| Forfatter |
|
acp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2015 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er lidt grøn i det her, så håber på lidt hjælp fra nogen der ved lidt mere end mig :-)
Jeg har arvet en gammel B&O (Beogram 2400) pladespiller som jeg skal have sat til mit anlæg. Det gamle stik (tror det hedder DIN) er skiftet ud med
RAC-kabler så det var intet problem at tilslutte pladespilleren. Men lyden er ufattelig lav, skal nærmest skrue helt op bare for at høre lidt.
Jeg har kunnet Google mig frem til, at jeg skal bruge en RIAA-forstærker og den skal så bla vælges ud fra pick-uppen som hedder MMC20s. Men ved
alle de RIAA-forstærkere jeg har fundet bliver pick-uppen beskrevet med MM eller MC.
Så hvordan får jeg valgt den rigtige RIAA-forstærker? Kan man få noget der er rimelig kvalitet til ca 600-700kr? Nogen der er nogle gode bud?
Mvh Ann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan vælge mange forskellige RIaa fra ca. 500 kr.
Som f.eks denne der nok er en af de mest almindelige fra Hifiklubben.
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/pladespillertilbehor/cam bridge-audio-551p/
Alle B&Os pickupper er af MM typen (som langt de fleste er det) men de er svære at skaffe.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ann
Velkommen til.
Du har et anlæg, er der Phono indgang her? Så burde der være en mm riaa indbygget. Er der ikke det, så skal du have en riaa i "løsvægt" en mm.
Men kig lidt herinde, der er en del om B&O, en bruger Peter Pan har meget udførlige brugsvejledninger på alt hvad der vedrører B&O.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke ofre en riaa hvis pickup'en i forvejen er defekt eller slidt op
medmindre du i så fald vil anskaffe anden pladespiller
ny MMC pickup/nål til B&O koster kassen og mere end en billig pladespiller desværre
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er p.t. en NAD PP1 til salg på Køb/Salg/Bytte sekktionen til 300,- Så er du såmænd kørende, og som de andre rigtigt skriver: B&O´s pickuper hedde MMC, men det er bare navnet. De er alle mm (moving magnet). http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=302401__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaahh...vel egentligt Moving Micro-Cross (MMC) selv om det her sidestilles med MM.
|
| Til top |
|
| |
acp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2015 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt :-) Tak for det hurtige svar.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhrr, tænkte nok, der skulle komme en ordkløver   Nu skrev trådstarter jo, at hun "var lidt grøn", så så ingen grund til at forvirre begreberne endnu mere, men hvis det så skal være helt korrekt, så er "Moving Micro Cross"jo lavet af jern, så det må vel være Moving Iron, signalstyrkemæssigt sidestillet med MM  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
acp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2015 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund - pickuppen er ikke slidt. Den spiller heldigvis fint. Jeg har testen på et andet anlæg. Håber jeg kan få det til at virke med en RIAA-forstærker
ellers må jeg tage den derfra.
Boydk - tak for heads up. Kigger lige i køb/salg.
Struktøren - nej inden phono indgang. Kigger lige lidt ved ham Peter Pan :-)
Hermann - tak. Det var også en af dem jeg havde googlet mig frem til.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 26 December 2015 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken anlæg har du som ikke har riaa,indgang til pladespiller?
|
| Til top |
|
| |
ellen2a Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 December 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. herinde http://musik247.dk/
De plejer at skrive om alt muligt forskelligt. Så de har sikkert også noget information om RIAA-forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
pkworld Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 27 December 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget at se på den side. __________________ Kanon godt sted, besøg det noget mere.
|
| Til top |
|
| |