Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bluetooth? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Susanne_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er ny her på forummet. Jeg er igang med at få designet mig et nyt køkken, og har derfor også kigget på nogle højttaler
løsninger, da jeg altid har haft højttalere i mit gamle køkken. JKE har givet mig et tilbud på sokkel højttalere, hvor man
forbinder til anlægget med bluetooth fra telefonen. Det koster omkring 20000-25000, det synes jeg er rigtig dyrt.

Kan det virkelig passe at det skal koste så meget?? Det er endda uden subwoofer. Kan det evt. bygges nemt selv?

Det skulle være de her mennesker som installerer systemet http://www.csn-teknik.dk/

Susanne

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

20 000 - 25 000... sikker på der ikke har sneget sig et nul for meget ind der Det var dog absurde priser!

SKAL det være bygget ind i soklen? Det kan du jo evt. tage nogle indbygningshøjtalere og så kig lidt på Sonos. Det er
også trådløs tilslutning, dog over netværket/wifi i dit hus, i stedet for bluetooth. Det skulle virke virkelig godt og have rigtig
mange funktioner. Det betjenes vha. computer eller tablet/smartphone. De fås både hvor det hele er samlet i en med højtalere
og streaming, eller hvor du køber højtalere ved siden af til indbygning eller væg ophængning eller hvad du vil

Susanne_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2013 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg har kigget lidt på SONOS' produkter, jeg forstår ikke helt hvordan det der Bridge/Play netværk fungerer.
Bridge er simpelthen en dims som organiserer de forskellige SONOS højttalere i mit hus, og så med en app på min telefon kan
jeg vælge hvilken musik højttalerne skal spille?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Man kan få sådanne typer indbygnings højttalere her. Kan dog ikke sige hvor lige disse fås. Men smarte er de da.

Susanne_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2013 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

De ser en smule billige ud. Jeg kunne godt tænke mig noget god lyd. En bedre forklaring at det der SONOS system kunne være
rart. Jeg synes ikke det er til at blive klog på, ved at læse på deres hjemmeside.

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Sendt: 11 April 2013 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

I et sonos system skal mindst en af enhederne være sat til med netværkskabel. Hvis man ikke ønsker dette eller det er
besværligt at trække netværk til at givent sted, så kan bridge benyttes til at koble på ens netværk, og så kommunikerer den
med resten af sonos produkterne. Dette behøves du ikke, da du kan trække netværk direkte i den ene ting du køber.

Som jeg ser det, burde du kigge efter play 3 eller 5. Det er stand alone og skal altså bare have et netværksstik og strøm.
Derefter kan du styre den fra mobil, tablet eller computer, så snart de er på samme netværk. Play er selve systemet og
højtaler i et.

Den anden mulighed er sonos amp. Det er hvor hele systemet igen er samlet, dog uden højtalere. Der er dog indbygget
forstærker i den og udgange hvor du kan tilslutte de højtalere du end vil. Det kan f.eks. være indbygningshøjtalere, hvis det
er det du vil.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 11 April 2013 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Susanne_K skrev:
De ser en smule billige ud. Jeg kunne godt tænke mig noget god lyd. En bedre forklaring at det der SONOS system kunne være
rart. Jeg synes ikke det er til at blive klog på, ved at læse på deres hjemmeside.

Tag et smut fordi den lokale Hifi-klubben. Sonos er ret simpelt hvis det bliver forklaret ordentligt. Så kan du også få alle features at vide, og finde ud
af om det er noget for dig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes