Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skal købe nyt udstyr :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Good-Sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 August 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen ;-)
Denne tråd bliver så, min første tråd her inde :D

Men altså... Jeg skal ud og investere i et nyt anlæg, som skal bruges til, når jeg er DJ ved diverse privat fester. Jeg er på udkig efter et par højtalere (eller hvis 1 er nok), som skal kunne spille lidt af hvert, og diverse tilbehør, skal jeg jo også have

Jeg er åben for alle mulige forslag, det er ligegyldigt om det er nyt eller brugt, men prislejet må maks. være på 5000 kr.

Hvis der er andre informationer I vil vide, så spørg endelig

Mvh.
Nicolai
Til top Vis Good-Sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Good-Sound

skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai,

du må nok op med mere info for at få nogle bud: Er det kun højttalere, eller skal du også have en forstærker? Eller hvad dækker "tilbehør" ellers over? Har du afspillere og mixer i forvejen? Jeg vil anbefale et andet site, www.djz.dk, der både har (brugt)marked og forum. Man skal nok ikke forvente at finde verdens fedeste disco-anlæg til 5kkr, men der er ind imellem skrevet ganske pænt om vibe højttalere fra www.discosupport.dk, især prisen taget i betragtning, forvent ikke at det er verdens 8. vidunder.

Med venlig hilsen

skodpc

Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

Good-Sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

skodpc skrev:

Hej Nicolai,

du må nok op med mere info for at få nogle bud: Er det kun højttalere, eller skal du også have en forstærker? Eller hvad dækker "tilbehør" ellers over? Har du afspillere og mixer i forvejen? Jeg vil anbefale et andet site, www.djz.dk, der både har (brugt)marked og forum. Man skal nok ikke forvente at finde verdens fedeste disco-anlæg til 5kkr, men der er ind imellem skrevet ganske pænt om vibe højttalere fra www.discosupport.dk, især prisen taget i betragtning, forvent ikke at det er verdens 8. vidunder.

Med venlig hilsen

skodpc

Tak for det hurtige svar..

Behøver jeg en forstærker, hvis jeg skal køre højtalerne over min computer, eller er det bare nogle gode kabler, der skal til?
Mht. "tilbehør" mente jeg forstærker eller kabler og sådan

Jeg prøver også, at se på djz.dk og discosupport.dk

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Jo mindre du køber aktive højtalere (altså højtalere med en forstærker indeni) så skal du have en forstærker.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Good-Sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Jo mindre du køber aktive højtalere (altså højtalere med en forstærker indeni) så skal du have en forstærker.

ohh ok, tak for det

Så det kan ikke lade sig gøre for det prisleje, jeg har sat mig for nu?

Hvor mange penge ville så være realistisk?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jo, du kan godt finde noget i det prisleje, men så vil jeg helt klart anbefale dig at købe noget brugt. Dog får du ikke det vildeste diskoanlæg. Det kan dog sagtens lade sig gøre at finde et anlæg der sagtens kan spille op til fest på 150-200 kvm. men noget diskotek bliver det ikke.

Hvis jeg var dig ville jeg se efter noget alla dette som højttaler:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61899243

Generelt vil jeg mene at Cerwin Vega passer bedst til dit formål. Ovenstående skal dog have en solid forstærker og det kan godt springe dit budget lidt. Der er også andre Cv modeller der er værd at kigge efter. DC serien, og AL serien som ovenstående er topmodel af bliver rost rigtigt godt. Jeg kan se at der er en topmodel fra DC serien til salg på DBA. Cerwin Vega DC1515 er med 2 stk 15" basser i hver ht, og skulle være det vildeste cv har lavet. Dog er højttaleren i dårlig stand ser det ud til, det forklarer også den lave pris. Samtidig skal du også regne med at sådan en højttaler vil kræve endnu mere af forstærkeren.

Forstærkeren kunne evt. være en Nad 319 (som er en integreret forstærker, som både har kontrolforstærker (til at skrue op og ned med, samt effektdel i samme kabinet.) Den koster ca. 2000 kr. brugt. Ellers kan du se om du kan finde en Nad 216thx som er samme forstærker, bare uden effektdelen og koster ca. 1200kr brugt. Dog vil jeg mene at de er lige i underkanten til et sæt AL 1000, så hvis du kan strække dit budget lidt bør du måske se på storebroren Nad 218thx til ca. 4000.

Af andre forstærker mærker jeg synes passer med Cv er også Rotel, Harman Kardon og Crown. Det er lidt diffust at snakke om watt, men af ovenstående mærker vil jeg anbefale dig at vælge modeller med omkring 200 watt pr. kanal i 8 ohm eller mere. Så burde du kunne få smæk for skillingen.

Det er selvfølgelig også en mulighed at se efter noget decideret diskoteks anlæg, evt. hvor du har aktive højttalere. Dvs. at der er indbygget forstærker i højttalerne og derved skal du ikke have effektforstærker stående.

Et godt råd til sidst, køb altid en veldimensioneret forstærker. Du kan spille højere og bedre med små højttalere og en stor forstærker, end med en lille forstærker og store højttalere. Samtidig med det, mindsker man også chancen for at noget brænder af. Så hvis du har et budget du skal holde dig indenfor er det bedre at vælge et nr. mindre af højttalere end af forstærkeren.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Good-Sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jo, du kan godt finde noget i det prisleje, men så vil jeg helt klart anbefale dig at købe noget brugt. Dog får du ikke det vildeste diskoanlæg. Det kan dog sagtens lade sig gøre at finde et anlæg der sagtens kan spille op til fest på 150-200 kvm. men noget diskotek bliver det ikke.

Tusinde tak

Så det jeg skal ud og investere i, er en god forstærker, med 2 rimelige højtaler, til et prisleje på omkring 7000 kr.
Det lyder meget rimeligt, men nu er det jo heller ikke kæmpe lokaler, jeg spiller for. Det plejer at være mindre forsamlingslokaler og sådan

Tror også lige jeg skal se efter nogle aktive højtalere, hvis de er til en rimelige penge :D

Tak for vejledningen!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes