Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Riaa, nødløsning??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget tæt på at have købt arm og værk i den tungere ende. Men da det ripper mit budget totalt, så bliver jeg nødtil at starte meget småt hvad angår Riaa og PU.

Jeg har læst lidt omkring Benz Micro Silver MC PU og den får jo virkelig gode ord med på vejen, så sådan en starter jeg nok med, da den ikke koster alverdens

Men jeg er så ude efter en brugt riaa som heller ikke må koster alverden, for pengepungen er død efter køb af arm og værk  Men jeg er 100% på bar bund efter hvad jeg skal bruge som nødløsnings riaa  Den skal være til MC, så meget kan jeg sige, men derudover så ved jeg sku ikke hvad jeg skal kigge/ gå efter.

Det skal være en som er billig nok til at bruge i et års tid og derefter kasseres

Den må dog gerne være med rør, men er ikke et krav, kun et ønske



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hvad er budgettet?

__________________
Venlig hilsen

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

P. M. Hedegaard skrev:
Hvad er budgettet?

Max 2.000,-

Den bliver udelukket kun købt for at kunne få lyd ud af lp-setuppet indtil jeg lige får $$$$ nok til at købe en drømme riaa



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke
mistet min nordvestjyske "nærighed":

I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er
der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad
for den

Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.








__________________
Venlig hilsen

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jeps, køb en gammel forforstærker med MC RIAA. Accuphase skulle også være godt.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

P. M. Hedegaard skrev:
Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke
mistet min nordvestjyske "nærighed":

I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er
der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad
for den

Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.

Så den vil sagtens kunne bruges som riaa alene og forbigå dens forforstærker????

Det er jo en ældre sag, omk de 20år



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Det er jo en ældre sag, omk de 20år



Det er bestemt ikke at kimse ad, de er fra en tid hvor LP var i højsædet og tingene blev skruet rigtigt sammen. Som "nød"
løsning ville jeg nok vælge en gammel Lux eller Accu, de lyder formiddabelt.

Alternativt er også at du lige kigger forbi mig og låner min Pro-Ject Phono Box II som bare står stille og har gjort det et halvt
års tid...?

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

P. M. Hedegaard skrev:
Nu ved jeg ikke lige, hvor i Jylland du stammer fra, men selvom jeg er flyttet på "Øen" for et par år siden, har jeg ikke
mistet min nordvestjyske "nærighed":

I stedet for at smide op til 2000,- ud af vinduet i løbet af et år, kunne du måske overveje en forforstærker? Eksempelvis er
der en Nakamichi CA5 MkII til salg på KSB til 1600,-. Så kan du sælge den igen om 1 års tid!? hvis du ikke er blevet for glad
for den

Du kan bruge den enten alene eller evt. koblet IMELLEM dit øvrige setup? Både MM og MC-delen kan indstilles.

Så den vil sagtens kunne bruges som riaa alene og forbigå dens forforstærker????

Det er jo en ældre sag, omk de 20år

Brug den fixet udgang til båndoptageren (rec out)

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Tjah.... jeg kører selv med en forforstærker (og iøvrigt også effektforstærker og pladespiller) der er ældre.

Du kan eksempelvis tilslutte pladespilleren til CA5'erens MC-indgang, derefter køre "tape out" og ind i tuner el. aux, afhængig af
hvilke muligheder din forstærker har.

__________________
Venlig hilsen

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard
 
P. M. Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Ups... der kom lige et par stykker ind i mellem



__________________
Venlig hilsen

P. M. Hedegaard
Til top Vis P. M. Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. M. Hedegaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes