Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BEOLAB 8000 højtalere til Sony TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonytv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Nogen der vil være så flinke at komme med deres ekspert råd

Jeg har 2 stk BEOLAB 8000 højtalere af ældre dato (10 år gamle) som jeg gerne vil sætte til et nyt Sony TV (KDL-40ZX1 )

Sony TV'et har følgende stik (som jeg kan se har det kun en optisk lydudgang samt høretelefon lydudgangen)

Stik

Digital lydudgang (optisk)

Ja

HDMI™-indgange

4 (3 på Media Receiver, 1 på skærm)

HDMI™ til PC-signal

Ja

PC-indgang (15-bens D-Sub) + lydindgang

Ja

Komponentindgange

1

Composite videoindgang

Ja

4 ben-indgang (Y/C) (S-video)

Ja

USB 2.0-indgang

JA (på Media Receiver)

Ministik (hovedtelefon/øretelefon) (mm)

3,5 (på Media Receiver)

PCMCIA-kortstik

JA (på Media Receiver)

RCA AV-indgang

2

RF-indgang

Ja

SCART-indgange (RGB)

1

BRAVIA Sync

Ja

BRAVIA 1080 Wireless

Ja

Nogen der kan råde mig til hvordan jeg kan tilslutte B&O højtalerne til TV'et uden at det brummer og hvor jeg selvfølgelig kan lydregulere for højtalerne.

Hvad har jeg prøvet:

1. Tilslutning af højtaler med phono kabler fra højtalerne isat høretelefon stikket i TV'et --> skratter kraftigt

2. Tilslutning af højtakler med DIN stik i højtalerne og efterfølgende med en konverter fra AV montering. også tilsluttet høretelefonstikket i TV'et --> Skratter stadig

Nogen der har gode råd??  Skal jeg over i en forstærker eller receiver der har preout? De koster bare typisk 5000 kr og synes det bliver en ret dyr løsning.

Til top Vis sonytv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonytv

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Når du nævner lyden som værende "skrattende", så kommer jeg til at tænke på en dårlig forbindelse - her sikkert i din høretelefonudgang - kunne det være så simpelt?

Nu er Beolab 8000 jo aktive højttalere, så det kan jo også være, at udgangssignalet fra høretelefonudgangen simpelthen er for højt, og overstyrer højttalerenes indgang.

Det bedste ville jo have været, at der vare en helt almindeligt line-out udgang på TV'et; men det er der jo øjensynligt ikke. Men det var da et forsøg værd, om det du nævner som SCART-indgang også skulle indeholde  udgangssignaler (det foreskriver SCART standarden ihvertfald at det skal), så i SCART stikket, burde du kunne finde audio-ud på ben 1 og 3, og audio-ind på ben 2 og 6. Lidt mere SCART info her.

Ellers er jo desværre den eneste mulighed via den digitale udgang. Umiddelbart vil jeg ikke mene, at du behøver en fuldt udbygget forstærker, en DAC burde kunne klare det for dig. Du skal jo "blot" have konverteret det digiale signal til et liniesignal, som du kan sende ind i Beolab højttalerene.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes