| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med Mørch up-4 vs DP-6?
Mvh
Frank.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ikke. Men de står højt på ønskelisten, så jeg lytter lige med her.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
UP-4 er svær at sætte op. Den har det typiske unipivot "wobble" som man kan være mere eller mindre overfølsom over for. Jeg bryder mig ikke om det.
DP-6 er en LANGT bedre arm. Den virker mere stabil og passer også bedre til de fleste pickupper.
Jeg har prøvet at sætte pladespillere op med begge arme og med DP-6 gik det som en leg. UP-4 er mildt sagt noget drilsk, specielt hvis den skal sidde på en pladespiller med flydende ophæng.
Jeg ville bestemt ikke være i tvivl om hvad jeg skulle vælge.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde det svært med min UP4 i starten - indtil jeg fik hældt silikone i den - siden synes jeg den ter sig rigtig godt - og den giver fornemme arbejdsbetingelser til min ortofon MC Supreme
Men en DP6 i 12" version - måske i en costom udgave fra mørch i sort og guld - nam nam
bjørn som desværre ikke er blandt os mere havde en UP4 på en gammel Linn med en sjov Amerikans pickup som var hverken MM elle MC eller MI men et eller andet electro-system - det lød helt vild godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
UP-4 er svær at sætte op. Den har det typiske unipivot "wobble" som man kan være mere eller mindre overfølsom over for. Jeg bryder mig ikke om det.
DP-6 er en LANGT bedre arm. Den virker mere stabil og passer også bedre til de fleste pickupper.
Jeg har prøvet at sætte pladespillere op med begge arme og med DP-6 gik det som en leg. UP-4 er mildt sagt noget drilsk, specielt hvis den skal sidde på en pladespiller med flydende ophæng.
Jeg ville bestemt ikke være i tvivl om hvad jeg skulle vælge.
|
|
|
Hvad mener du med wobble?
Jeg havde lidt problem med opsætning af min up-4, men det viste sig at være vatterpasset det ikke var nøjagtig :-)
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Hvad mener du med wobble?
|
|
|
Mon ikke, at den kæntre / vipper fra side til side...
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
sigma6 skrev:
|
Hvad mener du med wobble?
|
|
|
Mon ikke, at den kæntre / vipper fra side til side...
|
|
|
Jeg synes bare det lyder underligt, at man ikke kan lide en arm fordi den vipper fra side til side når den skal monteres? :-)
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du have ret til at synes Sigma6. Jeg bryder mig heller ikke så meget om pladespillere med flydende ophæng eller højttalere med alu-domer. Og jeg kan slet ikke lide lever!
Jeg har efterhånden haft flere arme - både etpunktsophængte, trådophængte, luft og meget andet. Det har noget med den daglige betjening og "bruger-venlighed" at gøre. En UP-4 kan spille helt fint, men jeg får hele tiden denne "løse" fornemmelse når jeg skal handle armen.
Jeg kørte i mange år med en Mayware Formular 4 som også er UP. Men dengang skulle det hele være let, luftigt og beregnet til meget højkompliante MM pickupper. Nu er det tunge MC pickupper med lav compliance og så skal armene være mere stabile og tillidsvækkende. Det gælder på alle planer - også når man skal betjene dem.
Min DV507 mk II er f.eks. lige det modsatte af uni pivot - stor tung og meget robust. Jeg har også en Schröder Ref. som hænger i en tråd. Den minder på mange måder om en uni pivot.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Det skal du have ret til at synes Sigma6. Jeg bryder mig heller ikke så meget om pladespillere med flydende ophæng eller højttalere med alu-domer. Og jeg kan slet ikke lide lever!
Jeg har efterhånden haft flere arme - både etpunktsophængte, trådophængte, luft og meget andet. Det har noget med den daglige betjening og "bruger-venlighed" at gøre. En UP-4 kan spille helt fint, men jeg får hele tiden denne "løse" fornemmelse når jeg skal handle armen.
Jeg kørte i mange år med en Mayware Formular 4 som også er UP. Men dengang skulle det hele være let, luftigt og beregnet til meget højkompliante MM pickupper. Nu er det tunge MC pickupper med lav compliance og så skal armene være mere stabile og tillidsvækkende. Det gælder på alle planer - også når man skal betjene dem.
Min DV507 mk II er f.eks. lige det modsatte af uni pivot - stor tung og meget robust. Jeg har også en Schröder Ref. som hænger i en tråd. Den minder på mange måder om en uni pivot.
|
|
|
Jeg har vænnet mig til at betjene min up-4 :-)
Jeg tænkte mere på om lyden var så meget bedre på en DP-6?
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.
For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel. Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Maj 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvornår kommer den - der er en forhandler der har haft et nærmest spionagtig billede fra en messe på hjemmesiden og en pris på 27000 kr. .. men mørch nævner den ikke ...
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 08 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg ved er at Mørch for et par uger siden sagde at nu skulle den "sættes på markedet." Han er jo en omhyggelig mand, så det kan tage et stykke tid. Men jeg forståre det som et udsagn om at produktionsdetaljerne er klar og at ha snart vil kunne sætte delene sammen.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
his047 skrev:
|
Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.
For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel. Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.
|
|
|
Jeg troede den havde været på markedet et stykke tid? Jeg så den igår i Munchen.
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prototypen har været færdig i mange år, og nogel anmeldere har haft armen hjemme til gennemlytning. Men armen har (endnu) ikke været til salg, selvom jeg også har set en pris på et enkelt dansk website.
sigma6 skrev:
his047 skrev:
|
Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.
For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel. Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.
|
|
|
Jeg troede den havde været på markedet et stykke tid? Jeg så den igår i Munchen. |
|
|
|
| Til top |
|
| |