Forfatter |
|
Wiau Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2013 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dette TV Samsung UE40C6005
Jeg vil gerne have nogle købt nogle højttalere til det, det skal primært bruges til TV udsendelser, film og lidt musik.
Mit budget er på omkring 7000kr, har ikke så meget forstand på højttalere, så vil gerne have noget hjælp fra jer herinde, til
hvad jeg skal købe.
Ved ikke om jeg også skal have købt en forstærker og kabler osv? jeg er ikke helt sikker på hvad jeg har brug for når det er
til
et TV, men alt i alt må det helst kun koste omkring 7000kr.
Jeg vil helst kun købe nyt, da jeg ikke har nogen erfaring indenfor brugt markedet.
Hvis der er noget info i mangler, så bare spørg løs! (:
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt vælge en soundbar eller også dette Audio Pro addon3

Det kan styres fra tv'et. Og så har du masser af penge tilbage __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, ser spændene ud Allanowich..
Jeg havde selv kigget lidt på dette setup, men ved ikke om det er overkill til et TV eller om det passer sammen.
B&W CM1
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_cm1 _hojttaler_hvid.htm
NAD C316BEE
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 16bee-_forstarker_grafit.htm
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der intet der hedder overkill  Jeg har koblet mine vienna Mahler mkII til mit pioneer, hehe.. Det lyder fint
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC skrev:
Der intet der hedder overkill Jeg har koblet mine vienna Mahler mkII til mit pioneer, hehe.. Det lyder
fint |
|
|
Hehe, men er det ikke spild at købe en vild forstærker + højttalere hvis kilden bare er et TV eller har jeg taget fejl? (:
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg solgte forstærker + resten af anlægget. Der er ikke indbygget højtalere i mit pioneer, så prøvede og koble dem til... Det virker fint, indtil jeg har anskaffet mig noget rigtig grej.
Alternativet var at købe et sæt bare til pio, men bruger næsten altid lyd gennem anlæg, vil helst undgå alt for mange kabler og højtalere.
Det fungere fint med soundbar, hvis du bare ser tv, nyheder og sport osv. Men til film, der skal man op i noget større. Jeg brugte før i tiden Logitech Z-5500, det var rigtig godt til det hele og til kun 2000,- kr.
Der er kommet en nyere model http://www.itrends.dk/logitech-kommer-med-nye-surround-sound -h%C3%B8jttalere-i-biografkvalitet/
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC skrev:
Jeg solgte forstærker + resten af anlægget. Der er ikke indbygget højtalere i mit pioneer, så prøvede og
koble dem til... Det virker fint, indtil jeg har anskaffet mig noget rigtig grej.
Alternativet var at købe et sæt bare til pio, men bruger næsten altid lyd gennem anlæg, vil helst undgå alt for mange kabler
og højtalere.
Det fungere fint med soundbar, hvis du bare ser tv, nyheder og sport osv. Men til film, der skal man op i noget større. Jeg
brugte før i tiden Logitech Z-5500, det var rigtig godt til det hele og til kun 2000,- kr.
Der er kommet en nyere model i-biografkvalitet/">http://www.itrends.dk/logitech-kommer-me d-nye-surround-sound -h%C3%B8jttalere-i-biografkvalitet/
|
|
|
Ved bare ikke om Surround er lige mig
|
Til top |
|
|
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL LSR 6325 er inden for dit budget, tjek lydrommet.dk
mvh
henrik
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Man kan jo selvfølgelig købe en god integreret forstærker og et sæt små, men gode højttalere og så tilslutte tv'et via Audio Out på tv til denne forstærker. Det er jo det du hentyder til i dit start indlæg. Mit eget tv er koblet på denne på til mit anlæg. Man kan sagtens nyde en god film med lydsiden kun i stereo. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikb skrev:
JBL LSR 6325 er inden for dit budget, tjek lydrommet.dk
mvh
henrik |
|
|
Vil de passe godt til et TV? og skal der købes kabler osv til den eller følger det med?
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ok. Man kan jo selvfølgelig købe en god integreret forstærker og et sæt små, men gode højttalere og så
tilslutte tv'et via Audio Out på tv til denne forstærker. Det er jo det du hentyder til i dit start indlæg. Mit eget tv er koblet på
denne på til mit anlæg. Man kan sagtens nyde en god film med lydsiden kun i stereo.  |
|
|
Men hvad vil di anbefale hvis det skal være stereo? (:
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Ok. Man kan jo selvfølgelig købe en god integreret forstærker og et sæt små, men gode højttalere og så
tilslutte tv'et via Audio Out på tv til denne forstærker. Det er jo det du hentyder til i dit start indlæg. Mit eget tv er koblet på
denne på til mit anlæg. Man kan sagtens nyde en god film med lydsiden kun i stereo.  |
|
|
Men hvad vil di anbefale hvis det skal være stereo? (: |
|
|
Der er utroligt mange muligheder, så der kan komme ret mange indlæg til forslag om dette. Du kunne jo vælge en god surround receiver eller blot receiver, så du også har radio fra Onkyo eller Yamaha og vælge højttalere som Monitor Audio Bronze BX2. Så er der råd til lidt kabler også. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich, hvilken receiver vil du specifikt vælge til de højttalere? har nemlig ingen anelse hvad jeg skal gå efter (:
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau skrev:
Allanowich, hvilken receiver vil du specifikt vælge til de højttalere? har nemlig ingen anelse hvad jeg skal gå efter (: |
|
|
Dem begge to, men skal jeg vælge ville det være Onkyo. Den passer godt i klangen til Monitor Audio. Men du skal jo også selv vurdere om lyden siger dig noget. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Wiau skrev:
Allanowich, hvilken receiver vil du specifikt vælge til de højttalere? har nemlig ingen
anelse hvad jeg skal gå efter (: |
|
|
Dem begge to, men skal jeg vælge ville det være Onkyo. Den passer godt i klangen
til Monitor Audio. Men du skal jo også selv vurdere om lyden siger dig noget.  |
|
|
Mente mere hvilken model :b
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaarh, ok..El-Giganten har en Onkyo TXSR313B til 1111kr, sat ned fra 2300kr. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Aaarh, ok..El-Giganten har en Onkyo TXSR313B til 1111kr, sat ned fra 2300kr.  |
|
|
har du et link til den? synes ikke jeg kan finde nogen hos Elgiganten til 1111kr (:
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau, kan du blive lidt mere præcis m.h.t. dine krav? Hvordan skal højtalerne placeres, er der plads til en (evt. lille) sub, hvor højt skal det kunne spille? O.s.v.
Inden for dit budget skulle der bestemt være plads til et endog særdeles kvalificeret anlæg - men det skal jo helst passe til dit behov .
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Aaarh, ok..El-Giganten har en Onkyo TXSR313B til 1111kr, sat ned fra 2300kr.  |
|
|
har du et link til den? synes ikke jeg kan finde nogen hos Elgiganten til 1111kr (: |
|
|
Den er i den nye avis der fra. Men de har desværre en tendens til at reklamere med noget de ikke har i butikken. Måske er den der først i morgen at se på nettet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|