| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har solgt mine audiovector 5 og Audioquest midnight kable.Jeg skal have nye aktive højtaler til pcen
Jeg har så været hos aage og lytte til de 1195 kr dyre M-audio aktive højtaler de lyder bare så godt, de har ikke den typsike pc lyd, de har en åben lyd med en diskant der ikke er typisk høj og agressiv, faktisk er den meget behalig at lytte til og når bass boosten bliver aktiveret så bliver bassen tydeligt højere /kraftigere men lyder bedst uden bass bosst, den for alt som mega bas og vilde lydtryk til at være ligegyldigt for de lyder bare s.... gooodt,men mit budget er på max 1000kr (gerne under) og der er M-audio av40 for dyre (mener de har kostet 1000kr engang, men de billigste er ca 1195 incl transport hos aage, kan de fås billigere ?)
Jeg har så fået tilbud om at kunne købe et sæt Audioengine a2 til 800kr incl transport men jeg aner ikke noget om lyden andet en at de skulle have en meget kraftig/høj bas(har ikke købt noget via nettet som f.eks dba eller gul og gratis så jeg vil helst ikke miste 800kr,de er 4 måneder gammel)
Spørgsmål, hvad er bedst: Hvor stor forskel er der på lyden, bassen, lydtrykket, svaghederne, brummer forstærkeren fra det ene sæt eller begge (mine altec lansing mx5021 brummer konstant) er mit creative xmod usb lydkort (ikke den trådløse version) lydmæssigt godt nok har nemlig aldrig syntes at lyden var meget god og desuden har jeg meget meget lidt musik i mp3 formattet.
Kort fortalt hjælp mig med at finde ud hvilket et sæt placeringsvenlige aktive højtaler til pcen jeg skal vælge Audioengine a2 eller M-audio av40 ?
|