| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 19 Januar 2026 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har CD som primær signalkilde og har haft det i 40 år, men jeg har også en del LPer og jeg har en Denon dp 300f fuldautomatisk
pladespiller. Og det er egentlig en god pladespiller, men kunne tænke mig en bedre.
Hvad skal jeg købe når jeg har som absolut betingelse at pladespilleren stopper automatisk når pladen er færdig. Fuldautomatisk er
selvfølgelig bedst, men halvautomatisk kan også bruges. Hvad kan i anbefale.
Beogram tangential pladespillere renoveres for store beløb, hvor kan man købe en rimelig god tangential model til rimelig pris.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 19 Januar 2026 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer PL-L1000 ??
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Music-Nerd Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2022 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 21 Januar 2026 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon dp 37 F / dp 47 F eller dp 1600. Hvis kosmetisk pæn og funktionel, skulle brugt pris plus gennemgang på elektronik værksted, vel være i et
fornuftigt prisleje
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Januar 2026 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud kunne være Kenwood KD-8030, den holder til verden går under.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 27 Januar 2026 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svar.
Det er da underligt at mens vi har vænnet os til CD afspillerens fine betjeningskomfort, er betjeningskomforten på pladespillere blevet ringere
og ringere.
Jeg havde håbet på en række forslag på nye fuldautomatiske pladespillere, men der er nok ikke pladespillere producenterne satser på.
Jeg tror istedet jeg vil finde en ny Pick up til min nuværende Denon dp 300f. For den er ikke spor slidt.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 28 Januar 2026 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "The Q Up" kunne måske være en mulighed, hvis du blev varm på en pladespiller uden autoløft. OK den stopper ikke motoren, men den løfter da pick-upen. Jeg bruger den selv på min Pro-Ject pladespiller. Og den virker bare.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9409
|
| Sendt: 29 Januar 2026 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke på markedet for fuldautomatiske pladespillere, men ville nok gå efter Pro-Ject eller Thorens. Der er mange på markedet fra de helt billige og
til de ret dyre.
|
| Til top |
|
| |
Music-Nerd Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2022 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 03 Februar 2026 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Mange tak for svar.
Det er da underligt at mens vi har vænnet os til CD afspillerens fine betjeningskomfort, er betjeningskomforten på pladespillere blevet ringere og ringere.
Jeg havde håbet på en række forslag på nye fuldautomatiske pladespillere, men der er nok ikke pladespillere producenterne satser på. |
|
|
I 80'erne var vinyl jo mediet sammen med kassettebånd. Så det gav god mening at lave fuldautomatisk direkte drevne pladespiller i høj kvalitet. Som Denon og andre. Det var en dyr pladespiller og udenfor mit budget.
Hvis du vil have fuldautomatisk pladespiller i høj kvalitet, så køb vintage og få en opdatering på dele der trænger. Det vil i alt inkl købet sikkert koste det samme som Project eller Thorens. Men lyden være så meget bedre.
|
| Til top |
|
| |