Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin-vega "gummi ring" sprunget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lumske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Halløjsa mednørder:D

Vi er desværre nørdet på hver vores punkt, mit er computer. så i bliver nok nød til at hjælpe mig med hifien hvis i vil og kan:)

jeg har fået et sæt Cerwin vega AT-80 højtalere af min morbror for et godt stykke tid siden. de fejlede ingenting og var velholdte. købte så en ny forstærker fra harmon kardon en HK970 for at trække dem. en ven gjorde mig så opmærksom på at lyd er bedst ved 0 db, så vi skruede den op på 0 og skruede ned på computeren det hele er sat til. men vi glemte self at skrue ned for alt lyden. så vi kom til at starte et musik nummer på fuld skrue og det resulteret i at gummi ringen der sidder rundt om den ene basenhed sprang.. vil høre jer om den kan skiftes? eller jeg skal ud og have en helt ny enhed? det ville jeg meget nødigt. ville være rart om den bare kunne skiftes ud:)

ville virkelig værdsætte jeres hjælp her:)
Til top Vis Lumske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lumske

emilblicher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Prøv den her hjemmeside. Jeg har ikke selv prøvet den, men jeg tror den virker. http://www.basrep.dk/
Til top Vis emilblicher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilblicher

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

pænt surt, men for en anden gang skyld så vil jeg nok hold mig til kl. 12 - 13 stykker på volumekontrollen, jeg kan ikke mindes at jeg har hørt om en forstærker der spiller bedst ved fuld volume, det plejer at være den visse død for højttalerne (som du også har oplevet).

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Lumske < ærgeligt, www.soundfix.dk kan også ordne din bas, uden at det koster en herregård. Al den info du behøver står på hjemmesiden.
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Kan ikke hjælpe dig med gode højtaler mekanikere, men ville bare lige supplere med at når man bruger computer (Og ikke har bypasset windows lyd-controller med asio eller lign.), plejer man at skrue helt op på computeren, og regulere på forstærkeren, ikke omvendt ;)

Lumske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

jeg har heller ikke gjort som nu før her i lørdags. plejede også at bruge forstærkeren til regulering. men det lyder nu ret godt på den her måde:) har et creative x-fi det er koblet til. så det skulle være ganske fint:)
jeg prøver jeres mekanikere. mange tak:)
Til top Vis Lumske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lumske

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Lumske skrev:
Halløjsa mednørder:D

Vi er desværre nørdet på hver vores punkt, mit er computer. så i bliver nok nød til at hjælpe mig med hifien hvis i vil og kan:)

jeg har fået et sæt Cerwin vega AT-80 højtalere af min morbror for et godt stykke tid siden. de fejlede ingenting og var velholdte. købte så en ny forstærker fra harmon kardon en HK970 for at trække dem. en ven gjorde mig så opmærksom på at lyd er bedst ved 0 db, så vi skruede den op på 0 og skruede ned på computeren det hele er sat til. men vi glemte self at skrue ned for alt lyden. så vi kom til at starte et musik nummer på fuld skrue og det resulteret i at gummi ringen der sidder rundt om den ene basenhed sprang.. vil høre jer om den kan skiftes? eller jeg skal ud og have en helt ny enhed? det ville jeg meget nødigt. ville være rart om den bare kunne skiftes ud:)

ville virkelig værdsætte jeres hjælp her:)

Øh. Hvordan fik i dét til at gå op? 0dB er blot et udtryk for -ingen- dæmpning af forstærkeren, dvs. den spiller alt hvad den har lært, hvilket næsten aldrig er godt.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hvis enheden kan spille, om end ikke så godt spm den plejer, skal den bare have nye kantophæng.

Og væn dig til at bruge volumenknappen på 970'eren.

Den er der for det samme, og har mindre inflydelse på lyden end en sprængt højttaler.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Det var fandme et dårligt råd! Du skal skrue helt op for computeren, således der bliver mindst mulig bitmodulering af lydsignalet. Brug evt. noget AISO

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes