Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 04:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gode råd - nye højt.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Qess
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.

Jeg har kigget efter højtalere et stykke tid nu. Startede med at kigge efter noget samlet, men opdagede hurtigt at man ikke skal være for kræsen for at blive glad for så'n sampak fra aldi ;-)
Jeg arbejder en del, og fritiden går med istandsætning af lejlighed, og konen, så har desværre ikke meget tid til selv at komme ud og lytte til alle de spændene muligheder. Derfor håber jeg i kan hjælpe mig med at snævre det lidt ind.

Dali Concept  749
Dali ZENSOR 1 849
Dali Lektor 1   1150

(Dali Lektor 2   1399)
(B&W DM686  1500)
(Monitor Audio RX 1 2000)
De nederste tre nok mere en mulighed brugt end fra ny.

Hvad siger i, er der noget af ovenstående der er virkelig dårligt eller virkelig godt?
Nogen anbefalinger fra folk der kender markedet? gerne også andre højtalere jeg ikke kender.
Dimentioner, ikke højere end ca. 30cm, farve, hvid eller sort, ikke træ.gerne med lidt WAF

Til at starte med tænker jeg 3 højtalere, 2 til stuen og en til soveværelset. Har ikke de store krav til forstærkeren, så gode råd på en billig forstærker, der ikke skuffer højtalerne vil jeg også gerne have 

Et stort på forhånd tak

Rasmus

Til top Vis Qess's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qess

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Personligt syns jeg godt om Dali Lektor serien kombineret med en varmt klingende forstærker. Find evt en god brugt NAD
forstærker de klær lektor serien godt syns jeg.

Men i hifiklubben kan du lytte til lidt forskelligt Dali/B&W samt NAD/Denon/Cambridge og se hvad lyd du bedst kan lide.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

Qess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarne.

Mange tak for feedbacken. Det er ret uoverskueligt når man er ny. Har selv hørt meget godt om hifi klubben men så igen er der er en del der poster på nettet om man får mere for pengne uden for hifi-klubben... Hifi er nok så personligt det er svært at blive enige.   Vil klart slå turen et smut forbi næste gang jeg har tid. 

Fedt med lidt anbefalinger :-)

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juli 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes du skal kigge på Monitor audio BX2 til 1300kr stykket det er en fremragende lille højttaler.
Der for du rigtig meget for pengene 
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Tag dig den tid det tager at lytte til de højttalere du synes virker interessante, DU skal jo høre på dem lang tid fremover.

Qess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Vil også gerne ud og kigge på Monitor audio, nogen der ved hvor man kan få "øre på" i nærheden af kbh?

Qess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2012 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jeg har endelig lagt vejen forbi hifi klubben. Og jeg er faldet for en B&W DM685. Den er noget større og dyrere end hvad jeg havde kigget på, men front porten gør den nem at monterer i et lille værelse, og en lidt større højtaler lyder åbenbart bare af mere. Ihvertflad i bunden. Har stadig ikke fundet nogen steder der har Monitor Audio hvor man kan høre dem. :-(

Jeg blev af den flinke expedient rådet til en NAD forstærker, mit spørgsmål til jer er, når jeg nu regner med at udvide stereo højtalerne til surround sound på sigt, men jeg stadig vil bruge højtalerne til musik 80% af tiden, hvad skal jeg så vælge? En Stereo reciever nu, og en billig surround senere til film? Og hvordan så med kablingen?  Vil helt købe brugt da budget allerede er stramt. Skal tilføje at mindst en enkeldt digital indgang ville være at fortrække, eller en der kan udvides med digital port. Også gerne en forstærker med A-B system... 

Puha, det var en masse krav, men måske er der en derude der allerede har været i samme dilemma. Vil helst ikke bruge over 3000kr brugt, især ikke hvis jeg alligevel skal købe en surround reciever senere.

EDIT:

Har kigget lidt på den her : NAD T748 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 48_surround-receiver.htm

Nogen der ved noget godt / dårligt om den, med de højtalere? Er den kraftig nok til at kunne trække dem?

Håber det er ok jeg stadig skriver i højtaler forummet, ellers kan jeg starte en ny tråd.

Tak for alle de venlige svar indtil nu.

Rasmus

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Sendt: 13 August 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber 685, skal du huske, at de absolut ikke duer til at hænge på væggen. Uanset hvad du gør, så dør de fuldstændigt. Jeg har selv prøvet det. Nu står de på et par sandfyldte stativer og spiller fint. Jeg har et par MA RS1, som er bedre, end 685 og et par latterligt billige BX2, der banker både 685 og RS1 BX2 koster 1299 kr. pr. stk. med en mere velopløst diskant end 685. Jeg har prøvet alle 3 i det samme setup, nemlig med en XTZ 100 D3 og en gammel Cambridge cd-spille, som jeg har kørt gennem den aldeles udmærkede indbyggede DAC i XTZ'en. BX2 vandt klart på opløsning og ørevenlighed. Det gjorde sig gældende med både klassisk, rock og jazz.

Jeg kan mægtig godt lide lyden af NAD's forstærkere, de er ganske ørevenlige og varme i lyden.

Jeg ville absolut satse hele butikken på et godt stereoanlæg, og så senere købe et billigt surroundanlæg. Du skal op i en vanvittig pris, før du får ordentlig stereolyd i en surroundforstærker. Iøvrigt spiller mit surroundanlæg i stuen udelukkende med Monitor Audio ht. Bl.a. et sæt RS1 som baght. og et sæt RX2 som front. Det giver en rigtig god effekt. Jeg har faktisk tænkt mig at købe en NAD til at hjælpe på frontht. RX2 er alt for gode til min lille Onkyo 609 surr.

Tape Connection i Århus sender fragtfrit.

Good hunting!

Qess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2012 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Wow, super fed respons! Tror lige jeg skal have genovervejet højtaler placeringen.

Det undre mig egentlig ikke det med surround vs. stereo, det gir jo sig selv et eller andet sted at man skal give 3 gange mere for en forstærker der har 3 gange så mange kanaler, plus alt det andet de skal kunne.

Tak for de gode råd.

Rasmus

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Sendt: 17 August 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kom til at tænke på NAD's forstærker C356 BEE, Den koster vist det samme, som receiveren, men har 2x80w, og så kan du evt. købe Argon's lille, velspillende dab+-forsats til ingen penge, hvis du ka' li' radio. Jeg bruger den selv med stor glæde i køkkenet.

XTZ er også fantastisk god til prisen. Du bor jo i rimelig afstand fra Dan's TV OG HIFIcenter på Amager. Her får man også en fin betjening.
http://www.danstv.dk/shop/xtz-forstaerkere-145c1.html

Nu skal jeg nok lade være, at stille dig over for flere valg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes