| Forfatter |
|
RaasmusB Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel på Beolab penta højtaler og beovox penta højtaler, LYDMÆSSIGT?. Forstår ikke at de siger der er indbygget forstærker i beolab' højtalerne..
rasmus
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
den indbyggede forstærker er forskellen. Forstærkeren sidder i soklen.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fordi jeg står og er ved at købe et par, til billig penge. Har en receiver, som højtalerne skal sættes til, så skal jeg vel have beoVOX modellen?, og ikke beolab, da jeg sætter "endnu" en Forstærker/reiceiver til? .
mange tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
|
Det fordi jeg står og er ved at købe et par, til billig penge. Har en receiver, som højtalerne skal sættes til, så skal jeg vel have beoVOX modellen?, og ikke beolab, da jeg sætter "endnu" en Forstærker/reiceiver til? .
mange tak for svaret.
|
|
|
det kommer helt an på om du mener at forstærkerdelen i din reciever er bedre end den der sidder i beolab (som vist er et icepower modul (correct me if im wrong)) og så selvfølgelig prisen __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 05:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken receiver har du ? Hvis den har Pre-out udgange, kan du bruge dem til Beolab Penta. De skal så tilsluttes på samme måde som man tilslutter en aktiv subwoofer, altså med et RCA-kabel. Så bruger du ikke forstærkerdelen i din receiver, men kun dem i højtalerne.
Hvis du ikke skal bruge forstærkerdelen i højttalerne, kan den afmonteres. Det er den nederste del med lysdioden, der bare skrues af. Herefter virker de som almindelige passive højttalere.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
RaasmusB skrev:
|
mange tak for svaret.
|
|
|
det kommer helt an på om du mener at forstærkerdelen i din reciever er bedre end den der sidder i beolab (som vist er et icepower modul (correct me if im wrong)) og så selvfølgelig prisen
|
|
|
Den er bare analog. :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar..
Jeg har en Sony str-db780 receiver, som nok ikke ligefrem er den bedste, men tror i den kan bruges ? . Og hvad er pre-out udgang? .. Sorry, er meget ny indenfor det her..
mange tak for svarene..
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
|
Jeg har en Sony str-db780 receiver, som nok ikke ligefrem er den bedste, men tror i den kan bruges ? . Og hvad er pre-out udgang?
|
|
|
Ja, den kan fint bruges. Hvis du kigger bagpå receiveren, kan du se at der, lige over netledningen, er nogle udgange der hedder PRE OUT. Der skal du bruge de to der hedder front. Samme type indgangsstik sidder i Beolab Penta. Du skal så bruge et kabel som dette ( eller tilsvarende ) : http://www.av-connection.com/?PGr=559&ML=314 pr højttaler.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh nu tror jeg , jeg er med. Perfekt, mange tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det ser det ikke ud til at der er. Er du helt sikker på at den hedder str-db780 ? Jeg har en brugervejledning til en Sony str-db780, og den ligner ikke helt dine billeder. Iflg. brugervejledningen skulle de sidde mellem fronthøjttalertilslutningerne og subwoofer out, altså lige over netledningen. Det tyder alså på at det er en anden model du har, som ikke har Pre-Out.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den hedder Sony str-db780. Hvis du søger modellen på google, så får du også billeder frem af den, og det er dén model jeg har.. At der så skulle være produceret flere "modeller" af den model skal jeg ikke kunne sige. Men virker underligt !.
Har et par dali 606 højtalere til, men syntes altså ikke det er nok. Vil have noget som kan spille rent og højt, og så skal bassen være dejlig dyb, men stadig ik for dominerende. Kan jeg få noget andet end B&O penta højtaler, til samme pris, som kan det samme som dem?
En kammerat har de B&O penta højtalere, og jeg syntes satme de spiller godt .. Dejlig ren lyd, men utrolig moderat god og dyb bass.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |