!

Jeg har fået mig en Sony PS-LX500, som jeg er rigtig glad for men:

Pickup armen er lidt slatten (Kan ikke flytte sig automatisk men jeg tror bare jeg skal køre lidt mere hobbyolie rundt på det rør den kører på).

Når jeg sætter Phono kablerne i og jeg spiller fuld volume kan det kun spille [Ekstremt lavt!]. Skal jeg have købt mig en slags forstærker til at forstærke det signal?

Pft!

Mvh
Johanbs

Er det selve liften du mener armen kører trægt på ?    Vær lidt forsigtig med at plaske den til i olie

mht at spille meget lavt -  tjaehh , hvis din forstærker mangler en RIAA forforstærker, kan du benytte en extern en af slagsen - de fåes fra en 500krone og opefter..



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Johanbs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det er hele modulet der sidder på armen der ikke kan flytte sig. Det er en stor klods der sidder på, ikke som en "arm" men mere en slags murbrok.

Kan du give et link til en god RIAA forstærker.
Til top Vis Johanbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johanbs
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Johanbs skrev:
Kan du give et link til en god RIAA forstærker.

Denne er ganske fornuftig, og en Hifi-Klubben butik bor vi vel alle i nærheden af   http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/ca mbridge_540p_riaa_forforstaerker_sort.htm

Brugt er der selvfølgelig også nogle muligheder, men hvis du bare vil have lidt pladelyd uden besvær så er Cambridge'n vist et fint bud.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Johanbs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg vil se om jeg kan komme der ind i dag, men jeg vil ikke købe den hvis jeg ikke kan lave den der arm. Er der nogen der ved hvordan man kan lave den let?

Til top Vis Johanbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johanbs
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes