| Forfatter |
|
oz5afm Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2012 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at skifte min gamle Denon DP57L ud med en Pro-ject Debut Carbon Esprit DC, er det en god ide, eller vil det være en forringelse
lydkvaliteten. Skal tilsluttes en Pro-ject Tubebox SE II samt en Onkyo TX-NR807 forstærker. Højttalerne er DALI IKON 7.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oz5afm.
At gå fra en mid-fi-spiller til en anden, giver ikke noget som helst andet end bare noget andet.
at gå fra mid-fi-spiller til top-spiller, giver heller ej noget (end andet) på et mid-fi-anlæg.
For at kunne udnytte potentialet i en topspiller, skal resten af anlæget også være på samme niveau.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Denon DP47 og den har jeg fået ny pick up på. En bekendt anbefalede mig en Grado prestige 1 gold pick up.
http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=18&p roduct_number=8018041
Den er rigtig god til de tunge denon og den spiller fantastisk, så jeg får hørt lidt mere vinyl end normalt. Min tidligere var
en orthofon mc 1 turbo, og der er godt nok et kvalitetsløft der vil noget at gå fra den nok 10 år gamle orthofon til den
nye. Jeg har CD som dominerende signalkilde, men nu kan pladespilleren være fuldt ud med på lydkvaliteten i forhold til
Cderne. Så en ny rigtig god pick up var måske også en løsning for dig.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
oz5afm Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2012 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nils.
Hvis jeg har forstået dig ret, så skal jeg skifte hele anlægget til nogle bedre komponenter, hvis jeg skal have et løft i musikoplevelsen…
Jeg har i øjeblikket monteret en Audio Technica AT20 sla limited edition på pladespilleren.
Kurt
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er absolut intet der tyder på at en ny project pladespiller til 4k vil være bedre end din nuværende. Men den pick up
der sidder på kan være bedre. Så der er absolut ingen grund til at skifte resten ud.
Du har valgt en surround receiver istedet for stereo forstærker, det kan måske give visse forringelser når der høres 2
kanal stereo, men så er den vel tilgengæld bedre til film.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 04 August 2014 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oz5afm.
Jeg siger ikke du skal skifte noget som helst.
Du kan få en rigtig god lyd kun med mid-fi udstyr.
Men anlægget som helhed er ikke bedre end svageste led. Det finurlige her er, at et apparat kan være svageste led i en disciplin, et andet apparat i en anden disciplin.
Jo bedre du kender dine forskellige apparaters forcer og svagheder, des bedre kan du erstatte de svage med nogle bedre.
Som Hermann også var inde på, kan din pu være et "overkill" i fh. til resten af anlægget, hvilket så betyder at du måske ligefrem kan opnå bedre lyd med en "ringere" pu, hvis den så til gengæld er mere i overensstemmelse med resten af udstyret. (hmmm)
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en Denon DP67 med en 103D PU indtil igår, hvor jeg skiftede til en Rega RP6 med Exact PU og Rega Fono MM MK2 RIAA, og jeg må sige, at selvom de 2 pladespillere i princippet ligger i samme niveau-leje (hifi/mid-fi), er der altså sket en tydelig forskel på lyden af mine LP'er.
Regaen er absolut et løft i forhold til "den hele oplevelse" med en højere grad af detaljering og tydelig bedre formidling af mellemtoneområdet. Den er gudsketakoglov ikke analytisk i den højere diskant - men nærmere afslørende. Grundbassen er også lækker dyb, men dér kan jeg dog ikke høre den store forskel på de to.
Sidder lige og lytter til Talk Talk's 'Sprit Of Eden', som nok er den LP jeg ejer som må siges at være mest afslørende i forhold til specielt diskant, og det swinger bare for vildt, og højre pote vipper lystigt derudaf :)
Jeg tvivler dog på at dender Pro-ject Debut Carbon er bedre end din Denon - opgradér til en Rega istedet. Det spiller maks........
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørg for at høre/se regaen før du køber.... jeg har selv set på en Carbon Esprit DC, men vær ops på at der er delte meninger ang.
ackrylpladen, og nogle mener at den billigere Debut Carbon er bedre.
Der kommer snart en Carbon Esprit DC SB som er med elektronisk valg mellem 33/45 rpm den ser meget lækker ud. Den kommer
om ca. en månedes tid.
Jeg har selv lige købt en 2Xperience Classic i sort med en 2M Bronze pickup, og det spiller max på mit anlæg
mvh
Carsten/oz5cb
|
| Til top |
|
| |