Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Velodyne eller SVS sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bentsen4700
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er ved at skifte mit surruond anlæg ud og har næsten bestemt mig for at bruge Dali Motif som front og center men subben volder mig lidt problemer, kravet er at den ikke må fylde alt for meget, i dag har jeg en Infinity SSW-10 som er ca 33*33*35cm og størrelsen på den er fin.

Jeg har set lidt på noget Velodyne spl-800i og på en SVS SB12 plus som prismæssigt ligger tæt og nok er min maks. pris, men Velodynen har en noget mindre enhed på kun 8" vil den kunne klare en stue på 25m² eller vil jeg blive mere glad for en SVS der trods alt har en 12" at arbejde med til både bio og musik.

Mvh.

Thomas

Til top Vis Bentsen4700's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bentsen4700

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

har hørt svs og velodyne

vis det var mig ville jeg helt sikkert vælge en velodyne de laver fede subs

de fylder ikke rat meget selv om det er de store modeller. har en bekendt der har en med en 12 tommer menner det er en 1250 watt forstærker der sider på den

og den sparker røv + de har måle mic med så det kommer til at passe til rummet du skal spille i

men jeg syntes du skal snakke med chastian fra csn tecnik han ved en masse om det

bedder hjælp kan du vis ikke få end ham. og få en på prøve fra ham plejer man at kan

mch Claus

PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

uden at have hørt nogen af dem, vil jeg nu nok sige at der slet slet ikke er nogen tvivl om at den bedste sub af de to er SVS'en... Den normale grund til at vælge velodyne fremfor svs er jo størrelse og equalizer, men netop i dette tilfælde har du jo valgt den lille svs og en velodyne uden eq, hvor svs'en rent faktisk har en et-bånds-eq. I ren ydelse er jeg helt overbevist om at velo'en ikke kan følge med overhovedet.

Jeg vil umiddelbart tro at den velodyne er nok til dit rum, så eneste argument for den, må være at den er mindre... - men har du den lidt ekstra plads til svs'en, ville jeg helt klart vælge den.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

uden at have hørt nogen af dem, vil jeg nu nok sige at der slet slet ikke er nogen tvivl om at den bedste sub af de to er SVS'en... Den normale grund til at vælge velodyne fremfor svs er jo størrelse og equalizer, men netop i dette tilfælde har du jo valgt den lille svs og en velodyne uden eq, hvor svs'en rent faktisk har en et-bånds-eq. I ren ydelse er jeg helt overbevist om at velo'en ikke kan følge med overhovedet.

Jeg vil umiddelbart tro at den velodyne er nok til dit rum, så eneste argument for den, må være at den er mindre... - men har du den lidt ekstra plads til svs'en, ville jeg helt klart vælge den.

Så er det måske ikke så smart at spille klog

MVH WRONG

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Prøv dem begge to.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Ville helt sikkert selv vælge SVS SB12, kan godt være der sidder en meget kraftig forstærker i spl-800, men forstærkeren i SB12 er kratig nok og kan holde den 12" i et solidt greb, og give et langt kraftiger lydtryk som vil være fedt i et surruond system.

Har selv haft en sunfire HRS med 8" bas og 1000 w forstærker, den var en stor skuffelse og kunne ikke følge halv så dyre subwoofer med en 12"

Dit valg står måske mere i om du skal gå på kompromi med lyden eller konen og vælge en lille sub.

I dag skal alt være så småt, en gulvht skal helst ikke være bredere end en cd. det samme princip gør sig også gældene for subwoofere, så produceterne er nød til at have dem i deres program.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Prøv dem begge to.

Er selvfølglig en god ide, men lån dem med hjem. Ellers er det umuligt at bedømme. 

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 November 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Manson skrev:

har hørt svs og velodyne

vis det var mig ville jeg helt sikkert vælge en velodyne de laver fede subs

de fylder ikke rat meget selv om det er de store modeller. har en bekendt der har en med en 12 tommer menner det er en 1250 watt forstærker der sider på den

og den sparker røv + de har måle mic med så det kommer til at passe til rummet du skal spille i

men jeg syntes du skal snakke med chastian fra csn tecnik han ved en masse om det

bedder hjælp kan du vis ikke få end ham. og få en på prøve fra ham plejer man at kan

mch Claus

Er det så DD serien du mener eller blot de andre spl'ere - 1000,1200,1500 - der er nemlig pokker til forskel i pris. DD koster spidsen af en jetjager - men ja - de har SMS-1'en med om bord og den er dyr i sig selv, men 20 k og op er også mange penge at hoste op med og med de modeller manden har listet op - så er vi nede i den billige ende.

Jeg ville aldrig vælge en 8" til mit surround setup - NEVER ! Er der problemer med pladsen så ville jeg enten gå efter noget svs cylinder - eller .... flytte - ha ha - jeg kan ikke forenes med at surround lyd kun skal høres og ikke føles. Jeg har hørt både 10" og 12 " af spl'en og var ikke imponeret - omvendt er konen så ikke imponeret over størrelsen på min SVS

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Steffeng skrev:

MVH WRONG

Når nu man altid ser sammenligninger mellem Velodynes 12" version som iøvrigt har eq og så SVS'en, og de fleste kommer frem til svs'en alligevel, så vil jeg mene at det var godt iorden at jeg lige spyttede nogle ord ud, da jeg simpelthen mener at indlægget før mit var direkte forkert og vildledende... Iøvrigt kan man jo sagtens finde målinger på nettet af disse to subs, der 100% bekræfter at forskellen i ydelse er ret enorm, til SVS'ens fordel

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

buchholdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
wrong skrev:
Steffeng skrev:

MVH WRONG

Når nu man altid ser sammenligninger mellem Velodynes 12" version som iøvrigt har eq og så SVS'en, og de fleste kommer frem til svs'en alligevel, så vil jeg mene at det var godt iorden at jeg lige spyttede nogle ord ud, da jeg simpelthen mener at indlægget før mit var direkte forkert og vildledende... Iøvrigt kan man jo sagtens finde målinger på nettet af disse to subs, der 100% bekræfter at forskellen i ydelse er ret enorm, til SVS'ens fordel

Enig.

Af samme årsag anskaffede jeg en PB13 Ultra (havde først tænkt på PB12 Plus, men

mere vil have mere!), da jeg havde støvsuget nettet for info. Den kan klart anbefales

- faktisk er den chokerende god. "Ultra" dyb bas og dynamik til film, når den først er

tunet ind til lokalet. Størrelsen kan dog næppe godkendes af kvinden i dit liv.

Prisen er rørende i forhold til ydelse.

Mvh.

Morten

Til top Vis buchholdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buchholdt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes