| Forfatter |
|
Jonatan Damsgaa Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har købt mig en Harman/kardon HK 3250 (manual se: http://www.retrevo.com/support/Harman-Kardon-HK3250-Receiver s-manual/id/386bh431/t/2/), og nu er jeg blevet enig med mig selv om at det er tid til at finde et par højtalerne der kan matche recieveren. Jeg har lagt 2000-3000 til side til indkøbet, og forestiller mig at jeg vil købe brugt. Det er vigtigt for mig at udseende og lyd er god. Jeg har selv kigget lidt på Dali Concept 6, SA 1280 Mk II (desværre nok lidt over mit prisleje), JBL ATX 30 og derudover er der lige kommet et sæt B&W DM7 Mk. II til salg i nærheden af mig. Jeg er meget åben for foreslag, jeg er selv meget i tvivl, så lad mig endelig hører hvad i synes og selv ville gøre. Jeg bor i thy, nordjylland, så hvis der er nogle der vil sælge skal det være i midt-, eller nordjylland.
MVH Jonatan
__________________ Jonatan
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Concept serien synes jeg du skal holde dig fra. Kedelig kedelig højttaler..
Har du kigget på XTZ?
XTZ 89 Front
til ca 2000 + fragt
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA 1280 kan anbefales :) Det eneste af det der jeg har hørt :'( Så hvis du ikke har enorme baskrav - synes jeg du skal spare op :p
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke købe Concepten,du skal i hvertfald op i ikon serien hvis du skal købe dali.....bare min mening
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kigge efter noget af det ældre Snell og ProAc fx? Jeg ville holde mig væk fra Dali, B&W og SA... men det er jo selvfølgelig bare min mening
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har selv xtz ..der får du rigtig meget for pengene.. men det kan jeg jo sagtens sige...!! men jo jeg har haft avance signature 3 mk2 og de spiller meget lig med dem jeg har nu... xtx 93.wmt.og hvis du mangler lidt budt er ders subs også til at betale..
kan klart anbefaldes......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke kunne finde ret meget information om. XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell E og J serierne spiller p***e fedt og de er til at finde for mellem 1 og 3k...
ProAc bliver nok lidt svært - indrømmet!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonatan Damsgaa skrev:
Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke
kunne finde ret meget information om.XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere
højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?
|
|
|
Jo givet vis. Men jeg synes nu at XTZs nypriser kan hamle op med mange højttaleres brugtpris.
Kan se du bor i nordjylland. Hvis du har lyst er du velkommen til at komme et smut til Aars og låne mine XTZ 93 WMT med
hjem og lytte til dem der. Så kan du jo selv bedømme om du synes ydelse/pris rækker :)
Bare send en priv besked hvis det har interesse.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Jonatan Damsgaa skrev:
Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke kunne finde ret meget information om.XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?
|
|
|
Jo givet vis. Men jeg synes nu at XTZs nypriser kan hamle op med mange højttaleres brugtpris. Kan se du bor i nordjylland. Hvis du har lyst er du velkommen til at komme et smut til Aars og låne mine XTZ 93 WMT med hjem og lytte til dem der. Så kan du jo selv bedømme om du synes ydelse/pris rækker :) Bare send en priv besked hvis det har interesse.
Mvh |
|
|
 Der har vi sgu en rigtig Hi-Fi ven i nøden  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Mange tak for hjælpen, jeg tror ikke jeg behøver at hører dine XTZ, rskriver, for det er jo en anden model, og jeg tænker at jeg køber XTZ 89'eren, og der er jo også "30 dages Buy and try", så nu ser jeg.
Men nu kan jeg se at der er mulighed for at Bi-wire højtalerne, og da jeg ikke har så meget erfaring med dette, vil jeg hører om det vil være bedst at forbinde hver højtaler til to udgange på recieveren, altså en til hver ledning sæt, eller om jeg kun skal bruge en udgang pr. højtaler? Jeg tænker at jeg vil Bi-wire på højtaleren, men spørgsmålet er så hvordan jeg skal forbinde til recieveren, for der er fire udgange, men jeg synes at have læst at jeg kun skal forbinde hver højtaler til en enkelt udgang på recieveren??
|
| Til top |
|
| |