Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Låg til Pink triangle (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Kære gode hifi-folk.

Her til aften formåede jeg at smadre låget til min Pink Triangle PT1 pladespiller. Hele pladespilleren er hysterisk velholdt - nærmest
som ny, og låget er (var) helt uden ridser. Jeg er sgu helt knust over det. Er der nogen her, der evt. har et låg liggende? Eller
alternativt ved, om de kan skaffes eller fremstilles i den originale lyserøde finish? Jeg er parat til at gribe til lommebogen

Håbefulde hilsner
Kasper
Til top Vis kasg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasg

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper.
For nogle år siden fortalte én af mine venner (Som er glad for PT pladespillere) at Anders i Audio Consult havde adskillige defekte (Centerleje og motorproblemer) PT stående. Jeg skal naturligvis ikke kunne sige om Anders i dag har noget PT, men du kunne da prøve at spørge ham.
Som du sikkert ved, så er hovedmanden bag PT i dag involveret i Funk Firm. Hvis Anders ikke kan hjælpe, så kunne du da kontakte Funk Firm, man ved jo aldrig, det kan jo være at de er villige til at hjælpe.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Har selv en PT1 - jeg føler med dig

Jeg har selv i flere år været på udkig efter mulige leverandører af nye støvlåg, men uden held. Hvis du er parat til at gribe dybt i lommen, så er mit bedste bud, at du henvender dig til en akrylsnedker og forhører dig om muligheden for at få fremstillet et nyt låg.

Hvis akryl i den rette lyserøde farve overhovedet kan skaffes, så skal du nok være indstillet på, at et (nyt) håndfremstillet låg koster kassen. Det er en specialopgave, og jeg tvivler på, at det kan gøres for mindre end 2.000 kr., da der jo nok skal bruges 3-4 timer på opgaven ... hvis ikke flere.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 15 December 2015 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Hej Kasper.
For nogle år siden fortalte én af mine venner (Som er glad for PT pladespillere) at Anders i Audio Consult havde adskillige defekte (Centerleje og motorproblemer) PT stående. Jeg skal naturligvis ikke kunne sige om Anders i dag har noget PT, men du kunne da prøve at spørge ham.
Som du sikkert ved, så er hovedmanden bag PT i dag involveret i Funk Firm. Hvis Anders ikke kan hjælpe, så kunne du da kontakte Funk Firm, man ved jo aldrig, det kan jo være at de er villige til at hjælpe.
Mvh. Lars.

Et godt bud ... men jeg mener nu ikke, at Anders har noget PT stående mere. Men prøv det!

Funk Firm servicerer mig bekendt ikke Pink Triangle og har derfor heller ingen dele på lager. De tager vist kun Pink Triangle-pladespillere ind for at ombygge dem til deres såkaldte "Vector Drive".

Men igen ... prøv at kontakte dem. Det værste, der kan ske er jo, at de siger nej eller undlader at svare.

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej . uden at vide det , er det ikke bare et standard cover . Kan man ikke opdrive et standard cover og så nødvendigt ( desværre ) udskifte hængslerne der holder plastic låget. Det var bare en ide, der opstod .
mvh space

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2015 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen . temmelig ærgeligt med dit støvlåg. men evt kig lige her, om der ikke var noget der passer - bare til at dække den for støv . https://phono.dk/94-stov-covers
Det er ikke det samme som originalt , men bare et forsøg. De er dyre , men sådan er det jo .
mvh space

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 December 2015 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 ... der er absolut ikke meget standardlåg over låget til en Pink Triangle. For det første er det lavet i pink akryl, og for det andet, så er alle hjørner samlet i smig på 45 grader, så låget fremstår knivskarpt. Det havde ikke kunnet lade sig gøre med et form- og helstøbt låg.

Og dimensionerne er selvfølgelig nøje afstemte i forhold til at give Pinken sit frapperende visuelle udtryk ... men den slags går du jo ikke op i, hvis dit skrevne ord står til troende

kasg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!

Ja, det er hammer ærgerligt. Låget har jo ikke den store værdi i forhold til pladespillerens funktion. Men det giver den bare et
hammerblæret look. En Pink i god stand er som et veldesignet møbel i stuen. Det kvivskarpe lyserøde skær, der står i sprød
kontrast til årene i træet på plinten.

Jeg er glad for alle gode råd. Desværre er jeg nok ude i, at der kun kan være et låg på en pink, og det er det originale, eller noget
der minder meget om. Jeg har skrevet til Funk, men tror kun Arthur reagerer på bestillinger, der giver en god fortjeneste med
udgangspunkt i hans nuværende produktion. Jeg er også ret sikker på, at Anders ikke har noget på lager, men muligheden skal sgu
forfølges.

Den bedste chance er nok, at et medlem her på siden har en defekt pladespiller stående og derfor kan sælge låget separat. I givet
fald går jeg gerne dybt i lommen. Analogueman, kender du en mulig akrylsnedker til opgaven?

Håber, der dukker en redningsmand op

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2015 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Sendt dig et link....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 December 2015 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

kasg skrev:
Den bedste chance er nok, at et medlem her på siden har en defekt pladespiller stående og derfor kan sælge låget separat. I givet
fald går jeg gerne dybt i lommen. Analogueman, kender du en mulig akrylsnedker til opgaven?

Kender desværre ingen akrylsnedkere, så ingen anbefalinger herfra.

Ked af at "forurene" din tråd, men skulle nogen have defekte Pink Triangle-pladespillere stående, så send mig en mail, da jeg er mulig køber heraf.
Har efterhånden fået håndelaget til at få dem køreklar igen

mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2015 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Meget ærgerligt for dig kasg.
PT stammer jo fra England, så jeg tænkte, at www.ebay.co.uk kunne være et egnet sted at lede efter en erstatning for dit hedengangne låg.
Nedenstående låg er ikke fejlfrit, men er dog et eksempel på, at det før eller siden nok skal lykkes dig:
http://www.ebay.co.uk/itm/Pink-Triangle-Export-lid-/30181979 1525?hash=item4645dc88a5:g:~2gAAOSwxN5WZzmM
Man kan oprette søgeagenter på ebay og få besked, når noget relevant dukker op.

Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2015 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

mcshamus,
link fix:

http://www.ebay.co.uk/itm/Pink-Triangle-Export-lid-/30181979 1525?hash=item4645dc88a5:g:~2gAAOSwxN5WZzmM

kasg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Som sagt tidligere, er jeg glad for alle jeres bud på, hvordan jeg igen får pladespilleren til at stå skarpt :-). Bl.a. tak for linket til
ebay, hvor et lignende låg er til salg. Godtnok til en "export", og med et par småflænger, men det kan sikkert passe. Det vil jeg
have i baghånden, hvis jeg ikke finder et flottere hurtigt.

Jeg fik i øvrigt svar fra Funk Firm i dag. De kan skaffe et låg til 2000,- Gisp. Det er så en nyere konstruktion, som de hævder er
federe end det gamle, men her har jeg lidt min tvivl. Har bedt dem om at kaste et par billeder afsted.

God dag til alle

kasg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Og af åbenlyse årsager, er jeg naturligvis også også interesseret, hvis en defekt Pink står og samler støv.

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Opret en automatisk søgning på hifishark.com (søger de fleste fora, hvis ikke alle) - en defekt, eller låg, kunne dukke op med tiden.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 December 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hvis man kaster sig ud i at købe et brugt låg, så skal man være meget opmærksom på, at låget fra de andre Pink Triangle-modeller nok ikke passer til en PT1. Jeg kan ikke være 100% sikker, men jeg har aldrig set et, der gjorde (men har også kun forespurgt på 12-15 af slagsen over en ca. 6-årig periode).

Så man skal helst stå med låg og pladespiller for at se, om det er et lykkeligt match

Alternativt må man bede sælger om at tage præcise ind- og udvendige mål, herunder placeringen af eventuelle udskæringer (til kabler) og skruehuller til hængsler.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 December 2015 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
mcshamus,link fix: http://www.ebay.co.uk/itm/Pink-Triangle-Export-lid-/30181979 1525?hash=item4645dc88a5:g:~2gAAOSwxN5WZzmM

Det er til en PTE, og det passer så vidt jeg ved ikke størrelsesmæssigt til en PT1. Det mangler også udskæringer til kabler og til monteringshuller til hængslerne.

Desuden er der revne i det ene hjørne.

Men farven er rigtig

Pink Triangle kunne i øvrigt også fås med et røgfarvet låg (i hvert fald PT1'eren) - jeg har selv et eksemplar liggende - men det frarøver Pinken dens frapperende visuelle udtryk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes