Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket stereo setup til 7.000Kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg står og skal have anskaffet mig et ordenligt stereosetup, mit budget ligger omkring 7.000Kr og jeg lytter typisk til psytrance og ligende musik (drum'n'bass f.eks.) så det skal være gode allround speakers med en hurtig og præcis bass.
Da jeg snart flytter ind i en lejlighed, så behøver det ikke være det helt syge lydtryk højtalerne skal kunne producere, de skal bare kunne spille godt sådan til hverdag og evt. også kunne følge med hvis man holder en fest en aften.
De vil komme til at spille igennem en computer (har pt et Create Audigy 2 ZS lydkort men regner med snart at anskaffe et X-Fi), og senere hen regner jeg med at købe en cd-afspiller til det.

for noget tid siden oprettede jeg en ligende tråd på hifiklubbens forum.

Pt. har jeg øjene på 2 lidt forskellige setups, men kan ikke bestemme mig : /

Setup 1:
1x NAD C372
1x DALI Concept Sub 12
2x DALI Concept 1

Setup 2:
1x NAD C320BEE
2x B&W DM603 S3

Jeg kan købe NAD C372 og DALI Concept Sub 12 brugt, derved kommer prisen på setup 1 ikke så meget over setup 2 - kan evt. også købe en C372 istedet for C320 til setup 2.

Fra på lørdag har HiFiKlubben sat C320'ern ned til 1.999Kr og B&W DM603 S3 ned til 2.499 per stk, så det er vel et godt tilbud at slå til nu.

Dog har jeg bla. hørt at NAD giver god bass og derfor er godt til f.eks. rock/trance og den slags, mens B&W virker mere kendt som højtalere til klassisk musik og ligende musik der kører primært på mellem og højtonerne, vil det så være det dårligt mix, eller vil det netop gøre det endnu bedre når begge deles styrker kombineres?
Til top Vis tewic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tewic

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan give et praj om hvad jeg bør gå efter?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 August 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Måske...

Det er sværere (men ikke umuligt) at få setup 1 til at spille sammenhængende  - det er jo en slags sat-sub opstilling, der tilgengæld kan de stå tættere på væggen. Setup 2 vil med en 372 formodentligt nemmere give et sammenhængende lydbillede og en strammere bas med mere tryk i øvre bas, men ikke nær så dyb - og du vil sikkert skulle give 603'erne mere luft til bagvæggen end concept 1.

Forbehold:  jeg har ikke hørt ovennævnte opstilling, så det er kun formodninger baseret på størrelse og lytteindtryk fra egen erfaring med sat-sub komboer og B&W 703/704, der ligner bestykningen i 603S3 og sagtens kan spille bas hvis de får strøm nok.

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket budgettet igen, der bliver desværre ikke råd til en C372, så tænker jeg jo self, er en C320 nok til at rykke op for et par DM603 S3 - da jeg kan forstå at ens sæt ikke bliver bedre end det svageste led.

Jeg tager ind til HiFiKlubben i morgen for at se hvad de mener, så håber jeg lidt på jeg kan få arrangeret at få en demo af DM603 S3 + C320.

For mig gør plads ikke så meget, har et okay stort rum nu, og når jeg flytter hjemme fra så bliver det højtalere der skal stå i stuen, hvor der også er god plads.

Men du mener vel det vil være bedst for mig at få efter ordentlige gulvhøjtalere, i stedet for "bare" at tage et par hylde højtalere og en sub.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

tewic skrev:
Har lige tjekket budgettet igen, der bliver desværre ikke råd til en C372, så tænker jeg jo self, er en C320 nok til at rykke op for et par DM603 S3 - da jeg kan forstå at ens sæt ikke bliver bedre end det svageste led.

Jeg tager ind til HiFiKlubben i morgen for at se hvad de mener, så håber jeg lidt på jeg kan få arrangeret at få en demo af DM603 S3 + C320.

For mig gør plads ikke så meget, har et okay stort rum nu, og når jeg flytter hjemme fra så bliver det højtalere der skal stå i stuen, hvor der også er god plads.

Men du mener vel det vil være bedst for mig at få efter ordentlige gulvhøjtalere, i stedet for "bare" at tage et par hylde højtalere og en sub.

B&W højttalere kan generelt godt lide en rigtig stor forstærker der kan levere en masse størm ellers kan de godt lyde lidt kedelige og tamme i det. Så jeg vil nok mene at en C320 er alt for lille til de B&W'er.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

tewic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

hm, det lyder jo ikke godt.

Kan evt købe de B&W'ere nu og så vente en måned med forstærkeren - er det et godt tilbud som de har i HiFiKlubben - 2.499kr per stk (normalpris i HiFiKlubben er 3.499kr), for hvis det er det så tror jeg at jeg vil prøve at få en demo af dem og hvis de lyder godt så købe dem.

Men jeg bør vel bare være en irriterende kunde og få en demo med både C372 og C320 ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes