Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 10:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega P5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hebri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hvilke pickupper fungerer optimalt med en Rega P5 efter Jeres erfaringer?
Til top Vis hebri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebri

pebjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Som jeg har skrevet i en tidligere tråd, så har jeg kun gode erfaringer med Ortofons Red Rondo. du kan læse en anmeldelse her: http://www.audioresearch.com.au/Reviews/Ortofon%20Rondo%20Re d%20Review/Ortofon%20Rondo%20Red%20Review.htm  og deres Cadenza Blue har også fået mange gode ord med på vejen, den koster til gengæld ca. 8000,- mod Rondoens 3000,-. Men det er jo lyd og behag (+penge)
Til top Vis pebjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pebjo

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 April 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det vil være overkill til en P5, men jeg bruger lige nu en Dynavector Karat 17D3 på min P9 - prismæssigt ligger den et sted mellem 5 og 7k, men kommer nok an på hvor man skaffer den fra. Super neutral, høj opløsning, fantastisk sporingsevne og "hurtig lyd" - det hele forudsætter dog at man sætter nåletrykket til den høje side. Lyden er måske lidt som at tage fastheden og renheden fra CD-lyd men samtidig får man også høj opløsning og åbenhed hvis optagelsen og presningen tillader det. Slidte plader er heller ikke specielt grimme at høre på. Den kan jeg varmt anbefale.

Ellers er den billigere Dynavector 10X5 måske et oplagt valg - mange har talt godt om denne.

Hvis det skal være MM er Rega's egen Exact en mulighed - jeg synes dog ikke den var velopløst nok til mig - den er ellers dejlig frisk i lyden på en behagelig varm måde.

Hvis det må være lidt pebret, så er Rega Apheta måske også en god ide, men det er også en MC.

Måske er det værd at tjekke Ortofon 2M Bronze og Black hvis det skal være MM? Jeg har kun hørt Red og Blue - ganske fine, men nok lidt for billigt til en P5, vil jeg mene.

Man skal også overveje at montere skiver under armen hvis man bruger "fremmede" pickupper, da armens højde er indstillet til Rega's egne pickupper der er lidt lavere. Det var nødvendigt for mig at have en skive under armen på min P9 samt at bruge en måtte fra P7 (sikkert samme tykkelse og kvalitet som på P5?) for at få det hele til at passe sammen lydmæssigt med Dynavector Karat 17D3. Det gav et mere sammenhængende lydbillede - og renere diskant. Du må prøve dig frem og se hvad der er bedst i dit tilfælde

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Dynavector 10X5 på min p5 og det lød skide godt, måske lidt bedre end den exact jeg har på nu som nu også gør
det rigtig godt!
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 April 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Denon 103 R

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Ortofon MC20 Super mk I, og det fungerer fint. Har dog kig på Ortofon Rondo Bronze på et tidspunkt. Eller en Cadenza Blue. Begge kræver spacere mellem arm og plint, skal man være opmærksom på.
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes