Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
Sendt: 06 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
Hej jeg ligger inde med et sæt jbl 375 drivere i absolut perfekt stand incl h93 horn , jeg har set flere forskellige priser på nettet indimellem til i mine øjne helt vanvittige priser. men hvad er den reelle værdi?
Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
Der findes massere af drivere som er bedre end 375, men pris og efterspørgsel... Jeg har et sæt perfekte 375 ere liggende... de er dyre for de er
sjældne specielt når de stadig er uåbnet og ikke har har haft skiftet membran. Køb dig en TAD 4001 eller 4002 driver de koster nok nogenlunde det
samme i brugt pris men er mile bedre.
Sendt: 07 November 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
Ja det lyder voldsomt 3500 euro og mine er meget pænere. ja det betyder bare at det er en yderst velkonstrueret enhed, det samme kan man sige om 075 diskanten der stadig gør det godt trods at den er lige så gammel.
Sendt: 07 November 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
Ja men træerne vokser IKKE ind i himlen og der er trods alt sket lidt specielt med membran matrialer som gør at 375 er en middelmådig enhed den
dag idag. SORRY
Sendt: 07 November 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
2440 er iøvrigt den samme enhed og koster ikke det halve den er bare grå istedet for sort.... begge med alu membran. og så er der 2441 som
faktisk er en bedre enhed som koster en brøkdel mere
Sendt: 07 November 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
Ja jeg ved godt at 2440 er samme enhed og den eneste forskel er farven og prisniveauet skyldes samlere der næsten vil give alt for et velholdt eksemplar.
Jeg kunne godt tænke mig at høre et sæt TAD drivere
Jamen hvis 375 er en middelmådig enhed kunne du såikke tænke dig at sælge mig dem? he he
Sendt: 07 November 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
Der har været et sæt 4002 tad drivere til salg længe her på sitet... de er solgt nu, men de er tit at finde på ebay der er faktisk nye sæt tad tilsalg på
ebay.com det er ikke for at lyde smart men de er klasser bedre. Der er også drivere som gaus de er også interessante. Goto og Ale skal i holde jer
fra er for dyre og spiller ikke musik. Hvis man kunne tænke sig at prøve horn ned til 150 hz uden at blive totalt ruineret kan man finde noget YL som
er forgængeren til GOTO og ALE. Men som udgangspunkt vil mit bedste råd være at købe nogle TAD 1 eller 2" drivere med en bas til...så er diskant
unødvendigt. Musikken er langt mere sammenhængende uden supertweeter på. Jeg har haft både JBL,TAD GOTO og ALE
Sendt: 07 November 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
Okay jeg kunne ihvertfald godt tænke nig at høre TAD i det hele taget de har lavet nogle imponerende højttalere, men der er vist ikke ret mange af de store her i landet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum