Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 04:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste gulvhøjttaler med bånddiskant ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per Rebold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt ADS Mistral Bow-A2, 4-vejs gulvhøjttaler, som jeg virkelig er glad for  men vi er jo nogle der aldrig kan få nok af bedre lyd

Jeg har en stram bas, analytisk mellemtone og en øvre luftig top, som jeg tilskriver min bånddiskant.

Er der nogen derude, der har sidder med et godt forslag til mine næste speakers ?

Til top Vis Per Rebold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per Rebold

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Lidt en klassiker, men jeg er virkelig også faldet for bånddiskantens mirakler Dali's Ikon 5, 6 og 7 er virkelig lækre - dog
er 7'eren bedst da bunden er strammere og mellemtonen mere fast men 6'eren gør det også virkelig godt
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Har selvfølgelig meget at gøre med det rum, du spiller i, hvordan det er udformet og hvor meget, der er plads til, men har du overvejet at spille musik (højtt.) på en helt anden måde??? f. eks.

http://www.magnepan.com/model_MG_37

Den forrige model 3.6 kan fåes brugt til fornuftige penge (flere end jeg har, men alligevel), det kræver bare masser af strøm med 2-300 watt bagved, det er en helt anden måde at spille på end dynamiske enheder gør, må indrømme jeg har været fascineret af lyden længe, og er faldet pladask, efter at de (lidt mindre) er kommet hjem i min stue.

Per Rebold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ja, de kan sku' noget, de der bånddiskanter

Problemet i mange konstruktioner er, at den øverste mellemtone ofte har svært ved at følge med bånddiskanten, tror jeg nok jeg har hørt ...

I mine Mistral, hjælper en 1" dome inden vi går op i de højeste frekvenser ... derfor tror jeg de spiller så godt ...

Til top Vis Per Rebold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per Rebold

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte på en lang række forskellige da jeg skulle købe for 1½ år siden, og der var intet i prisklassen (4000-6000 kr. pr.
højtaler) der i mine ører spillede så godt som Dali Ikon 6 MK2. Jeg kunne næsten ikke tro mine egne ører da jeg hørte dem.
Så meget lyd for så relativt billige penge! De vandt så siden European Loudspeaker 2011 EISA Awarden, så helt gal var jeg
ikke på den. Jeg faldt i øvrigt selv for 6'eren da jeg ikke synes at der var bemærkelsesværdig forskel op til 7'eren ift. hvor
meget større 7'eren er. 6'eren virkede derfor optimalt ift. pladsforbrug (hvis det har nogen betydning). Købte også den
tilhørende subwoofer, og selvom den altid spiller med, siger den nu ikke så meget under musik, det er mere til film. Der er
overraskende meget bassbund i Ikon 6 MK2'eren.

Du bør helt klart lytte til en masse forskellige i det omkringliggende prissegment så du virkelig føler at det du ender med at
vælge, er valgt på en god basis, men Ikon 6/7 MK2 er virkelig svær at komme udenom. Så skader det heller ikke at Ikon
MK2
Subwooferen sparker ufattelig meget røv (men også tegnebogen, 6000 kr!). Du kan derfor starte med at køre stereo og så
opgradere til fuld 5.1 engang når du får lyst/råd.

Efter min mening var der først rigtig noget der lød mærkbart bedre end Ikon 6 MK2 da jeg hørte B&W Diamond serie - men
ups
der koster den billigste 16.000+ kr. pr styk!
Til top Vis Gaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaco

Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2010
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hvilket prisleje har du i tankerne? Nu er jeg ikke den store ekspert, men jeg tænker, at der er tale om et relativ stort udvalg når eneste parametre er: gulvhøjttaler og bånddiskant 

Personligt er jeg ret begejstret for Elacs højttalere og har selv deres BS 244. Hvis gulvmodellerne ligger i forlængelse deraf burde du give dem et lyt. Om det er noget for dig tør jeg ikke spå om.
Til top Vis Snorgon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snorgon

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 16 Maj 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

hej
jeg her lige købt nogle brugt magnepan 3,3a.. for et par mdr siden.. nyder virkelig lyden af dem.. meget åben og fyldig lyd.. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes