Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 04:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke højtalere.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

hey går med tanken om at skifte mine højtalere ud. men aner ikke hva jeg skal ha, jeg har været ude og lytte lidt.. og er fundet frem til at jeg godt kan li lyden i Jamo & B&W.. er der andre mærker man skulle prøve lytte til.

Dali er ikke lige min smag, så de er udelukket.

De må max koste 15000 for et sæt må gerne være brugt, Men man skal kunne få en center til dem til udbygning af surround.

Jeg hører meget blandet musik så de skal kunne spille alt. vil godt ha en godt dyb bas som kan flytte noget luft men dog uden at være for meget. har sub men bliver kun brugt til film.. min forstærker er en marantz sr4001 så de skal ikke være alt for tunge og drive.. kom gerne med link..

Det behøver jo ikke være fra hifiklubben. jeg ved ikke hvor de forskellige mærker står henne og hvor man kan høre dem og ved heller ikke hvilke mærker jeg skal tage ud og lytte efter.. derfor jeg skrev at jeg kunne li lyden i jamo og B&W da folk så har lidt og gå ud fra..

De skal jo osse være pæne og se på. mørk træ er ikke min smag de skal være lys eg eller ahorn eller sorte eller hvide.. Dvs at de heller ikke skal var for gamle max 3år.

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Synes det ville være meget synd at parre at par speakers der måske har kostet 30-40 fra nye med en Marantz SR 4001. Desuden vil de færreste højttalere i den prisklasse nok stille sig stilfredse med den strøm Marantzen kan levere.

En effektforstærker er nok et absolut must (og et minimum)ville jeg sige. Måske medmindre du køber nyt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Som Mastervol så fornemt påpeger, så lyder det du overvejer der, ikke som en god balance mellem forstærker og højttaler.

Marantz er i forvejen ikke specielt strømstærk, og da slet ikke en 4001.

Såfremt du leder efter nyt, vil jeg kigge efter et sæt standere - også selvom du skriver at der godt må kunne flyttes noget luft - det er din 4001'er bare slet ikke kraftig nok til.



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

jeg har lige skiftet min Denon ud til denne marantz og den er da noget kraftiger end den. og den spiller skam ganske ude mærket syntes der er mere kraft i den end denon.
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

og desuden så er det højtalere jeg leder efter ikke nedgørelse af min forstærker som jeg syntes spiller godt.
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
og desuden så er det højtalere jeg leder efter ikke nedgørelse af min forstærker som jeg syntes spiller godt.

Jeg tror nu heller ikke nødvendigvis, at ovenstående forslag er ment som en ondsindet tilsvinen af dit grej. Din receiver spiller sikkert godt - jeg har ikke hørt den, hvorfor dette indlæg heller ikke skal opfattes som en kritik af grej, du er glad for. din Marantz er bare nu engang en (på papiret ikke så kraftig) forstærker, som dine nye højttalere skal svinge bedst muligt med.

Men tag den med ud og spænd den foran de højttalere, du er interesseret i; så kan du høre, hvordan tingene hænger sammen.

God højttalerjagt!

MVH

PS: Skulle jeg anbefale nogle højttalere i prislejet, må det blive et sæt brugte Von Schweikert VR2 - dem kan du få til max 15000 brugt, hvis du kan finde et sæt (de koster 24000 som nye). Men jeg vil æde min hat på, at de dårligt kan "nøjes" med din Marantz...

Til gengæld vil de vokse med opgaven, jo bedre frontende, de har; så er der også lidt til fremtidige opgraderinger, hvis du er bidt af hifi-bacillen 



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Okay mange tak.. ved godt at det ikke var ondt ment.. men når pengepungen ikke er til mere.. må man nøjes.. men jeg leder videre. håber jeg kan prøve sådan et sæt med hjem fra en butik og prøve dem med mit grej..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
og desuden så er det højtalere jeg leder efter ikke nedgørelse af min forstærker som jeg syntes spiller godt.

Mit eller Mastervols indlæg er ikke ondsindede nedgørelser af din forstærker. Jeg synes rigtig godt om Marantz stereo forstærkere, også de mindre modeller. De spiller rigtig godt og dejligt musikalske, men det ændrer ikke ved, at de ikke er specielt strømstærke. Jeg kiggede selv på 7001 KI da jeg i sin tid skulle indhente forstærker til mine Mentor 6. Den var desværre ikke helt kraftig nok til at drive dem, men den lød rigtig lækkert.

Af samme årsag skal man passe på med hvilke højttalere man kombinerer dem med. En gulvhøjttaler af en hvis størrelse, vil simpelthen være for stor en mundfuld for din 4001, hvorfor jeg mener du bør finde en lækker stander. Det burde også være muligt indenfor dit budget.

Mentor 2 er efter min ganske subjektive mening, et glimrende bud, der endda "kun" koster 12.000. Vienna Haydn er også nogle lækre små perler, der samtidig er ret lette at drive, og lidt af et fund til prisen.

Du har en glimrende lille forstærker, men forvent ikke at den har muskler nok til at trække en velvoksen gulvhøjttaler.

Håber du kan bruge ovenstående



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Ja, det var bestemt ikke ondt ment, men jeg mener bare at du fx burde tage 5000 ud af dit højttalerbudget og bruge dem på en effektforstærker og så bruge resten af dine penge på højttalere.

Din Marantz er bestemt ikke dårlig, men realistisk set, så kan den altså ikke levere det et sæt højttalere til 30 k kræver. Slet ikke desværre...

Men køber du nyt, er der en chance selvom en effekt stadig ville være godt. Mentor 2 er en god højttaler, det samme er Dynaudio Focus 140 og Focus 220 (Som pt. kan købes for 10 k et sted i tilbudsavisen).

Dynaudio Focus 220 til 10 k og en solid effektforstærker, så kan det ikke gå galt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

ja Tak.. ja ved at den ikke er den største forstærker.. men den gør det altså stadig bedre ind min denon som var større i effekten.. men ja jeg har osse kigget på stander højtalere og dem jeg endnu har hørt spille bedst er B&W..dm 685 mener jeg den hedder koster 2000 stk.. men har jo sat et max på 15000 for et sæt.. evt nogen der har et link til nogen godt højtalere der ikke kræver for meget at spille op..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

hvilken effektforstærker skal jeg så lede efter.. kan fortælle at denon og nad ikke kommer ind for mine væge..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Nu nævner du en B&W til 2 k. Mente du 15 k for et helt surround sæt eller bare to højttalere? Det skal vist lige på plads først.

Som effektforstærker er der mange fede til den pris. En Crown CE1000 er faktisk rigtig, rigtig god hvis man kan leve med PA-designet...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
ja Tak.. ja ved at den ikke er den største forstærker.. men den gør det altså stadig bedre ind min denon som var større i effekten.. men ja jeg har osse kigget på stander højtalere og dem jeg endnu har hørt spille bedst er B&W..dm 685 mener jeg den hedder koster 2000 stk.. men har jo sat et max på 15000 for et sæt.. evt nogen der har et link til nogen godt højtalere der ikke kræver for meget at spille op..

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ mentor_2_hoejttaler_kirsebaer.htm

Dali Mentor 2, utrolig velopløst, god struktureret bund, og fin mellemtone.

http://www.vassagohifi.com/products/vienna/vienna_haydn.html

God opløsning og lækker sammenhængende. Prisen kan du vist godt forhandle lidt med Jensen om.



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Her er et forslag til højtalere:http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=65275

M.V.H Dpetersen

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

jeg er bare bange for at en stander højtaler ikke kan leve op til den jeg søger..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
jeg er bare bange for at en stander højtaler ikke kan leve op til den jeg søger..

Af den, og mange andre grunde, bør du også smutte ud og høre på de højttalere du har kig på INDEN du køber. Jeg er overbevist om at du vil blive overrasket over hvor dyb bas en god standerhøjttaler rent faktisk kan levere, såfremt du ikke har hørt det.



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
jeg er bare bange for at en stander højtaler ikke kan leve op til den jeg søger..


Så vil jeg klart anbefale dig at spendere nogle penge på en effektforstærker, som før er blevet anbefalet. Det bedste ville dog nok være en helt anden forstærker. Du kunne jo overveje Marantz PM7001 KI istedet, hvis du gerne vil beholde Marantz' lyd.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke om i ikke har lang mærke til det men jeg har en surround reciver.

Men vil gerne ha en god stereo lyd osse til noget godt musik.. jo har hørt desse B&W som jeg var imponeret over kunne spille så dybt de spillede rigtig godt.. men ikke højt nok og slet ikke nok tryk på. vil ha tryk på som en gulv højtaler kan. det har jeg nu så mon ikke jeg kan få det igen bare med bedre lyd endnu.

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
jeg ved ikke om i ikke har lang mærke til det men jeg har en surround reciver.

Men vil gerne ha en god stereo lyd osse til noget godt musik.. jo har hørt desse B&W som jeg var imponeret over kunne spille så dybt de spillede rigtig godt.. men ikke højt nok og slet ikke nok tryk på. vil ha tryk på som en gulv højtaler kan. det har jeg nu så mon ikke jeg kan få det igen bare med bedre lyd endnu.

Ups, jeg havde lige overset at det var en SR4001 og ikke en PM4001. Jeg synes dog stadig at du bør overveje at finde en kraftigere receiver eller få fat i en effektblok, hvis du vil opnå et godt stereo-resultat.

Det ville ærligt talt være synd at gå ud og investere i et par højtalere med en nypris på op mod 40.000 kr., og så slutte dem til en Marantz SR4001. Men som du er blevet anbefalet tidligere i tråden, så må du og spænde den foran de højtalere som du har kig på. Det er trods alt kun dig der kan afgøre om den klarer jobbet godt nok.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

for lige at vende tilbage til højtalerne. hvilket emnet osse skulle handle om. hva kan folket anbefale som spiller i samme stil som div jamo og B&W.. både gulv modeller som stander.. dog ikke for små.. kom gerne med link.. de behøver ikke koste 15K det er bare max.. for et sæt.. og som sagt så skla der kunne fås en center til dem..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes