Jeg har snart oplevet lidt af hvert inden for hifi - alt fra noget meget billigt, som er bygget selv til f.eks peak consult Kepheus ultimatum system. Og min nuværende holdning er at man må lytte på sagerne, fordi det kan faktisk lyde super dejligt, selv om prisen ikke er så høj.
Magico er jo ud over sit metalskelet, jo ganske ordinær. Jeg har kigget ind i mange kabinetter og banket mine knoer gule og blå på lige så mange. Og hvis jeg personlig skulle give 1.6 million (nu leger vi lige jeg har pengene), så skulle de dælme give mig en mindre orgasme hver gang jeg spillede musik på dem. Men igen det er min personlige holdning. Da jeg mener at man kunne komme ekstremt tæt på samme ydelse, med et meget mindre budget. Og den udtalelse bygger jeg på de erfaringer, som jeg har lyttet mig til igennem årene. Mine ører er glade for det, som jeg har nu, fordi jeg har lyttet til mine ører, når jeg har besluttet mig for de stumper, som jeg har valgt til mine DIY'er.
Og så er det egentlig ligegyldigt om det så var en lille XT25 diskant eller den famøse Ringradiator fra Scanspeak. Det er jo det samlede resultat af rummet(akustikken), anlægget og mine forventninger til ynglingsmusikken, som skal gå op i en højere enhed. Og hvis du har pengene og personligt føler du fortager et velovervejet og glædesopfyldende køb. Så er det jo bare at slå til.
Jeg har det helt fint med at nogle er glade for deres Picanto, mens andre nyder deres Audi RS. Så længe der er plads til begge parter på motorvejen, frem og tilbage i trafikken hver dag. Faktum er jo at de kommer fint fra A til B begge 2. Og en bil kører altså ikke bedre end den der sidder bag rattet, og de brænder lige godt sammen begge 2, hvis olien løber af.
Dog skal det siges at jeg heller ville eje et sæt højttalere til f.eks 20K i et rum, som optimere til hifi, frem for et sæt Magico, i et rum, som har bare antydningen af dårlig akustik.
Ud fra et teknisk synspunkt er magico "bare" en højttaler, som lider lige så meget at rummet begrænsninger, som stort set alle andre højttalere. Den besidder jo ingen magi eller smarte tekniske detaljer, som kan indstilles til at kompensere eller tilpasse sig noget som helst.
Så hvis du søger et godt råd eller fif til detaljer omkring gode og dårlige ting ved Magico Q7, så er det jo nok alt det andet, som skal være i orden. De er sikker rigtig gode højttalere, forhåbentlig afsindigt gode, så derfor håber jeg på at du har rummet og den korrekte elektronik, til at spænde foran bæsterne, så kæden ingen svage led får

Og må man være så fræk at spørge om du har overvejet Wilson audio?
Og nu tager jeg ikke så meget for givet, derfor syntes jeg også det ville være interessant at høre om du har hyret en konsulent til udmåling af dit lytterum, samt fået hjælp til at indrette optimalt i forhold til akustik og placering af anlægget?