Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio Audience 72 vs Dali Evidence 870 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johnson5750
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej derude!

Jeg har i et stykke tid været på udkig efter et par gulvhøjttalere, og har nu indkredset mit valg til en af disse højttalere. Dynaudio audience 72 og Dali Evidence 870. Jeg har søgt rundt på forskellige fora, hvor begge højttalere er meget roste. Hvis der ses bort fra prisen, som i øvrigt næsten er den samme, hvilken højttaler vil I så foretrække?

Håber I gider hjælpe :)  

Til top Vis Johnson5750's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnson5750

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Johnson5750 skrev:

Hej derude!

Jeg har i et stykke tid været på udkig efter et par gulvhøjttalere, og har nu indkredset mit valg til en af disse højttalere. Dynaudio audience 72 og Dali Evidence 870. Jeg har søgt rundt på forskellige fora, hvor begge højttalere er meget roste. Hvis der ses bort fra prisen, som i øvrigt næsten er den samme, hvilken højttaler vil I så foretrække?

Hvad kan du bruge vores svar til? Det er vel underordnet hvad vi synes? Det er dig der skal høre og se på dem hver dag, så mit forslag er at du lytter til begge og bestemmer dig herefter

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Enig! Begge er gode højttalere, det er kun dig der kan træffe beslutningen i sidste ende.

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det giver masser mening at spørge til andres erfaringer. Nogen gange får man slæbt noget grej med hjem som man umiddelbart er faldet for, men som man i længden ikke gider tænde for og lytte på. Så giver det da go mening at spørge til andres erfaringer. Begge højttalere er ældre modeller, der må være masser folk der kan fortælle hvorfor de er glade for eller ikke glade for de to modeller.

Jeg har selv haft Rega Planet/Mira + B&W CDM 1NT. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var at tænde for det anlæg. Jeg flyttede meget i den periode og det var ligegyldigt om anlæget skulle spille på et kollegieværelse eller i en stor stue, så svingede det og jeg kunne have det kørende i timer.

Sådan har jeg det faktisk ikke med det anlæg jeg har i dag, desværre. Uden jeg iøvrigt ved helt hvorfor det er sådan. I dag kører jeg ReadyNas Duo-SB3-Benchmark DAC 1-Holfi Integra 8-Dynaudio Focus. Der er klart mere hul igennem til musikken. Til gengæld spiller det ikke så homogent og det er helt sikkert mere kræsent i forhold til opstilling.

Jeg har desværre nærmest ingen erfaring med de to højttalere som der bliver spurgt til her.

Med venlig hilsen 

Kristian
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Johnson5750 skrev:

Hej derude!

Du mener vel audience 82? vs. evidence 870 eller audience 72 vs. evidence 470

under alle omstændigheder skal du helst høre dem der hjemme, specielt hvis de skal stå et bestemt sted i stuen.

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

Johnson5750
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå jeres svar. Regner også med at tage ud og lytte på dem. Jeg synes dog stadig jeres meninger er nyttige. Det kan være der sidder nogle derude, som har hørt dem på samme setup eller lign., og siger "De to 8" tommer basenheder i Dali'en giver den både en kraftigere og dybere bund", eller hvad det måtte være. Selvfølgelig vil jeg lytte selv inden jeg investerer mine penge, men er der ikke nogen som kan ridse deres styrker og svagheder op i forhold til hinanden? :)

Til top Vis Johnson5750's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnson5750

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Okay

malkris og Johnson5750:

Jeg forstår godt jeres pointe. Det gør da uden tvivl valget nemmere med guidelines og omtale omkring højttalerne. På den måde kan man klart nemmere spore sig ind på hvilken retning man gerne vil i, desuden kan det også gøre valget nemmere at tage hensyn til økonomi og rummets størrelse.

Når valget er kommet mellem to højttalere mener jeg altså kun der er én måde at afgøre det på, lytte, lytte og lytte! Jeg kan godt se det kan være "nemt" at spørge folk med erfaring men svaret vil være alt for subjektivt, selv hvis det var objektivt er det jo ikke ensbetydene er det er den lyd man bryder sig om.

Mange af os herinde har haft mange forskellige anlæg og kombinationer. For mit vedkomne har/er det både en søgen på "min" lyd, finde det "perfekte anlæg". Det lære man jo på godt og ondt, jeg har haft ting som jeg ærlig talt synes har været mindre heldige, hehe.

Jeg siger ikke du bare skal springe ud i det og bruge en masse penge på en hel masse hifi. Men lyt og lån med hjem. Som sagt begge højttalere er gode og præsentere musikken på hver sin måde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes