| Forfatter |
|
dansejack Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kigget lidt på sådan et ikon sæt
ikon 6 (front)
ikon 2 (baghøjtaler)
ikon vokal 2 (center)
ikon sub
men så var jeg jo kigget lidt på en ikon 7 til front istedet og kan nu ikke huske hvad den ene af, ja hvad kalder mand et) basserne i højtaleren hed
da ikon 7 hvade de samme som ikon 6, men 7eren havde den xtra der hed et eller andet specielt.. nogen der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
og evt hvor god 7eren er i forhold til 6eren
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lyttet til begge, og specielt når du også køber sub så ville jeg KLART købe ikon 6
den spiller i mine øre bedre og mere åbent, får også langt de fleste top anmeldelser
har ikke dyb bas (det har ikon 7 heller ikke) men med sub i mente er det jo også ligemeget
ikon 6 er også mere møbel venlig at ha stående, pengene du spare på 6'ern istedet for 7'ern ku du jo så putte i at købe dem i højglanshvid (hvis det er din stil)
men ellers meget fornuftigt valg af HT, har aldrig haft dem selv, men lyttet en del til dem i hifiklubben da jeg skulle købe nye, og ikon 6 er super  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt iorden
jeg har også prøvet at høre begge 2 hvor han skifter mellem højtalerne, og det han sagde med ikon 7 er hvis man havde et større rum det kunne de og ikke 6eren...
og så var der jo det med basserne i højtaleren hvor de 2 i ikon 6 var ens, men i ikon 7 var der 2 ligesom dem i ikon 6 og så en xtra, der var noget specielt.. kan bar ikke lige huske hvad den hed
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der slet ikke andre, der ved en lille smule om de højtalere
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt meget på Ikon 7. Men Ikon 6 er imo meget homogen og spiller med rigtig flot opløsning i prisklassen. !
Ellers kig ind i Hifiklubben og hør dem igen. Det er dig der skal høre på dem  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay. yeps ikon 6 skulle jo også være ældre ik...
jeg syntes selv ikon 7 spillede lidt bedre den fik lyden klarere ud, men igen og det kan betale sig med ikon 7 med den er det dyrere...
men dte var någet med at ikon 7 havde en mellemtone elelr cirka hvor ikon 6 ikke havde
men bare om nogen vidste om det var pengene værd at tage en ikon 7 istedet for
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du :) har selv ikon 7 kan varmt anbefale dem. der meget god bund i dem nu. men lige i starten var der ikke så meget, men de skal jo også lige til spilles.
men de to nederste er i et kammer for sig selv som udgør bass. og den øverste er en mellem/bass tone som er i kammer for sig selv med bånd deskant.
mvh ridderen
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ridderen: kanon tror jeg vil satse på såen et sæt ikon 7, ikon 2, ikon vokal 2, ikon sub.... for man vil vel få mere ud af dem med den mellemtone...
og så bliver det højest sansynligt i sort, da jeg fik afvide i hifiklubben at sort passer til alt....
men takker for svarene alle, nu behøver man ikke tænke så meget over det mere
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv ikon7, grunden til jeg valgte dem istedet for ikon 6 var dog at de skulle være lidt bedre og at jeg kunne få et demosæt af ikon7 til samme pris som et sæt nye ikon6.
Men hvordan kan det være at du vil have ikon 2 og ikke ikon w2 som baghøjttalere?
|
| Til top |
|
| |
dansejack Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 - kanon da kunne der ikk elige komme såen et tilbud nu også (:
puh dem har jeg faktisk ikke kigget på, men de baghøjtalere jeg skal have skal stå på stativ, da jeg kun har en halv væg bag sofaen (der er lavet såen en bue ting i væggen bag sofaen)
|
| Til top |
|
| |