Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Computer højtaler tråden (Hvad har du ?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 November 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et sæt Logitech Z-10, så vil nogen måske sige logitech det da ikke særlig godt, jo det er det,jeg har også en trådløs ps2 joystick til computeren og MX1100 mus fra Logitech som jeg bare synes er rigtig gode og nettop derfor(fordi Z-10 har så god lyd) vil jeg lave en hvad har du af computer højtaler tråd.

Mine logitech Z-10 har jeg købt da jeg ikke kunne finde et sæt Creative Gigaworks T40, det eneste jeg fandt af det jeg ville have til under 1000kr var Logitech Z-10 hos Elgiganten, der kunne jeg tage dem med hjem,lytte på dem og så aflevere og få pengene tilbage efter max 14 dag hvis jeg ikke er tilfreds med lyden som er det vigtigste, så der kunne jeg få mulighed for at lytte til sættet der hjemme med akustik jeg har (praktisk nok).

Hvordan er lyden så ? Den er helt klart god, det første jeg lagde mærke til er at lyden er meget nem at høre, det vil sige at melletonen er åben og tydelig uden at være lys og for kraftig gengivet, det gør at man ikke behøver at skrue højt op for lyden for tydelig at kunne høre de lyde der er flest af (mellemtonen), selve diskanten har sin egen forstærker (omkring 14-15 watt til den store enhed og til diskanten ca 1 watt) og virker aldrig påtrængende, metallisk og for højt gengivet, tværtimod den er meget behalig at lytte til, så meget at man ikke fokusere på diskanten på samme måde som man typisk gør, når man lytter til billige pc højtaler.

Selve bassen er der ikke så meget af(det er trods alt kun en 3 " enhed) men selv med en beskeden fremhævelse af bassen er den tydelig, personligt synes jeg ikke at jeg mangler noget fra bassen, når man tager melletone/basenhedens størrelse i betrægtning, for man hører faktisk alle de dybe lyde som  langt største delen af alle plader er optaget med.Højtaleren kan spille rimelig højt, med min computer en alm toshiba bærbar med alm dualcore cpu 2 gb ram 7200 omd harddisk og ubuntu 9.10 (analog stereo input) spiller den højt nok, ja faktisk så godt at med bassen fremhævet 2 gange og diskanten 5 gange, kan jeg skrue helt op for lyden uden der er hørbar forvrængning (ikke engang fra bassen med alm pop musik) og diskanten bevare sin lydkarakterisk, den er hele tiden behalig at lytte til, faktisk synes jeg det er utroligt at man kan få så god lyd til kun 699kr (visse steder endda kun 599kr).

Hvilken pc,multimedia højtaler har du til din computer ? Er du tilfreds med lyden ?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 November 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

JBL Control 1 med en Crown K2, havde Crown DC300a før den.

Lyden er som man kan forvente af en nærfield monitor, velopløst og dynamisk (inden for de rammer højttaleren nu er bygget omkring)

Enkil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009
Sendt: 07 November 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Prodigy Cube som styre et par Behringer B2031A

De spiller faktisk ret godt, tage i betragning, at det er nearfield monitors.

Har faktisk et setup oppe i stuen med B2031A + en B2091A med en Onkyo som driver det.

Til top Vis Enkil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Enkil

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 November 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Et Argon 5.1 surround højttalersæt og en Denon AVR-1908 surround reciever til at trække det. Er dog lige nu kun de to fronter og suben som er sat til. Grunden til jeg bruger det er fordi det er anlægget fra mit gamle værelse som jeg nu bruger på mit "kontor", og da jeg ville have noget bedre i stuen nu hvor jeg fik mere plads, og ville ikke til at bøvle med at sælge det gamle og miste en del penge på det.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Et lækkert Logitech Z-2300 2.1...

Det spiller bedre end mit anlæg i stuen!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 07 November 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

DacMagic som føder min Bladelius Thor med analog signal og videre til et sæt JM.Lab Focal Electra 1007 Be...

Nok ikke specielt computer-højttaler-agtigt, men der er da indbyggede højttalere i mit Apple Cinema Display hvis det tæller? De spiller dog, errrhmmm, knapt så godt

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

NAD 906 (og en NAD 304, som snart bliver sat til i stedet for 906'eren) med et sæt Dali Evidence 370 spændt efter...... og forhåbentligt snart en DacMagic eller tilsvarende (hvis der er nogen som vil sælge den  til mig)

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Surround elller hovedtelefoner som i underskriften :)

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 07 November 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

JBL Control 1 med en Crown K2, havde Crown DC300a før den.

Lyden er som man kan forvente af en nærfield monitor, velopløst og dynamisk (inden for de rammer højttaleren nu er bygget omkring)

Yes mann, også mig JBL Control 1 med en 30 år gammel integreret marantz 1090' det spiller sgu 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Et Argon 5.1 surround højttalersæt og en Denon AVR-1908 surround reciever til at trække det. Er dog lige nu kun de to fronter og suben som er sat til. Grunden til jeg bruger det er fordi det er anlægget fra mit gamle værelse som jeg nu bruger på mit "kontor", og da jeg ville have noget bedre i stuen nu hvor jeg fik mere plads, og ville ikke til at bøvle med at sælge det gamle og miste en del penge på det.

Du mangler da lige et  32" fladskærm for "enden af kontoret" og så tilslutte den til computeren, en god whiskey (eller hvad man nu foretrækker) og så har du det ultimate "kontor".

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hvor vigtigt er det egentlig med et godt lydkort/dac når man har alm "computerhøjtaler" men i mit tilfælde gode højtaler ?

Jeg tilslutter jo mine højtaler via usb kabel, men ville det gi noget at tilslutte mine Z-10 via signalkabel og et godt lydkort eller dac ?

Kan et standard usb kabel gi dårlig lyd på samme måde som f.eks et standard signalkabel til en cd afspiller ? Eller er et usb kabel som signalkabel, noget der på virker lyden mindre negativt end et signalkabel ?

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
J
Hvilken pc,multimedia h�jtaler har du til din computer ? Er du tilfreds med lyden ?

ATC SCM 100 ASL
Ja  virker OK

vh
Til top Vis tofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tofa

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt Edifire S330D de spiller forrygende godt og de kan også spille mega højt

Det er de bedste PC højtalere jeg har hørt til under kr. 1.000,-

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

Yes mann, også mig JBL Control 1 med en 30 år gammel integreret marantz 1090' det spiller sgu  ja du kan da høre musik
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

B&W DM601 S3

Cambridge 540A

HM USB DAC2.4

Dobbel Taralabs NEXA

DIY signal kabel: 5stk. flettede RG179 MIL forsølvet fase+skærm, teflon isolerede

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 08 November 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Acoustic Lab Zeta 2.0. Købt i Fakta da de solgte et restlager til 499,-kr pr. sæt.

Klar forbedring i.f.t. de pc-højttalere jeg brugte før, selvom de var fra JBL og Infinity.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 08 November 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Hvor vigtigt er det egentlig med et godt lydkort/dac når man har alm "computerhøjtaler" men i mit tilfælde gode højtaler ?

Jeg tilslutter jo mine højtaler via usb kabel, men ville det gi noget at tilslutte mine Z-10 via signalkabel og et godt lydkort eller dac ?

Kan et standard usb kabel gi dårlig lyd på samme måde som f.eks et standard signalkabel til en cd afspiller ? Eller er et usb kabel som signalkabel, noget der på virker lyden mindre negativt end et signalkabel ?

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om hverken at lydkort eller investere i en DAC, ved afspilning gennem et par computerhøjttalere.

Så længe USB kablet er mekanisk i orden, er der intet at hente ved at skifte til et andet "bedre".

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

B&W DM601 S3

Cambridge 540A

HM USB DAC2.4

Dobbel Taralabs NEXA

DIY signal kabel: 5stk. flettede RG179 MIL forsølvet fase+skærm, teflon isolerede

Ikke dårligt men det ville helt sikker se bedre ud med aktive højtaler, men på den anden side hvis der ikke er fjernbetjening til forstærkeren  så det fint nok med placeringen af forstærkeren.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes