| Sendt: 30 August 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Jeg står og skal have anskaffet mig et ordenligt stereosetup, mit budget ligger omkring 7.000Kr og jeg lytter typisk til psytrance og ligende musik (drum'n'bass f.eks.) så det skal være gode allround speakers med en hurtig og præcis bass. Da jeg snart flytter ind i en lejlighed, så behøver det ikke være det helt syge lydtryk højtalerne skal kunne producere, de skal bare kunne spille godt sådan til hverdag og evt. også kunne følge med hvis man holder en fest en aften. De vil komme til at spille igennem en computer (har pt et Create Audigy 2 ZS lydkort men regner med snart at anskaffe et X-Fi), og senere hen regner jeg med at købe en cd-afspiller til det. for noget tid siden oprettede jeg en ligende tråd på hifiklubbens forum.Pt. har jeg øjene på 2 lidt forskellige setups, men kan ikke bestemme mig : / Setup 1:1x NAD C3721x DALI Concept Sub 122x DALI Concept 1Setup 2:
1x NAD C320BEE2x B&W DM603 S3Jeg kan købe NAD C372 og DALI Concept Sub 12 brugt, derved kommer prisen på setup 1 ikke så meget over setup 2 - kan evt. også købe en C372 istedet for C320 til setup 2. Fra på lørdag har HiFiKlubben sat C320'ern ned til 1.999Kr og B&W DM603 S3 ned til 2.499 per stk, så det er vel et godt tilbud at slå til nu. Dog har jeg bla. hørt at NAD giver god bass og derfor er godt til f.eks. rock/trance og den slags, mens B&W virker mere kendt som højtalere til klassisk musik og ligende musik der kører primært på mellem og højtonerne, vil det så være det dårligt mix, eller vil det netop gøre det endnu bedre når begge deles styrker kombineres?
|