| Sendt: 06 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Quad 989, som er modellen før 2905. De skulle være ens i elektronik og paneler, men 2905 har en metal base som fod og en mere solid ramme. Det skulle betyde at 2905 lyder bedre, går dybere og spiller højere end 989. Har ikke hørt 2905, men går udfra at klangen er nogenlunde den samme.
Som du er inde på mangler der nok lidt bas sammenlignet med ML hybriderne. Jeg har sat en SVS PC 13 Ultra subwoofer til hver af mine, og det har løftet den samlede oplevelse meget, jeg hører aldrig noget uden subberne mere. De integreres fantastisk. Jeg har beskrevet mit setup mere i detaljer her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76934&P N=6. Kan ikke se der er noget HT jeg vil skifte, dog kunne jeg da tænke mig en 2905 istedet for 989, men det er spørgsmålet om gevinsten er der i forhold til investeringen? Overvejer noget pass labs effekt i klasse A, folk er ret vilde med dem! Deres 30.5 er en nuttet sag
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg kan kun sige køb de Quad, det er en af de bedste HT på denne jord til det den er god til. Og du skal ikke spekulere på lydniveau, jeg bruger mine til film hvor der er tryk på, og jeg har aldrig oplevet at de er slået fra.
|