| Forfatter |
|
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa det er ikke så længe siden jeg fik fat i en dali Ikon sub
der med følte et ARGON sub kabel
mit spørgsmål
vel det give et løft i bassen med et anden kabel som er et Splitkabel
kunne være den her
Supra Y-Link High-End Subwoofer Split Audio Kabel
eller en anden
mvh manson __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Manson,
Hmm, jeg tvivler lidt men placebo effekten er jo ikke sådan at foragte 
Når det er sagt så har jeg lige købt et "Monster" splitkabel i elgiganten. Det var sat ned fra ca. 750 kr. til kr. 250. Guldbelagt og med såkaldt turbinedesign for optimal kontakt (fjedrende effekt i den yderste krans). Jeg tror de holder udsalg på signalkabler for tiden. Kunne måske være en idé at kigge der. __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Lacla
thor ikke helt du er med elgiganten / svare lidt til svare lidt til harald skammel i mine øjne hvad
High-End kabler angår.
der må jo være nogle her inde der har prøvet bægge typper kabel
det ARGON sub kabel kommer væk meget hurtig.
__________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på at der er den store forskel på kabler til en subwoofer? Med mindre kablet har en giga-stor induktion eller direkte er defekt.
Begrebet "sub-kabel" er ren markedsføring - alle rimeligt gode kabler leder lave frekvenser lige godt. Resten af frekvensområdet er så en anden snak.
Supras kabler plejer at give rigtigt megt god lyd for pengene - jeg ville satse på det. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja regnet jeg også med
men er der noget at vinde ved at købe Split kabel __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Dali sub - godt nok "den gamle SWA15" men same teknik i praksis mht. tilslutning etc.
Ved at gå fra mono LFE-signal til et "dual-mono"-LFE splittet signal vinder du ca. 3dB på signalet, som derfor "virker højere".. men det er fordi elektronikken summerer signalerne sammen til mono igen, inden det sendes til monoforstærkeren inde i subben.
Hvis du oplever for lavt signal-niveau, kan du godt splitte - ellers er det ligemeget. Jeg bruger et "løst splitter-kabel" som mellemstykke, hvilket formodes at medføre lidt tab.. men jeg har ikke målt det til mere end 1-2 dB, hvilket er peanuts når der er skruet under 50% op for subbens forstærker.
Jeg splitter faktisk signalet igen inden mine sofa-shakers (bodyshakers), så principielt er der 2 y-splittere, som medfører 3 udtag af signalet (1 x sub LFE mono, samt "dual-mono" til shaker-ampen. Og alt i alt har de 2 x y-splitterkabler kun medført tab på 1-2 dB i signalet (altså - som i at jeg var nødt til at skrue 1-2 dB op i receiverens sub-signal for at nå samme kalibrerede niveau som før)
Blot for at sige, at y-splittere ikke er slemme, hvis det giver mening at bruge dem. Det gør det for mig at se kun, hvis du skal bruge flere signaler til fx. en sub med problemer med for lavt niveau / problemer med auto-on-detection eller lignende, eller skal videreføre til flere subs eller andre ting (bodyshakers etc.) som også bruger LFE-sporet.
Mvh Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manson,
Synes da du snyder dig selv lidt med sådan en holdning. Monster plejer at levere en fin kvalitet. Det tror jeg mange vil give mig ret i. Så er det vel ligemeget hvor det er købt?! Anyway, your loss... Prøvede bare at hjælpe. __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lacla skrev:
|
Manson,
Synes da du snyder dig selv lidt med sådan en holdning. Monster plejer at levere en fin kvalitet. Det tror jeg mange vil give mig ret i. Så er det vel ligemeget hvor det er købt?! Anyway, your loss... Prøvede bare at hjælpe.
|
|
|
Nej, det vigtigste er at det er dyrt. Så virker placeboeffekten bedre. Et godt (dyrt) kabel fra en dyr forhandler vil altid spille bedre end det samme kabel på tilbud hos Elgiganten. 
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Nej, det vigtigste er at det er dyrt. Så virker placeboeffekten bedre. Et godt (dyrt) kabel fra en dyr forhandler vil altid spille bedre end det samme kabel på tilbud hos Elgiganten. 
|
|
|
Hæhæ, ja jeg må konstatere at effekten er stærkere end jeg troede  __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Godt sagt Stanley  Men som nævnt - find ud af om det giver mening i det hele taget ifht. splitting af LFE-spor. Lån evt. et "dejligt dyrt" kabel hjem og hør det op imod Argon-kablet. Kan du høre forskel, så "pung glad ud"  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |