Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2024 | 10:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: B&O-pladespiller brummer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean78
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 15 December 2014 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en B&O-pladespiller, jeg har fået af min hustru i 30års-fødeselsdagsgave, og derfor er det ikke et alternativ at skifte den
ud. Problemet er bare, at den brummer, når jeg smider den i min Libratone Lounge-højttaler via minijack. Brummen er der, når
pladespilleren ikke kører - altså når der ikke burde være lyd = hele tiden.

Pladespilleren har som standard din-stik ud, som jeg fører over i en lille forstærker, hvorefter der er en ledning med minijack, men
jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor fejlen opstår. Er det pladespilleren, forstærkeren, ledningerne eller måske indgangen på
min Libratone?

Hvor skal jeg sætte ind? Er det måske bare en ny din-adaptor, nyt forstærker og ny ledning mellem forstærker og højttaler?

Jeg har vedhæftet et foto af den mini-forstærker, jeg bruger til at konvertere pladespillerens lyd.

Til top Vis Jean78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean78
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2907
Sendt: 15 December 2014 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Lav en simpel fejlsøgning. Afbryd strømmen til forstærkeren på billedet. Er der fortsat brum er der en fejl et sted mellem forstærkeren på billedet og ud til din højttaler. Fejl i kabel eller andet.

Er der ikke brum når strømmen afbrydes ligger fejlen i forstærkeren og ud til grammofonen. Der kan være fejl i forstærkeren på billedet, i dens strømforsyning (som skal være stabiliseret og brumfri), eller der kan mangle en stelforbindelse gennem hvilken grammofonens chassis forbindes til stel på forstærkeren.

Er brummet afhængig af berøring af forstærkeren eller grammofonen under drift er det stelforbindelsen, som du bør kigge på.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Jean78
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 15 December 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj

Den brummende lyd forsvinder, når der ikke er strøm på forstærkeren, så det må enten være den eller noget af det andet, du
skriver. Jeg prøver mig frem i eftermiddag og skriver, hvis jeg har brug for endnu mere hjælp. Jeg håber, du er klar på at give
råd... Og tak indtil videre.

Til top Vis Jean78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean78
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 December 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jean78

Sådan gør du - Du må selv montere en stel skrue.

   DIN kabler.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes