Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller brum? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 06 August 2014 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har mit anlæg til at stå til venstre for mit anlæg for at få pladespilleren væk fra højtalerne. Det fungerer fint uden brum osv. Det ville dog have andre fordele såsom kortere højtalerkabler og visuelt bedre syn mht. til at skjule kabler hvis anlægget minus pladespiller står mellem højtalerne. Spørgsmålet går på om man trække et signalkabel på næsten 3 meter fra riaa og hen til forstærker? Jeg ved godt det normalvis ikke er tilrådeligt medmindre det er xlr. Skulle der være nogle herinde som har erfaringer med sådanne lange kabeltræk vil jeg gerne høre. Jeg vil ikke til at lave det hele om hvis det er halsløs gerning.

Venlig hilsen
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
Major Tom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 06 August 2014 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis du bruger et fornuftigt skærmet kabel mellem RIAA og forstærker, burde et kabeltræk på tre meter ikke give anledning til
problemer. Det havde forholdt sig lidt anderledes hvis det var kablet fra pladespilleren.
Når du trækker kablet vil det være en god ide at undgå at det kommer til at ligge parallelt med strømkabler, så skulle du vist
være sikret mod brum.


Mvh

Flemming
Til top Vis Major Tom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Major Tom
 
apollo111
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2012
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 11 August 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft min pladespiller og riaa stående 3 meter væk fra anlægget med blue jeans kabler på 3 meter mellem riaa og
forforstærker. Det gav overhovedet ikke mere brum. Jeg synes faktisk det kan give mere brum hvis riaaen står for tæt på
andre enheder.
Jeg har nu pladespiller og riaa stående sammen med resten af anlægget og 0,5 meter kabel. Jeg synes jeg fik lidt mere glød og
mere åben lyd med et kortere kabel, men det kan også skyldes det er et helt andet kabel.

venlig hilsen
Alfred
Til top Vis apollo111's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apollo111
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes